NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Supaplex onder Windows 10, 8.1, 7, XP

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> Supaplex
sterredag
07-02-2009 22:10 Supaplex onder Windows 10, 8.1, 7, XP Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Heej, supaplex denk je, maar hoe speelt je dat op de nieuwerwetse Windows versies?

Ik heb het antwoord.

Mocht je er met onderstaande niet uitkomen, neem dan gewoon contact met mij op. ik heb een gmail.com emailadres, en voor het apestaartje gewoon mijn gebruikersnaam van hier, en dan komt het helemaal goed. (werkt nog steeds ano 2017)


Je hebt nodig:

Dosbox 0.73 (gratis te downloaden op internet)
De originele supaplex



Installer Dosbox 0.73
Zet je mapje met daarin de originele supaplex op de C schijf, liefst in een apart mapje genaamd DOS bijvoorbeeld (niet meer 8 letters)

Open dosbox
typ intro daar staat uitgeled hoe je de C schijf moet aangeven of typ gewoon achter de Z:

mount c c:\DOS (of de andere naam die je gebruikt hebt) ENTER

dan typ je:

C: ENTER

dan typ je:

cd supaplex ENTER

supaplex ENTER

en voila de echte ouderwetse supaplex onder VISTA werkt.

Heb je hulp nodig laat het dan even weten.


Laatst aangepast door sterredag op 13-01-2017 14:33, in toaal 6 keer bewerkt
 




Ls-anne
15-03-2009 19:45  Reageer met quote




Hee!

Ik had een vraagje, ik heb precies gedaan wat je zegt, maar als ik de .exe bestand wil openen zegt hij; This system does not support fullscreen mode.

Heb ik dan toch iets fout gedaan? Voordat ik dat met DOSbox had gedaan zei dat bestand dat namelijk ook al. Of moet ik iets anders openen ofzo?
abbycail
15-03-2009 23:54  Reageer met quote




Ls-anne schreef:
Hee!

Ik had een vraagje, ik heb precies gedaan wat je zegt, maar als ik de .exe bestand wil openen zegt hij; This system does not support fullscreen mode.

Heb ik dan toch iets fout gedaan? Voordat ik dat met DOSbox had gedaan zei dat bestand dat namelijk ook al. Of moet ik iets anders openen ofzo?

als ik jou was zou ik gewoon winplex spelen je hebt honderden levels en ik kan je als je daar mee klaar bent nog veel meer sturen, de oude supaplex is wel leuk, maar je pc vind dat niet, je loopt steeds vast en je krijgt allerlei virussen, ik heb he er ook af gegooid, daarbij heb je maar 111 levels en binnen een paar uur ben je er doorheen.
winplex kan je zo downloaden .
gr abby
sterredag
16-03-2009 17:36  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

hoi hoi,

Om te beginnen vind ik winplex half zo leuk niet.

Ik heb zo'n melding niet, misschien dat de fullscreenmode een probleem is, je kan altijd op je dosbox icoontje met je rechtermuisknop klikken, dan eigenschappen en zorgen dat hij niet fullscreen draait.

Ik draai zelf niet fullscreen.

Met welk besturingssysteem en bitversie draai je het???
abbycail
16-03-2009 19:38  Reageer met quote




sterredag schreef:
hoi hoi,

Om te beginnen vind ik winplex half zo leuk niet.

Ik heb zo'n melding niet, misschien dat de fullscreenmode een probleem is, je kan altijd op je dosbox icoontje met je rechtermuisknop klikken, dan eigenschappen en zorgen dat hij niet fullscreen draait.

Ik draai zelf niet fullscreen.

Met welk besturingssysteem en bitversie draai je het???

denk dat je de enige bent die die oude leuker vind, en ik zeg ook niet dat hij niet leuk is, maar hij geeft problemen,en ook al gaf hij geen problemen, het zijn 111 levels en dan ben je klaar ik heb nu van winplex 9126 levels en het grootste deel heb ik al af, maar het duurt nog hel lang voor ik echt klaar ben en dat is het leuke ervan, de uitdaging, je zou het er echt bij moeten nemen , je zal zien dat je er ook verslaafd aan raakt, en blijf niet hangen in die paar oude levels, volgens mij moet je hem al lang uitgespeeld hebben, of begin je steeds weer bij level 1.
nou inderdaad leuk(maar niet heus) ik hoef hem niet in ieder geval.
gr abby
sterredag
29-07-2009 0:02  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Wat voor problemen geeft het dan??? Heb er totaal geen problemen mee. en ja het aantal levels is gelimiteerd, maar sommigen hebben geen behoefte aan meer levels, maar behoefte aan nostalgie.


p.s.
Mocht je er met de uitleg niet uitkomen of niet kunnen vinden wat je nodig hebt om te downloaden???


Laatst aangepast door sterredag op 02-03-2010 13:14, in totaal 1 keer bewerkt
sterredag
02-03-2010 13:12  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Om maar weer even aan te tonen, dat er wel degelijk nog interesse is naar de oldskool supaplex, zolang als dat mijn informatie hier te vinden is, heb ik al tientallen verzoekjes gehad. Onlangs, vorige week nog. Alweer een verzoekje, omdat winplex, zonder het bekende supaplex geluidje dus half zo leuk niet is.

Verder wil ik melden dat ik mijn startpost heb aangepast, omdat er inmiddels 2 mensen aan mij bevestigd hebben dat mijn manier ook werkt op windows 7
gerry
07-03-2010 17:47 levels Reageer met quote




hey abby.
wat lees ik nu. 9000 levels.
en ik heb maar 4000.
waar heb je die allemaal weggehaald?
fijne zondag verder.

liefs

gerry
abbycail
07-03-2010 23:07 Re: levels Reageer met quote




gerry schreef:
hey abby.
wat lees ik nu. 9000 levels.
en ik heb maar 4000.
waar heb je die allemaal weggehaald?
fijne zondag verder.

liefs

gerry

geen idee je hebt alles gehad, zal wel dubbelen zijn
gr abby
gerry
08-03-2010 9:51 levels. Reageer met quote




was maar een grapje hoor.
ben dik tevreden met wat ik heb.
fijne maandag.

liefs

gerry
patje
22-05-2010 22:59 level overslaan Reageer met quote




Hoi Abby,

Zo te lezen heb je er noal verstand van.
Ik blijf hangen bij level 88 en ik heb er al 3 geskipped.

Weet jij of er een mogelijkheid is om nog meer levels te skippen of om de snelheid aan te passen?

Ik heb de originele supaplex.

Ik hoop dat je me kan helpen, alvast bedankt....
sterredag
23-05-2010 0:28  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

als je supaplex speelt via dosbox kan je de snelheid aanpassen met zo uit mijn hoofde F10 en F11, maar in ieder geval ergens daar in de buurt.
priscilla261091
01-07-2010 15:38 Supaplex Reageer met quote




Hoi,

Ik heb de boven genoemde methode geprobeerd, maar wanneer ik cd supaplex typ krijg ik als melding: Unable to change to supaplex. Wat nu?

Priscilla
sterredag
01-07-2010 17:35  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Je hebt een stapje overgeslagen of niet helemaal correct uitgevoerd:


Installer Dosbox 0.73
Zet je mapje met daarin de originele supaplex op de C schijf, liefst in een apart mapje genaamd DOS bijvoorbeeld (niet meer 8 letters)

Open dosbox
typ intro daar staat uitgeled hoe je de C schijf moet aangeven of typ gewoon achter de Z:

mount c c:\DOS (of de andere naam die je gebruikt hebt) ENTER


als je supaplex in een ander mapje hebt gezet dan C:\Dos kan daar ook het probleem liggen
Suzuki
14-09-2010 16:28 DosBox - Supaplex Reageer met quote




hey bedankt voor de hulp
het werkt 100% alleen 1 probleem is dat ik het beeld klein vind, ik zou het graag full screen hebben of iedegeval een heel stuk groter
sterredag
14-09-2010 17:58  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Dat kan prima, als je een snelkoppeling v an je dosbox op je bureaublad hebt, met je rechtermuisknop erop klikt, dan eigenschappen, kan je ergens aangeven dat hij hem in 640 * 8nog wat moet weergeven.
Suzuki
14-09-2010 18:42  Reageer met quote




bedankt het werkt wel..
tog ga ik deze methode niet gebruiken want dit flikkerd enorm
sterredag
14-09-2010 18:56  Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

hmm daar heb ik niet zo'n last van om eerlijk te zijn

op de site van dosbox staan meer tips en tools om dingen makkelijker/beter te maken, je kan daar ook eens kijken.
MVB1
29-09-2010 18:28  Reageer met quote




ik heb uitgevoerd wat in je begin post zei en loop tegen een probleempje aan,
ik mount em naar C:
dan zegt hij: drive C is mounted with local directory

lijkt goed,
dan C:
werkt ook,

alleen dan: cd supaplex
zegt hij: 'unable to change to: supaplex'

enig idee waarom hij dit niet doet?

ik heb windows 7, 64-bit en ook het spelletje in de 64-bit vorm, als ik em gewoon wil starten krijg ik alleen de kreet dat hij niet compatible is met deze versie van windows, ook de compatibility aanpassen werkt niet, vandaar dat ik het op deze manier wil proberen,

een antwoord op 1 van de 2 (makkelijkst zou de 2e zijn) is goed Smile

alvast dank Smile
Droof
16-11-2010 21:10  Reageer met quote




Typ dan gewoon:
supaplex
dus zonder cd ervoor, werkt bij mij ook ^^
Maar 1 probleem bij mij.. Hij zegt ineens acces denied nadat hij bij het beginscherm is geweest o.0
MVB1
20-11-2010 3:22  Reageer met quote




hij werkt! super! Smile

ik heb alleen geen idee waarom hij zegt acces denied >> toegang geblokkeerd >> computertaal >>

run as administrator geprobeerd?
Droof
20-11-2010 23:56  Reageer met quote




Ik heb het al opgelost Wink
Blijkbaar had ik de verkeerde dosbox genomen Razz
Divin40
11-02-2011 22:23 Supaplex onder Vista of Windows 7 of XP Reageer met quote




Hee!

Ik was bezig met het spelen van Supaplex in Windows 7 via Dosbox. Ik open het via freegamesempire.com. Het probleem is nu alleen dat ik bij level 86 ben en hij het ineens niet meer doet. Hij start het spel wel, dan krijg ik het menu-schermpje (met new player, skip level ensow) en als ik dan op OK druk start hij het level, maar dan komt het probleem. Het beeldscherm wordt ineens iets donkerder en hij loopt vast. De tijd begint niet te lopen, maar het geluid loopt wel door. Als ik hem dan met ALT-TAB afsluit zie ik soms een melding van windows die zegt dat het kleurenschema in Windows 7 basic gewijzigd moet worden. Ik heb dit probleem 1 keer eerder gehad en toen kunnen oplossen door de resolutie lager te zetten, maar nu ineens heb ik weer hetzelfde probleem en werkt de oplossing niet meer. Wat moet ik doen?!? Please help me! Ik heb er al zoveel uren ingestopt en ik kan niet opnieuw beginnen, dan word ik gek!

Alvast bedankt (voor het lezen van dit hele verhaal en eventuele oplossingen)
Sandervp
11-09-2011 19:45 spelen onder WIN7 Reageer met quote




Hallee,

Mij lukt het totaal niet om supaplex te spelen onder windows 7. Ik heb de dosbox geïnstalleerd en bij het gebruik daarvan loop ik tegen het volgende probleem aan.
Mijn toetsenbord-indeling is totaal veranderd. De letters en cijfers zitten nog wel op de normale plaats maar wil ik de dubbele punt dan moet ik mijn linker shift-knop indrukken (dus niet de rechtse) en dan wel de toets met de punt, komma of de dubbele punt om dit teken te krijgen.
Wil ik een backslash \ teken dan moet ik mijn escape toets indrukken??? Maar wat doet hij dan gelijk? Hij zet er een enter achter zodat ik niets achter de \ kan zetten als directory. Ik kan dus geen link maken naar de desbetreffende map.

Hoe los ik dit op? Want ik wil graag verder met dit prachtige spel
!!!!!

Alvast bedankt voor jullie reacties
David
14-11-2011 17:27 Supaplex onder win 7, geen geheugen meer... Reageer met quote




Hallo,

Allereerst bedankt voor de tips om supaplex mogelijk te houden op win7 pc.
Geistalleerd volgens beschrijving hierboven uit het forum en het draait precies zoals beschreven.

Heb alleen een probleempje nu.
Het spel onthoudt niet meer in welk level ik gebleven was.
Nu is er de functie skip level, maar dat kan maar 3 levels skippen. de overige moet ik iedere keer opnieuw spelen om weer te komen waar ik gebleven was.
Volgens mij had ik dit probleem nog niet met xp.

Kan iemand me hierbij helpen?
vriendelijke groeten, David
daafvb@hotmail.com
sterredag
25-04-2013 21:09 oplossing? Reageer met quote



Woonplaats: Rotterdam

Sommige problemen zijn op te lossen door een andere dosbox versie te nemen.

Problemen met toetsenbord indeling, misschien je toetsenbord instelling zelf veranderen, ik heb geen idee welke instelling gebruikt wordt natuurlijk, maar misschien pakt dosbox alleen US/NL.

Misschien is het even zoeken, maar de juiste tekens zijn vast te vinden.
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden