NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Vissen

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> OVERIG
Gast
29-05-2006 19:41  Reageer met quote




Vissen
Vissen is 1 van mijn leukste hobby’s omdat je van vissen lekker rustig kan worden. Veel vinden deze hobby niks aan omdat je geduld moet hebben. Ook wel omdat visspullen duur zijn.
Ik ben begonnen met een bamboehengel met deze hengel haalde ik altijd kleine visjes er uit. Toen ik deze hengel had was ik een jaar of 8. Deze bamboehengel heb ik tot mij twaalfde gehad. Ik ben daarna overgestapt op een telescoophengel. Dit is een makkelijke en lichte hengel die je kunt inschuiven en daardoor makkelijk mee kunt nemen. Deze hengel heb ik nu nog steeds en vis er dan ook nog wel vaak mee. Sinds vorig jaar heb ik ook nog een werphengel. Het woord zegt het eigenlijk al. Het is een hengel waarmee je moet werpen. Deze heeft wat meer onderdelen dan de andere twee hengels. Er zit een molentje op. Met dit molentje kun je de dobber met draad enz in het water gooien en weer ophalen. Ik had het net over een dobber. Een dobber zit op de hengel want als je beet hebt kun je het makkelijker weten en zien, omdat de dobber dan naar beneden wordt getrokken door de vissen. De vissen bijten in het aas. Aas is voer voor de vissen zoals:wormen,maden,brood of lokvoer,maar je kunt ook wel meer aas op je haakje doen. Dat mag jezelf weten. Het vissen doe ik elk weekend. Als het nou regent of hagelt het weer maakt mij niks uit. Oh ja en niet vergeten je kunt maar op verschillende tijden vissen bijv in januari tot ong maart want dan zijn de vissen aan het paren en zitten er allemaal kleine visjes in het water.
En willen de oudere vissen liever niet gestoord worden. Als je deze wed overtreed kun je een dikke boete krijgen. Dus.....pas maar op!!
Nou veel plezier met vissen groetje patrick hoekstra uit klas 2a.
 




Gast
23-10-2006 17:55 paren Reageer met quote




hoe paren vissen (het is voor school)
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden