NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Geldmisbruik

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
exotic_energy
05-09-2004 13:17 Geldmisbruik Reageer met quote




Overal op de wereld zijn er problemen. Het milieu gaat achteruit, er worden dieren mishandeld, mensen sterven van de honger in ontwikkelingslanden. Kortom, er is vanalles mis. Voor al deze problemen zijn er vele fondsen opgericht en wordt er geld ingezameld.
Elke maand komen er wel collectanten aan de deur voor goede doelen, en op tv zie je elke dag tientallen reclamespotjes voor donaties. Veel dieren en mensen worden hierdoor geholpen, maar er is nooit genoeg geld.

Tegelijkertijd zijn er honderden mensen die zóveel geld hebben, dat ze gewoon niet meer weten wat ze nog meer kunnen kopen.
‘Vandaag maar even naar de plastische chirurg voor een nieuw gezicht, maar wat zal ik morgen gaan doen? O ja, ik kan wel eens een keertje voor de grap een restaurant kopen!’
Hoewel dit soort dingen erg idioot zijn, kan ik er eigenlijk niet over klagen, wat zij met hun geld doen is hun eigen zaak, dus dat is nog niet het allerergste.

Waar ik me wel echt boos om kan maken, en me zelfs voor schaam, is dat de regering ook lekker meedoet. Als je bijvoorbeeld al kijkt naar de kosten van de Olympische Spelen van dit jaar. 10 Miljard euro! Daar kan je toch wel iets beters mee doen! Ik ben er wel mee eens dat de Olympische Spelen gewoon moeten blijven, maar 10 miljard euro is écht te veel.
Ik vind dat er bij bepaalde dingen echt grenzen moeten worden getrokken qua geld.

Wat is nou écht belangrijk? De Olympische spelen, of duizenden mensen in hongersnood?
 




Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden