NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

probleem verbinding DI-604 router - speedtouch v510v6

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> DIGITAAL
euphony
30-07-2006 15:49 probleem verbinding DI-604 router - speedtouch v510v6 Reageer met quote




Ik heb thuis 2 pc's die ik via een router DI604 wil verbinden met het internet. De modem is een speedtouch 510v6, Als ik de verbinding maak rechtstreeks op de modem geen probleem.
Als ik de router installeer, kan ik verbinding maken tussen mijn pc's
Maar als ik wil verbinding maken naar het internet, als mijn 2 pc's op de router staan, en via een adsl kabel naar de modem, kan ik geen verbinding maken;
Heb het reeds uitgeprobeerd me maar 1 pc op de router , ook niks.
Enkele gegevens :
Router :
Gateway : 192.168.0.1 ( daar kan ik naar pingen zonder probleem)
ADSL modem :
Gateway 192.168.1.254 ( daar kan ik naar pingen als enkel de modem aan d epc hangt )
Als de router tussen de pc en de modem staat, kan ik niet meer pingen naar mijn modem.
De instelling van de router is ingesteld op automatisch IP adres weergeven zoals het hoort, en toch lukt het mij niet.

Hoe kan ik het oplossen ??
Ben er zelfs al mee naar de winkel geweest.
Graag jullie reactie aub.
alvast bedankt.
 




Gast
30-07-2006 15:57 probleem verbinding DI-604 router - speedtouch v510v6 Reageer met quote




staat je modem verbonden via de uplink van je router?

je kan ook proberen alle 3 aansluitingen (modem + 2 pcs) naast elkaar te plaatsen (dus geen enkele in de uplink). in het laatste geval je router een vast IP adres geven 192.168.1.10 ofzo, en gateway+subnetmask van je router instellen als die van je modem (192.168.1.254)

en verder DHCP uitschakelen van je router geloof ik
euphony
30-07-2006 16:31 Re: probleem verbinding DI-604 router - speedtouch v510v6 Reageer met quote




Anonymous schreef:
staat je modem verbonden via de uplink van je router?

je kan ook proberen alle 3 aansluitingen (modem + 2 pcs) naast elkaar te plaatsen (dus geen enkele in de uplink). in het laatste geval je router een vast IP adres geven 192.168.1.10 ofzo, en gateway+subnetmask van je router instellen als die van je modem (192.168.1.254)

en verder DHCP uitschakelen van je router geloof ik

eum..........;;; uplink??
mijn modem kabel is verbonden met mijn wanpoort van de router, en de 2 pc's staan aangesloten op 2 lanpoorten ( ik heb alle 4 de lanpoorten uitgetest , ze werken. Maar wat is die uplink waar je over praat?
Gast
30-07-2006 18:19  Reageer met quote




ja dat is de uplink, dat werkt dus niet zoals je al zei.

ik zou dan nog proberen de router een vast IP-adres te geven, ipv dynamic (DHCP ook uitzetten in de router). modem + pc's in lanpoorten steken.
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden