NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Moet plastische chirurgie van de buis af?

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> archief
anoniem
02-07-2004 10:23 Moet plastische chirurgie van de buis af? Reageer met quote




Strak getrokken gezichten, volgepompte lippen, van cup C naar D, het lijkt tegenwoordig heel gewoon. Tienduizenden mensen, jong en oud, mannen en vrouwen zetten deze trend voort. Ze hebben allemaal één ding met elkaar gemeen, ze zijn ontevreden met hun uiterlijk. Er zijn al zoveel mensen die aan cosmetische chirurgie doen, dan moet het niet nog meer gepormoot worden zodat er nog meer mensen komen die dat ook gaan doen.
Daarom vind ik dat er geen programma's over cosmetische chirurgie op tv moeten komen.

Programma's over cosmetische chirurgie zijn tegenwoordig een paar keer per week op tv te zien. Een paar jaar geleden onderging men alleen een plastisch chirurgische behandeling als ze ernstige afwijkingen hadden of ernstig verbrand waren e.d. maar tegenwoordig is het, bijna, de normaalste zaak van de wereld als je een plastisch chirurgische operatie ondergaat. Veel mensen, vooral vrouwen, vergelijken zich steeds vaker met topmodellen en worden steeds ontevredener over hun eigen uiterlijk, te kleine borsten, te grote neus, te veel rimpels en ga zo maar door.

Veel mensen vinden dat er voordelen zitten aan plastische chirurgie. Reconstructieve chirurgie bijvoorbeeld. Reconstructieve chirurgie, een vorm van plastische chirurgie die je lichaam probeert te herstellen na een ongeval, is dan een uitkomst. Daar kan ik ze wel gelijk in geven, je lichaam word een beetje hersteld en je krijgt meer zelfvertrouwen als je weer terugkeert in de maatschappij. Ook vinden ze dat er voordelen aan cosmetische chirurgie zitten. Bijvoorbeeld dat ze er mooier op worden en dat je er meer zelfvertrouwen van krijgt.

Ik vind dat er weinig voordelen aan plastische chirurgie zitten, behalve aan reconstructieve chirurgie, zijn er bijna alleen maar nadelen. Bij cosmetische chirurgie ga je namelijk snijden in een gezond lichaam en dan maar hopen dat het mooier wordt. Bij reconstructieve chirurgie is er bijna altijd kans van slagen omdat het waarschijnlijk wel mooier wordt dan het al was. Je ondergaat zo'n operatie dan niet zomaar, en er wordt niet gesneden in een "gezond" lichaam, maar er wordt geprobeert het aangetaste lichaam op te lappen na een ongeval. Want meestal voel je je niet lekker als je over straat loopt en iedereen kijkt je aan vanwege die brandwond of dat grote litteken op je gezicht. Zo'n operatie is niet zonder risico's. Er is kans dat het mislukt of dat er een infectie ontstaat is niet heel klein. Kijk naar Michael Jackson, die heeft al een aantal keer een neuscorrectie gehad en nu valt zijn neus er bijna af, dat is toch ook niet de bedoeling? Daarom vind ik het vreemd dat het doormiddel van televisie programma's zoals 'Extreme make over' en 'Make me beautiful' zo erg opgehemeld en gepromoot wordt. Mensen gaan er veel te makkelijk over denken en dat is ook weer niet goed.

Mensen voelen zich al onzeker genoeg en daarom vind ik dat er geen programma's over plastische chirurgie op tv moeten komen.
 




GD
01-12-2004 9:18  Reageer met quote
Gast



tja ik denk dat het best op tv getoond mag worden. maar dan moeten ze ook de slechte dingen laten zien. zoals de mensen die heel veel pijn lijden. mensen die er niet uit zien.

ten tweede vind ik dat een cosmetische chirurg gecertificeerd moet worden met een opleiding waar hij leert mensen van hun ontevredenheid af te praten. dit lijkt krom natuurlijk omdat die chirurg zoveel mogelijk wil verdienen, maar misschien moet er wel een tussenpersoon komen. een psychiater waarmee je eerst moet gaan praten een paar keer voordat je toegelaten wordt. dit krikt oa. de kosten lekker op en zal meer mensen ervan weerhouden het toch te doen.
Cindy
27-04-2005 4:49  Reageer met quote
Gast



Voordat een patient plastische chirurgie ondergaat heeft de patient een gesprek met de chirurg die de patient z.g uithoord over de gevoelens waarom hij/zij plastische chirurgie ondergaat als de chirurg vind dat de patient instabiel is verwijst de chirurg hem naar een psychiater....
Ten tweede voordat de patient plastische chirurgie ondergaat heeft de plastische chirurg een gesprek met hem/haar waarin de chirurg de voordelen en nadelen van de operatie voorlegd........Nadat hij zijn gesprek heeft afgerond vraagt de chirurg of de patient nog vragen heeft zo ja kan de patient hem stellen......Na zijn gesprek duurt het nog een paar weken voordat de patient chirurgie ondergaat dus als zij/hij naar aanleiding van het gesprek er vanaf ziet dan is dat geen probleem........

Dus als je plastische chirurgie ondergaat zijn alle gevolgen van de operatie uitgelegd en je bent als het goed is geestelijk in orde...want anders zou je geen plastische chirurgie mogen ondergaan....Anders had de chirurg je wel verwezen naar een psychiater....En dat de chirurg zo veel geld wilt verdienen dat mag wel waar zijn maar hij heeft een ede afgelegd waarin hij/zij belooft dat ze de patient beschermen....Ze zouden een patient geen plastische chirurgie laten ondergaan als ze dachten dat de patient instabiel zou zijn.
Gast
11-05-2005 10:10 akkoord Reageer met quote




Das waar ze Cindyke
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden