NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Uw gevoel uiten met kleuren

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
Hanneke
02-07-2004 20:34 Uw gevoel uiten met kleuren Reageer met quote




Uw gevoel uiten met kleuren

Iedereen heeft hobby’s of bijzondere bezigheden. De één gaat graag fietsen in een natuurrijk gebied, de ander kookt graag en weer een ander werkt graag met kleuren.
Ik wil u kennis laten maken met mijn bijzondere bezigheid: werken met kleuren.

”Werken met kleuren” is een zeer ruime betekenis die iedereen weer anders interpreteert.
Soms worden er schildersdoeken voor gebruikt, en soms bepaalde standaardcirkels.
Hieronder staat in een klein formaat een voorbeeld van zo’n cirkel:



Werken met kleuren is niet alleen leuk, maar heeft ook een diepere werking: een uitende werking, en een invloedbare werking.

Uitende werking
Door het uitvoeren van één van deze methoden kunt u uw emoties uiten. Dat kan opluchten als u zich niet zo lekker in uw vel voelt. Het is een soort creatieve therapie.

Invloedbare werking
Als iemand het resultaat van uw werk ziet, kan deze persoon hierdoor beïnvloed worden.
Onbewust neemt iemand de sfeer over van uw werk.
Dit kan erg positief werken als de persoon die uw werkt bekijkt zich niet zo positief voelt, en uw werk een zeer positieve uitstraling heeft. Helaas heeft dit ook een keerzijde. Als de persoon die uw werk bekijkt positief gestemd is en uw werk heeft een negatieve uitstraling, kan de persoon die uw werk bekijkt ook negatief gestemd worden. Dit zou jammer zijn, dus let op welk werk u voor decoratie gebruikt.


Ik zal de 2 werkwijzen (het werken met schildersdoeken en standaardcirkels) hieronder voor u verduidelijken:

Werken met kleuren op een schildersdoek
Benodigdheden:
-schildersdoek
-schildersezel
-kwasten in verschillende dikten
-water en keukenpapier voor de kwasten schoon te maken
-verschillende kleuren verf (zorg dat u op z’n minst de standaard kleuren geel, rood en blauw heeft)

Hoe te beginnen?
U zet met een kwast een punt in het midden van het doek, en gaat vanuit daar het doek bewerken.
De kleuren en de vormen die gebruikt worden in het schilderij komen overeen met uw emoties die u op dat moment heeft. Het is belangrijk dat u goed naar uw emoties luistert.
Sierlijke vormen en heldere/felle kleuren staat voor positieve emoties, puntige vormen en donkere/duistere kleuren staat voor negatieve emoties.
Als het schilderij klaar is voor uw gevoel, zal deze ook de emotie ook uitstralen die u had toen het schilderij werd gemaakt.


Werken met kleuren op standaardcirkels
Benodigdheden:
-één van de standaardcirkels uitgeprint op papier
-kleurpotloden/wasco/viltstiften (naar keuze)
-karton voor de cirkel na afloop te verstevigen

Hoe te beginnen?
Vóór u heeft u één van de vele standaardcirkels liggen die in de omloop zijn.
Het is de bedoeling dat u goed naar uw emoties kijkt en dan kleuren uitkiest.
Ook hier geldt weer: heldere/felle kleuren staat voor positieve emoties, donkere/duistere kleuren staat voor negatieve emoties.
U gaat nu de cirkel kleur geven. De cirkel is pas af als uw gevoel dat zegt.

Daarna kunt u de cirkel uitknippen en verstevigen met karton.
Deze methode wordt vaak gebruikt in het spirituele circuit voor decoratie van een ruimte.

Ik wens u veel plezier met het uitvoeren van “werken met kleuren”

Groeten,
Hanneke
 




Gast
18-04-2005 8:51 standaardcirkels Reageer met quote




Waar kan ik zo"n standaardcirkels vinden?

groeten,
Iris
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden