NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Vertaling vreemde talen ::) gouden tip

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> Overig
John Doe
22-10-2008 0:31 Vertaling vreemde talen ::) gouden tip Reageer met quote




Hallo,


Ik las hier dat aardig wat mensen een vertaling willen hebben van dit naar dat.

Ik gebruik meestal de vertaal-machine van google. Deze kan aardig wat vreemde talen vertalen. Je kunt denken aan : Arabisch, Russisch, Chinees, Japans, Hindostaans, Hebreeuws, Noors, Zweeds, Grieks, Fins, Engels, Frans, Spaans, Duits, Pools ga maar door.

De vertaling klopt niet altijd, maar is voldoende om het te kunnen vertalen. Je kunt zelfs aangeven, als google de taal automatisch wilt herkennen. Ook hele pagina's kun je hier mee laten vertalen.

Alleen Turks en Surinaams en eventueel andere talen wordt nog niet herkend. Hopelijk in de toekomst wel.

Wil je bijvoorbeeld iets vertalen uit het Arabisch dan begrijpt google dit wel هذه هي الترجمة العربية في غوغل , maar niet bv Amine. Dat geldt ook voor het Hindostaans. Het Arabisch dat google herkend is het huidige moderne Egyptisch, dit wordt meestal gebruikt in kranten en op universiteiten. Zeg maar het Arabisch dat door de meeste mensen wordt gesproken.

Een andere goede ervaring heb ik met Foxlingo in je Firefox brower; als alternatief voor Explorer. Dit is een add-ons die extra kunt installeren. Dan worden heel veel talen aardig goed vertaald. Zelfs hele pagina's. En het resultaat is aardig goed.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

grtttzzzzz

John Doe

edit Numix: dubbele berichten samengevoegd
 




Numix
22-10-2008 17:20  Reageer met quote
numix.nl



De tip wordt gewaardeerd, (geplaatst in diverse topics...), echter liever geen vertalingen meer plaatsen van vertaalmachines, aangezien deze (zoals je al zelf aangeeft) niet altijd even goed vertalen, ook al zou je "in de goede richting zitten". Goede "menselijke" vertalingen hebben nog altijd de voorkeur!
John Doe
23-10-2008 16:37 Numix reactie Reageer met quote




Numix,

Bedankt voor jullie reaktie. En ik ben blij dat de tip wel wordt gewaardeerd.

Van de vreemde talen die ik wel machtig ben, zal ik een "menselijke" vertaling geven.

grttzzzzz,

John Doe
Gast
04-06-2012 18:16 vertaling naar Tjechisch Reageer met quote




Ik Hou heel veel van jou! Ik hoop Je gauw weer te ontmoeten!
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden