NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Waterval van inspiratie

 
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Numix Forum Index -> OVERIG
safira
27-08-2004 21:21 Waterval van inspiratie Reageer met quote




Na de geboorte van mijn zoontje ben ik begonnen met schrijven. Daarvoor had ik al eerder wat probeersels geschreven, maar was ook met veel andere creatieve bezigheden aan de slag. En ja, een dag kent helaas maar 24 uur.
Tijdens mijn creatieve uitspattingen heb ik altijd een waterval van inspiratie, d.w.z. ik wil zoveel doen, dat er stapels blijft liggen. Schrijven is een manier om veel ideetjes in te verwerken. Om een voorbeeld te noemen: het gaat gemakkelijker om te beschrijven hoe ik de inrichting van mijn huis zou willen hebben, dan om het daadwerkelijk uit te voeren.
Tekenen heb ik ook altijd veel gedaan en ik illustreerde ook bij mijn verhalen. Voornamelijk sprookjes en kinderverhalen.
Onderwijl had ik al zoveel geschreven en ik dacht: 'Ik maak een website.' Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar na veel proberen en nog eens proberen ben ik daar uiteindelijk in geslaagd.
Het resulteerde in [...]. Alle verhaaltjes, maar ook tekeningen, recepten, knutseltips, gedichten enzovoort heb ik in een mysterieuze reis door een sprookjesachtig gebied geplaatst.
Mijn zoontje - inmiddels 6 - heeft al net zoveel fantasie. Bij zijn tekeningen verzint hij vele verhalen. Een aantal van deze verhaaltjes heb ik genoteerd, herschreven en ook, samen met zijn tekeningen, op de site geplaatst. Hij is er reuzetrots op.
Mijn inspiratie blijft onderwijl stromen en alles wat me te binnen schiet,
schrijf ik op. Reden waarom ik nooit zonder kladblok op weg ga. De eerste schreden voor het schrijven van een jeugdboek zijn ook al gezet. Al met al, schrijven is een heerlijke manier om mezelf te uiten. Doordat ik een aantal van mijn verhalen op de website heb gezet, kan iedereen ervan mee genieten. Dat is uiteindelijk de bedoeling van het schrijven. Wink

edit Numix: link verwijderd, werkt niet meer
 




Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden