NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

MBO ibs opleiding

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> WERK / OPLEIDING
Gast
07-04-2010 19:00 MBO ibs opleiding Reageer met quote




Dag allemaal

Ik vroeg me af of iemand hier de opleiding ibs ( international business studies) heeft gevolgd of een kennis/familie/vriend kent die het heeft gedaan op MBO level?? Ik zou er graag meer van weten;
Is het echt zo denderend zoals ze het laten klinken "internationaal" of bedoelen ze daarmee alleen de talen die je krijgt?
-Is het pittig?
- Waar kun je allemaal stage lopen?
- Welke vakken krijg je allemaal (wil ze echt allemaal weten:P)
en last but not least waarom raad je het aan of juist niet? En wat ga je doen als je je diploma hebt kwa vervolgopleiding..

Nou thnxx en hoop echt dat iemand me hier mee kan helpen Very Happy
 




Gast
24-05-2010 10:38  Reageer met quote




totaal niemand ie t volgt in rotterdam of utrecht:S???
Gast
17-06-2010 23:22 IBS opleiding Reageer met quote




Hey, ik zag net je blog... ik ga IBS studeren in Maastricht, maar weet zelf eigenlijk ook niet veel over de opleiding. Ik weet alleen dat het een commerciele opleiding is, waar vooral economie marketing en een beetje finance... ik zelf heb de opleiding gekozen omdat ik sales manager wil worden.... maar als ik meer weet dan schrijf ik je wel
Gast
19-06-2010 14:50  Reageer met quote




haha ow wat vet.. Jah bizar dat er bijna niemand is die het kent of doet op mbo. Ik weet wel dat het voorheen internationale groothandel heette en in utrecht is het idd ook marketing en economie (finance). Ik ben inmiddels aangenomen net me boeken besteld en volgende week talen & rekentoets. Ik heb er voor gekozen omdat ik richting export en marketing in wil (export of marketing manager) dus:P is het bij jou ook een mhbo opleiding of normaal mbo?
Gast
17-11-2010 13:21  Reageer met quote




jullie zijn zo dom heh wat ibs was eerst internationale groothandel. IBS is de Engelse opleiding en IGH is de nederlandse opleiding!! en het is moeilijk
Gast
18-11-2010 9:38  Reageer met quote




blijkbaar ben jij dom want is totaal geen handel wat ik doe en ten tweede is t absoluut niet moeilijk geen exams alleen assignments
Gast
09-03-2011 17:21  Reageer met quote




Ik volg deze opleiding en het is echt een leuke opleiding. Als je van uitdagingen houdt, dan moet je zeker voor deze opleiding kiezen. We krijgen Units(die zijn voor BTEC diploma) en daar moet je je verslagen in het Engels doen. Af en toe moet je dan ook gaan presenteren voor de klas. Daarnaast krijg je nog business game. Daar ga je samen met je projectgroep een product ontwikkelen(niet echt ontwikkelen natuurlijk) en dat moet je weer gaan presenteren voor ongeveer 300 mensen. Je hebt dan een jury en zij kiezen beste idee uit. Daarvoor krijg je meer studiepunten.
Ik heb geen spijt dat ik voor deze opleiding heb gekozen.
Maar ik moet wel zeggen dat het pittig is. Want er hadden bij ons op school 200 mensen deze opleiding willen volgen, maar er werden maar liefst 22 uitkozen.
Gast
10-04-2011 16:10 IBS Reageer met quote




Hallo Iedereen,

Ik ga in het schooljaar 2011/12 ook het IBS doen, maar nu moet ik nog me sectorwerkstuk doen. Ik heb alleen geen idee welke vakken je allemaal krijgt. Wiskunde, Economie, Engels, Spaans heb ik begrepen maar verder....
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
thnx.
Gast
28-10-2011 18:15  Reageer met quote




Ik zit in de 2de van IBS en het is wel makkelijke studie, je moet natuurlijk wel je assignments doen en verder kijk ik niet echt naar want de rest waar je echt iets moet voor doen is BUCO en Nederlands portfolio afronden en dan heb je gehaald Wink. Alhoewel we in de eerste jaar met 5 klassen zijn begonnen is er nu maar 1 klas geworden. Het is wel een hmbo (ookwel mbo 4 + )studie en uit een vergadering van de leraren is het gebleken dat deze hele opleiding equals to HBO 1stje jaar. Wink
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden