NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

zelfmoordgedachten

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
arenda
18-02-2005 9:17 zelfmoordgedachten Reageer met quote




Zelfmoordgedachten

Voor bijna een jaar zit ik al aan de antidepressiva omdat ik veel aan de dood denk en niet de dood in het algemeen maar dat ik niet meer op deze aarde zou willen bestaan. Toch zouden mensen die mij “kennen” het niet zo snel verwachten. In hun ogen ben ik een vrolijke meid, die overal wel lol in heeft en die de kleine dingen van het leven waardeert. Ben ik dan zo’n goede toneelspeelster of durven de mensen het niet te zien en sluiten ze hun ogen ervoor. Gelukkig opende ik mijn ogen zelf op een dag, omdat ik er genoeg van had dat ik die zelfmoordgedachtes had, want die wilde ik ook helemaal niet hebben. En zo ben ik naar mijn huisarts gegaan en kreeg ik de antidepressiva die ik nu nog steeds gebruik. De eerste paar maanden van de behandeling gingen aardig goed, totdat er teveel stressfactoren in mijn leven kwamen en ik alleen maar huilbuien kreeg en weer steeds vaker aan de dood begon te denken. Mijn huisarts vond het toen een goed idee om naar een psychotherapeut te gaan.
Op het moment heb ik dan ook geregeld een gesprek met hem. Daar kwam ik tot de ontdekking dat wanneer het even tegenzat in mijn leven ik gelijk negatief ging denken, en wel zo negatief dat ik niet meer op deze wereld wilde zijn. Dankzij mijn psychotherapeut leer ik nu om die gedachtes om te zetten naar andere gedachtes in de zin van, okay het is naar maar het is zeker niet de moeite waard om daarvoor de wereld te verlaten, want er zijn nog zoveel mooie dingen in het leven.
Dit is niet even makkelijk want je moet toch je denkwijze veranderen. Dit leer ik door middel van het doen van verschillende oefeningen die ervoor zorgen dat ik positiever naar de wereld weer ga kijken. De zelfmoordgedachten zijn nu zo goed als over, maar heb nog een lange weg te gaan. Dus mocht jij het zat worden om die zelfmoordgedachten te hebben..vind de kracht binnenin jezelf en ga ervoor om ze weg te werken!

Arenda
 




Gast
08-03-2005 18:52 zelfmoord gedachten Reageer met quote




he arenda
ik wil even zeggen dat ik ook vaak zelfmoord gedachten heb, dan ga ik mezelf snijden enz. Ik ben 15 dus dit is echt niet goed...toch?
Gast
15-03-2005 9:27 hoi allebei Reageer met quote




ik heb ook al sinds een jaar of 2 zelfmoord gedachtes. ik heb al meerdere malen me polsen door gesneden. maar ik ben tot me zelf gekomen en van het leven gaan genieten. meer sex en andere genotsdingen dat hielp.

de hartelijke groeten van laures
lotus
10-11-2006 1:36 onderwerp; zelfmoord gedachten Reageer met quote




ik heb al verminking gedaan aan me lichaam .
ik denk alle dagen om dood zijn .
ik word alle dagen gepeste en niet geloof .
ik heb zelf een afschiet brief geschijven .
ik ben 17 jaar . ik eet niet meer .
ik heb een brief geschrijven hoe ik uit het leven zou
stappen .

lotus
Gast
14-07-2007 2:27 weg Reageer met quote




kwil gwn dood , kan het niet meer aan !
alles wordme te veel ..
gwn weg zijn..
Hakan
17-07-2007 7:31  Reageer met quote




beste Gast,

Ik weet dat mensen met zelfmoordgedachten heel gevoelig zijn, daarom zal ik dan ook rustig aan beginnen. Ten eerste wil ik zeggen dat met het einde maken aan je leven, het leed hier op aarde niet afneemt. Het neemt juist meer toe door verdriet van anderen en mensen die hetzelfde lot willen ondergaan. Als er iets even niet lekker loopt in je leven betekent dat niet het einde van de wereld. Ik begrijp volkomen dat je gewoon even als het ware 'weg' zou kunnen zweven van de aarde, even weg van je problemen. Maar hier zijn andere manieren voor. Er zijn talloze mensen die eerst dat soort gedachten hadden en acheraf, misschien een paar jaar later, heel erg blij zijn dat ze het niet gedaan hebben.

Ga eens een paar dagen logeren bij een goede vriend, kennis, of familie die weet hoe je moet luisteren voordat je oordeelt. Het is natuurlijk heel verschrikkelijk om te horen dat je "gek" of "niet goed bij je hoofd" bent. Dit is niet zo, je bent niet gek! Zij weten niet wat jij denkt en doorgemaakt hebt. Probeer iemand te vinden die je begrijpt en goed luistert.

Je kan ook altijd mij een PM sturen door eerst even te registreren. Ik ben geen dokter en ik verleen geen medische hulp maar je mag ALTIJD op ELK moment met mij praten over wat er is gebeurd en wat er in je omgaat.
groetjes
Hakan
branko 2
18-05-2008 9:48  Reageer met quote



Woonplaats: julianadorp en schagen

ik ben 9 jaar en krijg ze soms ook
nil
05-12-2008 22:39 wij zijn niet de enige.. Reageer met quote




Arenda,
ik begrijp je gevoel erg goed.
Precies hetzelfde gevoel heb en had ik ook.
Ik heb zelf 5 jaar antidepressiva gebruikt maar elke keer moest ik het doseering verhogen omdat je lichaam daaraan gewend raakt, totdat het zo erg werd dat ik de helft van de dag slapend doorbracht.
Ik heb een hele slechte jeugd gehad en moest altijd zwijgen over onze problemen, want die moesten in ons ziel en binnen 't huis blijven, waardoor ik met niemand erover kon praten en een heleboel fouten heb gedaan...
Ik voel spijt over datgene wat ik fout heb gedaan. ...
Spijt, woede, angs, je sterk laten zien terwijl je van binnen kapot bent..

Gelukkig niet de slechte pad op, maar niet de richting op, wat ik had gehoopt.
2 kleine kinderen achterlaten kon ik niet en een zelfmoord is geen oplossing, tenzij ik mijn kinderen ook kon mee brengen..

maar jahh, 't geluk voor iedereen word niet altijd eerlijk verdeelt...

BLIJF STERK Arenda:) wij zijn niet de enige;)..
Gast
27-04-2009 16:09 knap Reageer met quote




Hallo,

Ik vind het knap dat jullie hier zomaar over kunnen praten... Ik wou dat ik dat ook zo kon. Waarom is dit zo moeilijk? Geen idee, ik wil de anderen er niet mee belasten zeker?

En Arenda, bij mij is het juist hetzelfde... overal een happyface, maar eenmaal op mijn eentje...
Waarom doen wij dat? Waarom hebben wij het zo moeilijk om te laten zien hoe we ons werkelijk voelen?

Misschien zal ik dit ooit wel eens kunnen... ik heb precies nog een hele weg af te leggen.

Groetjes,
An
Gast
07-06-2009 22:34 Antwoord Reageer met quote




Misschien moet je wel denken dat je op deze vreemde planeet overleeft, er zijn zat mooie dingen te zien. Het erge vind ik dat mensen zichzelf laten manipuleren en dat ze dat niet begrijpen zelf, misschien is dat ook wel het probleem.
Probeer ook te denken dat je niet alle brutale praatjes gelooft
van iedereen.

Gr.

Bart
Gast
13-03-2011 23:18  Reageer met quote




Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 16
Ik heb vaak last van depressies
Het is een tijdje weg geweest maar sommige mensen hebben niet in de gaten dat ze depri zijn dat had ik dus wel ik wist zelf hulp te zoeken en kreeg dat ook ik wou niet met die gedachte leven. Er zijn heleboel dingen gebeurd. Je gedachte is net n emmer met water, en soms giet die emmer over. Ook bij hele kleine dingetjes die err gebeuren kan voor jou een groot probleem zijn. Maar zoek vooral hulp.
Groetjes.
Gast
30-04-2011 13:55 dood Reageer met quote




gvd ik kan het gewoon niet meer aan!!
ik wil gewoon dood :'(
Gast
20-05-2011 23:05  Reageer met quote




Volgens mij kun je niet de hele tijd aan de dood denken want
de dood is van niemand en bijvoorbeeld de lucht is van iedereen en doet nieman pijn, denk dan aan de lucht als je geen pijn wilt voelen.
Gast
24-07-2011 16:13 zelfmoord Reageer met quote




ik heb een psychose gehad en heb veel meegemaakt en kwijt geraakt. Helaas geloof ik dat als je zelfmoord pleegt de pijn niet voorbij is maar alleen erger wordt in en andere vorm.

Je geest/ziel blijft bestaan met de pijn dat denk ik en dat is dat je hel.
Dus ik ervaar hier hel maar ik denk als ik mijn leven beroof het hel blijft maar 10x erger wordt....en dan is er geen weg meer terug en dan is hel oneindig.

Dat is mijn angst de dood maar helaas het leven ook.

ik kan wel blijven praten tegen wie dan ook maar mijn pijn is mijn ziekte, en geen pil kan het oplossen.

voor iedereen die zelfmoord neiging heeft hou het bij het gedachte ik denk dat het alleen erger wordt als je er weg voor loopt.. jammer genoeg
Gast
03-09-2011 3:03 liefde Reageer met quote




ik wens iedereen die nu verdrietig is net zoals ik nu heel veel liefde toe en vertrouwen dat deze gevoelens voorbij gaan en zeg het tegen iemand hoe je je voelt want het is zo,n enzaam gevoel maar zoek hulp en morgen zie je het misschien weer anders sterkte en vergeet niet je mag er zijn ! liefs wendy
Gast
15-09-2011 14:38  Reageer met quote




zoek ns op

ADD, en doe n test !
Gast
25-09-2011 15:32  Reageer met quote




Ik heb dit ook gehad! Maar ik ben er overheen gekomen weet je hoe? Ik been naar een Pshigiator (Geenidee hoe je het schrijft) Geweest. Dat hielp niet. maar wat wel hielp was dit: Aan de fijne dingen in me leven denken Very Happy Bijv: Me ouders die me steunen. Alle mensen die om me geven. De mensen de me gaan missen.
Dus....Hopelijk werkt het Wink Suc6!
X. S.
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden