NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Juanes

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> MUZIEK / FILM
PiH
08-06-2005 9:41 Juanes Reageer met quote
Gast



Weinig mensen kennen Juanes. En dat is jammer, want het is één van de meest veelzijdige en talentvolle internationale artiesten die ik ken.
Juan Esteban Aristizabal is een Colombiaans muzikaal wonder. Op zijn zevende leerde hij thuis gitaar spelen, en vele jaren later is hij een zanger van een heel aparte klasse. Vooral sinds 1999 bouwde hij een heel aanbod uit van verschillende muziekstijlen. Hij heeft al verschillende cd’s uit, stuk voor stuk meesterwerken die hij op zijn website heel filosofisch omschrijft.
En filosofisch is hij. Eén van de opmerkelijkste dingen aan hem, is zijn loyauteit aan zijn moedertaal. Zoals de meeste colombianen spreekt hij Spaans, en hij zingt dan ook alleen in het Spaans. Terwijl hij anderen, zoals bijvoorbeeld Shakira, hun opmars zag maken door in het Engels te zingen, hield hij koppig vol.
In 2002 nam hij een duet op, “fotografias”, met Nelly Furtado. Dat is ook meteen de manier waarop ik hem leerde kennen. Ik hoorde het enkele maanden terug eens op de radio. Een stijl die we van Nelly Furtado niet gewoon zijn (in het Spaans), maar wel mooi. Ik zocht er de tekst van op, en zag dat het een duet was met ene Juanes. Die kende ik niet, dus besloot ik wat meer informatie rond hem te zoeken. En dat viel mee.
Ondertussen heb ik er al twee cd’s van (Un dia normal, wat zoveel betekent als “Een gewone dag”, en Mi sangre, wat “mijn bloed” betekent). Ik heb ze ondertussen al grijs gedraaid, maar ik ben ze nog steeds niet beu.
Het jammere aan de zaak is dat ze niet zo gemakkelijk te verkrijgen zijn. Ik zocht me rot naar “Mi Sangre”, maar tot mijn grote verbazing was die niet in de gewone cd-zaken te vinden. Ketens als “Free Record Shop” konden hem zelfs niet bestellen. Uiteindelijk vond ik hem via een klein winkeltje, dat uitsluitend authentieke en onbekende muziek als deze heeft. Gelukkig!
Het is een echte aanrader, laat vooral niet na eens naar zijn website te surfen (vind je gemakkelijk via google), want je kan er stukjes van zijn muziek beluisteren.
 




Gast
18-11-2005 21:54 juanes Reageer met quote




Ik ben het helmaal met je eens. Ik ben in Costa Rica geweest en daar heb ik voor 't eerst zijn muziek gehoord. Ik ben nu een van zijn grootste fans. Ik vind het heel jammer dat ik geen spaans spreek, want ik zou graag de teksten begrijpen. Sommige van zijn liedjes heb ik al gevonden. Ik blijf doorzoeken. Ik ga volgend jaar maart naar zijn concert in A'dam, ik heb de kaartjes al.
Gast
03-04-2006 16:20 juanes Reageer met quote




Ook helemaal mee eens.
Ik ben naar zijn concert geweest in Amsterdam en ik stond met mijn mond open te kijken. Echt wat kan die jongen zingen!!!! en zijn muziek! ongelovelijk.....
Ik heb zijn cd ook ' mi sangre ' en ik draai het de hele dag en kan er geen genoeg van krijgen. Vooral zijn spaanse taal en accent vind ik super mooi. Ik versta helemaal geen spaans maar hoe hij zijn teksten overbrengt in zijn muziek vind ik gewoon geweldig en ik zie ook zeker dat hij met gevoel zingt.
Ik hoop ook zeker dat hij doorgaat met zingen en net zulke mooie albums maakt als Mi sangre.
Gast
12-04-2006 14:32  Reageer met quote




ik ben ook helemaal gek van hem maar weet iemand waar ik vertalingen kan vinden van de songteksten??
Gast
28-08-2006 13:41 juanes Reageer met quote




ik ook en ik heb ook een cd: mi sangre. echt heel cool.
ik ben bezig om z'n teksten én de vertaling daarvan uit m'n hoofd te leren. dat gaat best goed.... je kan een aantal songteksten vinden op songteksten.nl maar dat zijn er maar een paar
jim
29-09-2006 20:25  Reageer met quote




ik vind hem ook wel leuk ik heb hem op me psp
Gast
02-10-2006 15:08  Reageer met quote




jah ik ken nu bijna alle teksten uit m'n hoofd en ook wat ze betekenen.....
wat is een psp???
Gast
03-10-2006 13:17 Juanes Reageer met quote




Ik vind hem ook zoooo goed zingen. Vooral met Nelly Furtado daar kan hij OOK heel leuk mee zingen! om eerlijk te zijn vind ik hun echt vet bij mekaar passen dan waar hij nu mee heeft maar die is ook wel mooi hoor ! Maar ik heb al ze cd en posters er van! Ik weet de hele geschiedenis van hem Very Happy echt alles weet ik van hem, dus als je vragen hebt vraag maar raak Wink ik kom hier heel vaak;) dan beantwoord ik je vraag wel Razz

edit Numix: bericht gewijzigd, volgende keer graag beter Nederlands typen om te voorkomen dat jouw bericht wordt verwijderd, bedankt.
Gast
04-10-2006 20:06  Reageer met quote




jah bedankt.
Wie is z'n liefje nu dan? K heb me rotgezocht maar niet gevonden. Of is hij getrouwd (geweest)?
Gast
11-10-2006 19:37 Juanes en el numero uno ! Reageer met quote




joder, que gillipollas estan aqui ! Juanes dice que no te importe una mierda de tu opiniones. pero esta muy contento contigo para comprar sus ultmito exito! saludo een Juanes fan die onlangs nog aan de chupitos zat met hem in Barna ! Viva Espana !
Gast
12-10-2006 14:50 juanes I love you Reageer met quote




ja hij is echt te gek. heb al zijn liedjes en alles vind ik mooi ook die met zijn oude band, hij is ook nog eens een keer super lekker maar hij jammergenoeg te oud voor mij haha (xxxxx) aan Juanes en natuurlijk ook aan jullie, Ezzz
Gast
18-10-2006 20:52  Reageer met quote




Ja, ik wil nog een cd van hem (Un día normal) maar die kan ik niet vinden...
Iemand een idee???
Mazzel!!!
Gast
27-10-2006 12:47  Reageer met quote




nee ik heb hem al!!!!Ik ben dezelfde persoon als hiervoor.
Ik ben gelukkig...
Gast
05-11-2006 12:28 Juanes cd un dia normal Reageer met quote




hoi jongens ik weet waar je de cd undia normal kan kopen via inter net en zo en muziek winkel in Denhelder daar zijn ze te koop
Gast
06-11-2006 16:05 Fijate bien Reageer met quote




heey ik weet ook waar je juanes' 1e cd (Fijate bien) kan vinden: Bij de Donner in de binnenstad van R'dam...
Daar heb ik ook un día normal gekocht, en daar was dus ook mi sangre
Gast
27-11-2006 17:59  Reageer met quote




Anonymous schreef:
Ja, ik wil nog een cd van hem (Un día normal) maar die kan ik niet vinden...
Iemand een idee???
Mazzel!!!

ja ik misschien wel. moet je naar freerecordshop.nl gaan en dan type je juanes in en dan komen al zijn CD te voor schijn, succes! groetjes Esmee
Gast
02-12-2006 15:27 juanes Reageer met quote




dat ken ook maar je ken ook naar marktplaats gaan een web site dus Wink
Gast
10-04-2007 15:25  Reageer met quote




haha owkeejj gast;)
Gast
22-05-2007 19:27 Juanes Reageer met quote




I (L) Himm Lekkerding!
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden