NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Paspoort / Noodpaspoort?

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> REIZEN / VAKANTIE / BUITENLAND
Papilou
24-06-2004 12:35 Paspoort / Noodpaspoort? Reageer met quote
Gast



Ik heb vandaag (na al 3 x op de gemeente te zijn geweest) eindelijk een nieuw paspoort aangevraagd. Nu blijkt dat ik 3 weken moet wachten, voordat ik mijn paspoort pas krijg ivm met een zoekgeraakte oude ID-kaart waarvoor ze nog gegevens op moeten vragen bij de gemeente waar ik eerst woonde. Het probleem is dat ik volgende week al vakantie heb, maar nog geen reis heb geboekt. Ik wilde voor een lastminute gaan. Aangezien ik maar kort vakantie heb wil ik tussen 3 en 6 juli vertrekken, maar dan is mijn paspoort dus nog niet klaar. Ik heb gelezen op internet dat je alleen een noodpaspoort kan aanvragen bij de Marechaussee wanneer je kunt aantonen dat je reis niet verzet kan worden. Maarja, ik heb nog niks geboekt, maar ik wil wel weg! Stel ik boek nog iets, maar kan geen noodpaspoort aanvragen. Dan kan ik niet op reis. Wat moet ik doen?[/b]
 




cs
26-06-2004 7:08 noodpaspoort Reageer met quote
Gast



Papilou ik zou even de marechaussee op schiphol bellen afdeling noodducumenten. 020-6038999 is de receptie en dan vragen naar nooddocumenten.
Ik weet dat als je een last minute geboekt hebt je de reis niet kan verzetten want dan zijn er kosten aan verbonden. Dus je zou ik principe in aanmerking komen voor een nooddocument. Alleen je moet daar wel aan kunnen tone dat je de Ned Nationaliteit hebt dus je moet een uitreksel van het bevolkingregister hebben waarop staat de je de Ned natioliteit hebt en een rijbewij bv. Stel dat je geen rijbewijs hebt dan kan de gemeente jou aanvraag van je paspoort met foto in een envelop doen en deze verzegelen en die geef je weer af bij de marechaussee. Maar ze moeten wel weten dast diegene die voor hun staan ook diegene is die een nooddocument wil.Tevens moet je een boeking meenemen.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
P.s Je hoeft niet speciaal naar schiphol voor een nooddocument in Rotterdam en Eindhoven kan het ook.
cs
26-06-2004 7:08 noodpaspoort Reageer met quote
Gast



Papilou ik zou even de marechaussee op schiphol bellen afdeling noodducumenten. 020-6038999 is de receptie en dan vragen naar nooddocumenten.
Ik weet dat als je een last minute geboekt hebt je de reis niet kan verzetten want dan zijn er kosten aan verbonden. Dus je zou ik principe in aanmerking komen voor een nooddocument. Alleen je moet daar wel aan kunnen tone dat je de Ned Nationaliteit hebt dus je moet een uitreksel van het bevolkingregister hebben waarop staat de je de Ned natioliteit hebt en een rijbewij bv. Stel dat je geen rijbewijs hebt dan kan de gemeente jou aanvraag van je paspoort met foto in een envelop doen en deze verzegelen en die geef je weer af bij de marechaussee. Maar ze moeten wel weten dast diegene die voor hun staan ook diegene is die een nooddocument wil.Tevens moet je een boeking meenemen.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
P.s Je hoeft niet speciaal naar schiphol voor een nooddocument in Rotterdam en Eindhoven kan het ook.
Gast
25-03-2007 19:09 Idkaart Reageer met quote




Ik zou vandaag met school naar Spanje gaan. Ik ben alleen me ID kwijt. Ik wist het twee dagen van te voren. Zaterdag was politiebureau en Gemeentehuis dicht. Nu was mijn 2de optie: Morgen als een gek naar het Politiebureau gaan (aangifte doen) en daarna naar het Gemeentehuis om een Nooddocument op te halen zodat ik die avond nog met het vliegtuig kan. Ik heb alleen de vlucht nog niet geboekt, maar het is wel een noodgeval. Ik moet naar het gemeentehuis toch alleen een uitreksel van mijn geboorte register, bevolkingsregister, pasfoto en een van me ouders meenemen?

Kom ik in aanmerking van een Nooddocument?
Jongerenreizen
15-05-2007 8:47  Reageer met quote




Beste gast,

Ik weet niet of je in aanmerking komt voor een nooddocument, maar ga er wel vanuit. Weet het niet 100% zeker.

En als je jouw geboorte register, bevolkingsregister, pasfoto en een van je ouders meeneemt, dan moet dat wel genoeg zijn!

Succes ermee! e veel plezier!
Gast
09-01-2008 16:26 paspoort niet bij mij Reageer met quote




IK wil met het vliegtuig naar duitsland maar, mijn pasport ligt nog bij de etiopische ambasade
Hoe kan ik nu wel met het vliegtuig naar Duitsland
Mijn vlucht gaat as dinsdag

Met vriendelijke groet,

Lilian Koopman
Gast
08-07-2008 19:36 zonder paspoort Reageer met quote




hallo, ik heb een vreemdelingen-paspoort en die is verlopen. nu heb ik dat pas op het laatste moment gezien en ik heb mijn vakantie naar frankrijk al geboekt. het duurt zes weken voordat ik mijn paspoort krijg. is er ook een mogelijkheid dat ik toch op vakantie kan? ik heb gehoord dat er ook zoiets als een terugkom garantie bestaat. kan ik hier aan komen en hoe? ik wil over 2 weken vertrekken.

al vast bedankt,
m.v.g

henriette
Gast
05-05-2009 16:43 Rijbewijs geldig ID Reageer met quote




Binnenkort ga ik op vakantie naar Spanje. Helaas kan ik mijn paspoort niet vinden, ik ben net verhuisd. het moet ergens zijn maar ik weet niet waar. Kan ik ook met mijn rijbewijs met het vliegtuig naar Spanje?

Hoor graag.

Met vriendelijke groet,
Annebeth van derToorn
Gast
01-07-2009 22:05 paspoorten voor kinderen Reageer met quote




Hallo,

Mijn 2 kinderen van 5 en 8 jaar staan bij mij in het paspoort geschreven.
We gaan naar Italie op vakantie. Kan dit nog of hebben ze al een eigen paspoort nodig?

Groeten Saskia Prins
Gast
19-07-2009 13:24 Busreis Kroatie Reageer met quote




Beste mensen, ik kwam vanochtend tot mij schrik er achter dat mijn paspoort was verlopen op 21april2009. Nu is het zo dat ik een busreis heb geboekt naar kroatie. Ik hoor morgen te vertrekken om 11:20. Wat kan ik nu nog doen om een geldig legitimatie bewijs te verkrijgen? Ik bezit een rijbewijs...

Maar ik hoop eingelijk wel op een paar zeer hulpvolle en snelle reacties...

Mvg, Niek
Gast
26-07-2009 11:33 Re: Rijbewijs geldig ID Reageer met quote




Anonymous schreef:
Binnenkort ga ik op vakantie naar Spanje. Helaas kan ik mijn paspoort niet vinden, ik ben net verhuisd. het moet ergens zijn maar ik weet niet waar. Kan ik ook met mijn rijbewijs met het vliegtuig naar Spanje?

Hoor graag.

Met vriendelijke groet,
Annebeth van derToorn


Ik heb zo`n zelfde probleem, weet jij of iemand misschien hier het antwoord al op? Ik ga woensdag namelijk al weg naar italie en ben mijn paspoort kwijt..

Ik hoop het te horen,
Simone
Gast
19-10-2009 13:11 De ID-KAART Reageer met quote




Hoi, ik ben niels en ik ga aanstaande donderdag op vakantie
het probleem is nu maandag kom ik er dus achter dat me id-kaart weg
is hep ook geen paspoort Sad(
iemand kan me hier mee helpen??
Gast
23-04-2010 9:37 openstaande boetes Reageer met quote




Ik heb een nooddocument nodig voor mijn dochter van 14 maar ikzelf heb nog openstaande boetes. We vertrekken niet vanuit schiphol maar gaan met de bus naar Sanje gaat de marrechausse mij ook doorlichten?
Gast
19-11-2010 16:46 doorreizen met noodpaspoort Reageer met quote




wil graag aan grenzend land bezoeken maar is alleen mogelijk per vliegtiug is doorreizen mogelijk met een noodpaspoort?
Gast
29-05-2011 10:55 pas poort is zoek en ik ga 24junie op vacantie Reageer met quote




ik weet niet wat ik moet doen mijn paspoort is zoek maar ik ga 24junie op vacantie wat moet ik doen
Gast
29-05-2011 13:19 Re: pas poort is zoek en ik ga 24junie op vacantie Reageer met quote




Anonymous schreef:
ik weet niet wat ik moet doen mijn paspoort is zoek maar ik ga 24junie op vacantie wat moet ik doen

Voor die tijd een nieuw paspoort regelen is in principe geen probleem (duurt een week). Maar paspoort kwijt en niet kunnen inleveren = extra boete betalen. Moet je even op de site kijken van de gemeente waarin je woont wat de kosten hiervoor zijn.
Gast
30-09-2011 21:09 reizen met dual nationaliteiten Reageer met quote




Ik ben Amerikaanse burger en mijn man is Nederlander. Wij wonen in Nederland dus heeft onze dochter beide nationaliteiten. Zij heeft al een Amerikaanse paspoort maar nog geen Nederlandse paspoort. Wij gaan binnenkort naar de VS op vakantie. Daar heen is geen probleem maar moet zij een Nederlandse paspoort hebben om terug naar Nederland te komen zonder problemen?
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden