NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Met de trein door Nederland

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> REIZEN / VAKANTIE / BUITENLAND
rodemo
14-07-2005 7:57 Met de trein door Nederland Reageer met quote




Onlangs ging ik op zakenreis naar Muenster, Duitsland. Omdat ik een korte nacht zou hebben, vreesde ik te vermoeid te zijn om 3 uur alleen in de wagen te zitten (de afstand Antwerpen-Muenster bedraagt ongeveer 300 km) en besloot ik de trein te nemen.

Het bleek ongeveer even snel te kunnen vanuit Antwerpen via Nederland als via Brussel met de Thalys. Er is wel 1 overstapje meer maar dat kan de pret normaal gezien niet bederven. Alles liep perfect op tijd tot ik in Nederland was, daar had de eerste trein die ik moest nemen in Nederland al vertraging. Maar ach, het was maar 1 minuutje te veel om alsnog mijn verbinding te halen. Dat halen ze nog wel bij... En dat leek ook aardig te lukken tot plots enkele minuten voor we het station in Arnhem zouden bereiken de trein stopt midden tussen de Nederlandse velden. Zonder enige verklaring... Hierdoor mist een mens dus zijn trein en de daarop volgende en die daarop en dan ben je dus 3 uur te laat in Duitsland. Ik kan je verzekeren dat dit niet leuk is als je gepland had 2 uur en een half op voorhand ter plekke te zijn.

In de terugreis had ik weer hetzelfde probleem en dan heb ik dat maar opgelost door een beetje stiekem door te rijden naar Rotterdam en daar de Thalys naar mijn Stad aan de Schelde te nemen.

Wanneer ik dit echter vertelde aan mijn collega bleek die daar een goede maar vrij onwaarschijnlijke verklaring voor te hebben: volgens hem rijden alle treinen in Nederland een beetje te laat (behalve diegene waar jij naar toe aan het rijden bent voor je verbinding Wink). De reden hiervoor is een verplichte terugbetaling van je ticket als je trein x minuten te laat is. Als je dan die x minuten verdeelt over y treinen dan kan je onder de terugbetalingsmarge blijven voor alle treinen.

Als dit werkelijk zo is, dan begrijp ik niet hoe de Nederlanders dit aanvaarden....? En dan vind ik dat wij in België nog niet te veel te klagen te hebben over onze nationale maatschappij der Belgische spoorwegen. Kan een Nederlandse (of andere natuurlijk) bezoeker met kennis van zaken hier misschien een verhelderend antwoord op geven? Als de NS wil reageren mag dat ook want aan de balie moet je geen verhaal gaan halen...
 




Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden