NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

kathy's dochter

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> LITERATUUR
Gast
29-11-2004 17:46 kathy's dochter Reageer met quote




Ik heb het boek gelezen voor school. Ik heb verschillende opdrachten gekregen over het boek, waarvan één : de thema's zoeken. Ik heb al verschillende thema's gevonden zoals Orfeus (gebruiken van jacobsladder) , liefde... en heb deze ook al kunnen uitleggen. Mijn leraar zei ook dat vergankelijkheid een thema is in het boek. Ik heb al uren gezocht maar ik kan het maar niet vinden. Dus mijn vraag is: Leg het thema vergankelijkheid uit.
 




Gast
12-01-2005 12:15 hetzelfde Reageer met quote




ik vond het een prachtig boek
Gast
31-01-2005 16:58 Kathy's dochter Reageer met quote




Ik heb nog nooit z'n saai boek gelezen
liesbeth
23-02-2005 8:53 eeps Reageer met quote
Gast



hey, ik denk dat u leerkracht bedoeld met 'vergankelijkheid', dat niets blijft, het is vergankelijk. De relatie tussen Kathy en Tim is iets van relatief korte duur, net zoals de relatie met Kathy. En eigenlijk komt dit voordurend naar voor in het boek. Tim is bang om weer zijn geliefde te verliezen omdat hij weet (en hij zegt dit ook) dat niets blijft duren en alles vergankelijk is. Hij weet dat er een einde zal aankomen.
Khoop dat ik je iets op weg geholpen heb Rolling Eyes
groetjes

P.S Ik vond het boek soms wat ongeloofwaardig, maar mijn algemene indruk is toch positief, voornamelijk omdat er een groot inlevingsfactor is. Cool
Gast
09-03-2005 20:23 Kathy's dochter Reageer met quote




Ben nu halverwege het boek, en er zijn betere boeken om te lezen. Wat ik vooral niet snap aan het verhaal is dat een jonge vrouw op zo een oude man valt. Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten.. maar dat maakt het inlevingsfactor iets minder groot.
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden