NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Ratjes uit een dierenwinkel

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
Marga
07-03-2005 14:56 Ratjes uit een dierenwinkel Reageer met quote




Ik heb al een aantal jaren tamme ratten. Deze tamme ratjes heb ik gekocht bij een Rattery, fokker voor ratjes. Omdat mensen niet weten dat er Rattery's bestaan en de ratjes kopen in een dierenwinkel heb ik hierover een verhaal geschreven. Zo ook over de bodembedekking, huisvesting en voer. En allemaal wat er nog bij komt kijken bij het houden van tamme ratjes.

[...]

Met vriendelijke groet,

Marga en mijn 9 rattenkerels Very Happy
 




Gast
16-06-2005 15:04 ratten Reageer met quote




ik hou mijn werkstuk over ratten.
wil jij me helpen?????
Aghamora
17-08-2006 18:12  Reageer met quote




Dank je wel voor je uitgebreide pleidooi.

Ik was op het internet aan het zoeken naar de juiste bodembedekking voor ratjes. Nu weet ik dus eindelijk wat al die ademhalingproblemen bij ze veroorzaakte...

Het is al een paar jaar geleden dat mijn laatste ratje overleden is. Ja, ik kocht ze in de dierenwinkel. En ja, ik heb veel geld naar de dierenarts gebracht.

Het verdriet van het verlies elke keer, plus het feit dat ze maar zo kort leven en dat dat verdriet dus regelmatig terugkomt, plus de hoge dierenartskosten hebben mij doen besluiten voorlopig maar even geen ratjes meer te kopen. Mijn kooi heb ik weggegooid zodat ik ook niet in de verleiding kom.

Wellicht komen ze in de toekomst weer
Aghamora
17-08-2006 18:15  Reageer met quote




... sorry mijn kat stond op het toetsenbord. Ik schreef>

wellicht komen ze in de toekomst weer terug. Ik had er geen flauw benul van dat er ook ratjes in opvangcentra zaten, tot ik het bij toeval eens tegenkwam op het internet. Mijn volgende ratjes zullen daar dus zeker vandaan komen.

Van rattery's heb ik geen verstand, van catteries wel, ik ben zelf fokker. Ik kan mij de broodfokpraktijken precies voorstellen. Bij katten en honden zijn ook verstandige fokkers en niet-verstandige fokkers. Het succes van de een of de ander ligt volledig in de handen van de kopers... zij zullen beslissen of zij een kat bij een goede fokker kopen of niet. Voorlichting blijft dus een goede zaak, complimenten voor het stuk dat je geschreven hebt!!!
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden