NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

bouwdepot wat mag / hypotheek aftrekbaar

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> FINANCIEEL
Gast
06-09-2006 17:44 bouwdepot wat mag / hypotheek aftrekbaar Reageer met quote




Welke kosten kan ik declareren bij een bouwdepot (bestaande woning), wat is rente aftrekbaar? Op de website van de belastingdienst heb ik verder niks kunnen vinden. Ik weet verder wel dat een bouwdepot bedoeld is voor kosten en/of uitgaven in verband met nieuwbouw of verbouwingen. Hoe zit het met de aftrekbaarheid?
 




Gast
06-09-2006 17:55 bouwdepot parket laminaat en zonwering Reageer met quote




in principe kan je alles wat vast zit betalen uit het bouwdepot. zaken als parket of laminaat echter niet, want dit zit niet vast. in principe alle zaken die je achterlaat bij het verkopen van de woning, bijv. een zonnescherm of zonwering. lamellen en jaloezieen vallen echter niet onder zonwering en worden dus niet vergoed.
Gast
06-09-2006 17:56 Re: bouwdepot kosten declareren rente afrekbaar Reageer met quote




Uit ons bouwdepot worden o.a. de cetrale verwarming, verf en laminaat betaald. Als ik iets bij de bouwmarkt koop moet ik dat dan eerst voorschieten, en later terugvorderen van het depot?
Gast
06-09-2006 17:59 Re: bouwdepot kosten declareren rente afrekbaar Reageer met quote




Nou, volgens mij kan je laminaat wel uit een bouwdepot halen, en alhoewel verf en behang niet vast zit, kan dat ook. een afwasmaschine, inbouwoven en ijskast, kunnen verder ook worden gedeclareerd.
Gast
06-09-2006 17:59 keuken kastdeuren en hout Reageer met quote




en materialen als hout, kastdeuren voor de keuken etc?
Gast
14-09-2006 22:10  Reageer met quote




mag je ook alle kosten die je maakt voor de aanvraag van de vergunning zoals leges en bouwtekeningen uit het bouwdepot halen?
Gast
18-09-2006 14:21 bouwdepot Reageer met quote




Aansluitend op dit onderwerp ; ik heb veel sloopmateriaal (sloopboren,puincontainers e.d.) gehuurd voor het realiseren van de verbouwing van in mijn nieuwe huis.Zijn dit soort kosten ook te declareren via het bouwdepot ? Het lijkt me vanzelfsprekend dat deze artikelen noodzakelijk zijn om tot en verbetering van de woning te komen,dus je zou zeggen dat het te declareren valt.Wie kan mij hier iets meer over melden ? Hartelijk dank !
kirstenchantal
26-10-2006 18:33 bouwdepot Reageer met quote




Dan heb ik hier ook een vraagje... ik wil een huis kopen, voor 120.000 euro, dan wil ik de keuken en de serre verbouwen, er moet een nieuwe cv in, en de badkamer moet iets opgeknapt worden, maar ik krijg maar een bouwdepot van 10.000 omdat het onderpand te weinig waard is, maar als je iets verbouw, dan word het toch ook meer waard of ben ik nou kippig... moet je dan na elke verbouwing opnieuw laten taxeren zodat je je volgende depot aan kan vragen?????
Gast
23-12-2007 17:59 bouwdepot Reageer met quote




Met verbeteringen aan de woning is het zeer de vraag of het pand meer waard wordt. Grofweg kun je 1/3 van de prijs van je investingen (mits goed uitgevoerd) bij de prijs optellen.

Uiteindelijk is de waarde van een pand bepaald door 1. de locatie, 2. het aant vierkante meters en het volume van het pand, 3. is het degelijk gebouwd en ziet het er mooi uit. Vervolgens hebben de verbeteringen maar gering invloed, mits de staat van onderhoud goed is.
Gast
07-02-2008 20:00 Re: bouwdepot Reageer met quote




kirstenchantal schreef:
Dan heb ik hier ook een vraagje... ik wil een huis kopen, voor 120.000 euro, dan wil ik de keuken en de serre verbouwen, er moet een nieuwe cv in, en de badkamer moet iets opgeknapt worden, maar ik krijg maar een bouwdepot van 10.000 omdat het onderpand te weinig waard is, maar als je iets verbouw, dan word het toch ook meer waard of ben ik nou kippig... moet je dan na elke verbouwing opnieuw laten taxeren zodat je je volgende depot aan kan vragen?????


Je woning wordt getaxeerd met een waarde voor en na verbouw. De bank neemt de waarde na verbouw schat ik in dit geval even in en je kunt bij de meesten niet meer lenen dan 125% van de getaxeerde executiewaarde.
Heeft je hypotheekadviseur je dit niet uitgelegd? Zo nee, zou ik gauw een ander zoeken.
Gast
11-03-2010 11:43  Reageer met quote




mag tuinaanleg ook uit een bouwdepot wie kan mij daar antwoordt op geven
Gast
05-07-2010 17:23 afval containerhuren Reageer met quote




Als je een afvalcontainer huurt,kun je deze dan declareren
dmv betaling uit bouwdepot.
Gast
22-07-2010 13:21 bouwdepot Reageer met quote




ik heb een nieuwbouw woning gekocht en heb contact gehad met aegon over wat ik nu wel en niet kan declareren. ik kreeg het volgende terug:

Welkom bij de AEGON Live chat

U chat momenteel met Marguerite

Marguerite: Goedendag, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Bezoeker: goedemiddag, ik had een vraagje over het bouwdepot

Bezoeker: wat kan ik nu precies declareren? zoals laminaat en behang?

Marguerite: Ja u kunt alles declareren wat met uw huis te maken heeft, en ook met uw tuin.

Bezoeker: dus laminaat valt daar wel onder?? ben al aan het kijken geweest of dat er ook onder viel en het is me niet geheel duidelijk

Marguerite: Ja, dat valt er ook onder, evenals behang en verf.

Bezoeker: ok bedankt. dan weet ik geneog
Gast
24-08-2010 14:35  Reageer met quote




Je kan bouwmaterialen, die benodigd zijn voor het uitvoeren van de werkzaamheden, wel van het bouwdepot betalen - als de verstrekker hiermee akkooord gaat.....maar (en dat is hetgeen de meeste altijd willen weten) is dit ook aftrekbaar bij de belasting. Voor dit laatste geldt dat het nagelvast moet zitten aan het huis en een verbetering moet zijn. Behang bijv. kan je wel betalen uit je bouwdepot, maar niet aftrekken van de belasting m.b.t. hypotheekrente (over de aanschafwaarde huis + bouwdepot/meerwerk)!
Gast
27-08-2014 22:14 afvalcontainer Reageer met quote




Kun je een grote afvalcontainer wel via bouwdepot huren? Zo ja hoe gaat dat in zijn werk?
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden