NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

iemand uit turkije laten overkomen / uitnodiging

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> Turks
Gast
17-10-2006 15:10 iemand uit turkije laten overkomen / uitnodiging Reageer met quote




weet iemand hoe het precies werkt als je iemand uit turkije een uitnodiging wil sturen zodat hij een paspoort kan halen zodat hij hier heen kan komen? Hij zei je moet me een uitnodiging sturen maar wat versta ik dan onder een uitnodiging, gewoon een kaartje of een brief waarin je zegt dat je wil dat hij hierheen komt? want als ik aan een uitnodiging denk, denk ik meer aan een "wil je op mijn feestje komen" uitnodiging Wink Dus al iemand weet hoe het werkt laat het me ff weten alsjeblieft Wink
 




Gast
17-10-2006 15:11 Re: uitnodiging Reageer met quote




Anonymous schreef:
weet iemand hoe het precies werkt als je iemand uit turkije een uitnodiging wil sturen zodat hij een paspoort kan halen zodat hij hier heen kan komen? Hij zei je moet me een uitnodiging sturen maar wat versta ik dan onder een uitnodiging, gewoon een kaartje of een brief waarin je zegt dat je wil dat hij hierheen komt? want als ik aan een uitnodiging denk, denk ik meer aan een "wil je op mijn feestje komen" uitnodiging Wink Dus al iemand weet hoe het werkt laat het me ff weten alsjeblieft Wink


Vanuit nederland moet iemand garant staan, dat betekent dat bij alles wat er gebeurt het gastgezin opdraait voor de kosten. Je inkomen moet daarom minimaal 1350 euro zijn. Bij de gemeente moet je een uitnodiging halen die ingevult moet worden en daarmee moet je met je geldig paspoort naar de gemeente om een stempel erop te laten zetten. De turkse jongen moet voor hij naar de ambassade gaat in het bezit zijn van een geldig paspoort, een reisverzekering en een retour - ticket. Dat moet hij met de uitnodiging en met de laatste 3 loonstroken van het gastgezin naar de ambassade. De ambassade kan nog wel altijd om meer papieren vragen. Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Gast
17-10-2006 15:11 Re: uitnodiging Reageer met quote




Anonymous schreef:
Vanuit nederland moet iemand garant staan, dat betekent dat bij alles wat er gebeurt het gastgezin opdraait voor de kosten. Je inkomen moet daarom minimaal 1350 euro zijn. Bij de gemeente moet je een uitnodiging halen die ingevult moet worden en daarmee moet je met je geldig paspoort naar de gemeente om een stempel erop te laten zetten. De turkse jongen moet voor hij naar de ambassade gaat in het bezit zijn van een geldig paspoort, een reisverzekering en een retour - ticket. Dat moet hij met de uitnodiging en met de laatste 3 loonstroken van het gastgezin naar de ambassade. De ambassade kan nog wel altijd om meer papieren vragen. Ik hoop dat je er wat aan hebt..


Geldt dit ook al hij hier gewoon voor een week naar toe komt?
danseres
17-10-2006 15:52  Reageer met quote




Ja dat maakt niet uit of het om een week gaat of om 3 maanden...
Gast
18-10-2006 17:12  Reageer met quote




danseres schreef:
Ja dat maakt niet uit of het om een week gaat of om 3 maanden...

dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.. dit heeft zeker geholpen.. toch lijkt het me handig omdat het nu op korte termijn om gewoon naar hem deze december te gaan dan kan ik tenminste nog 2 weken overwinteren Wink
Gast
18-10-2006 17:17 Re: uitnodiging Reageer met quote




wij hebben iemand uit turkije naar nl gehaald maar het gaat niet zomaar zal ik je vertellen. je moet idd iemand hebben die garant voor hem staat die gene moet ook nog een bepaald inkomen hebben (bepaalde waarde) dan moet die turk ook nog een goede rede hebben om naar nl te komen school ofzo. de gaat in iedergeval heel veel tijd in zitten. bij die turk die wij naar nl hebben gehaald heeft het in totaal 2 jaar geduurd. maar ja je kan natuurlijk ook altijd met hem trouwen dan is die zo in nl. hahaha
Gast
18-10-2006 17:17 Re: uitnodiging Reageer met quote




Anonymous schreef:
wij hebben iemand uit turkije naar nl gehaald maar het gaat niet zomaar zal ik je vertellen. je moet idd iemand hebben die garant voor hem staat die gene moet ook nog een bepaald inkomen hebben (bepaalde waarde) dan moet die turk ook nog een goede rede hebben om naar nl te komen school ofzo. de gaat in iedergeval heel veel tijd in zitten. bij die turk die wij naar nl hebben gehaald heeft het in totaal 2 jaar geduurd. maar ja je kan natuurlijk ook altijd met hem trouwen dan is die zo in nl. hahaha


nou dat gaat nu nog wel een beetje snel trouwen Wink neej ik wil hem gewoon uitnodigen gewoon voor een "vakantie" zal ik maar zeggen dus dat hij maar hier 2 weken blijft..maar ik heb begrepen dat er dan ook iemand garant moet staan en dat ik heb een toeristisch visumaanvraag formulier wat getekend is moet sturen, en dat hij dan alles verder moet regelen via de ambassade in turkije maar dan moet hij dus ook mijn loonstroken hebben van de afgelopen 3 maanden?? dit lijkt mij voor een bezoek van 2 weken overdreven maar goed ik weet niet hoe het allemaal geregeld moet worden...
Gast
18-10-2006 21:00 Re: uitnodiging Reageer met quote




Anonymous schreef:
nou dat gaat nu nog wel een beetje snel trouwen Wink neej ik wil hem gewoon uitnodigen gewoon voor een "vakantie" zal ik maar zeggen dus dat hij maar hier 2 weken blijft..maar ik heb begrepen dat er dan ook iemand garant moet staan en dat ik heb een toeristisch visumaanvraag formulier wat getekend is moet sturen, en dat hij dan alles verder moet regelen via de ambassade in turkije maar dan moet hij dus ook mijn loonstroken hebben van de afgelopen 3 maanden?? dit lijkt mij voor een bezoek van 2 weken overdreven maar goed ik weet niet hoe het allemaal geregeld moet worden...


ik geloof dat er dan ook idd iemand garant moet staan maar weet dit niet zeker. ik zou aan die turk vragen of hij naar de ambasade daar gaat en daar alle info opvraagt. wat je ook kan doen is naar het gemeentehuis in jou plaats gaan en vragen of hun daar iets over weten, eventueel kun je ook nog naar de vreemdelingedienst hier in nl kunnen gaan die kunnen je zeker weten alle info geven want ik weet wel dat je turk als hij in nl is zich daar binnen 2 dagen moet melden.
Gast
19-10-2006 13:03  Reageer met quote




Waarom zo lastig en moeilijk doen?

Je kan het opzoeken via IND site!! En anders kun je ze ook gewoon bellen, ik heb gemerkt dat zij vrij veel info hebben en daarbij: ieder aanvraag is toch uniek..

777
Gast
19-10-2006 13:05  Reageer met quote




bijna vergeten:

wat is hij/zij? Student/au pair/zakenman/vrouw/ familie/gezinshereniging etc etc

dat is ook allemaal belangrijk, veel succes!

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/

777
Gast
02-11-2006 16:26  Reageer met quote




Anonymous schreef:
bijna vergeten:

wat is hij/zij? Student/au pair/zakenman/vrouw/ familie/gezinshereniging etc etc

dat is ook allemaal belangrijk, veel succes!

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/

777



dank je...ik kijk wel ff op die site Very Happy of anders bel ik ze wel mee... weet iemand trouwens ook of daar kosten aan verbonden zitten voor hem die uit turkije komt behalve voor zijn vlucht dan...kosten voor zijn paspoort en dergelijken
Aaytekin
13-05-2009 14:18 Re: iemand uit turkije laten overkomen / uitnodiging Reageer met quote




Kan iemand mij vertellen wat de risico's zijn om zo iemand uit te nodigen? eventuele kosten?
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden