NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

gehandicapte kinderen

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
Gast
28-12-2004 13:35 Re: vertaalmachine nederlands-duits Reageer met quote




Ik wil jullie iets vertellen over wat ik later wil worden,
Omdat iedereen al iets verteld over hun hobby. En ook omdat mijn sport al verteld is door Marieke. Daarom wil ik graag iets vertellen over gehandicapte kinderen. Want ik wil later juf worden voor gehandicapte kinderen.
Mijn moeder past op een meisje, nadine, die het syndroom van down heeft. Zijn komt een keer per week als zins mijn 4de jaar. Ze is even oud als mij maar ze heeft een verstand van een kind van ongeveer 5.
Ik zal eerst vertellen wat het syndroom van down ongeveer in houd en hoe het ontstaat.
Het syndroom van down ontstaat al bij de geboorte van het kind.
Elk mens heeft 46 chromosomen. Bij een syndroom van down kindje zijn het er 47.
Er is er 1 te veel bij het nummer 21 waardoor het syndroom van down ontstaat.
Dit gebeurt ongeveer 1 op de 650 geboortes.

Het syndroom van down heeft bepaalde kenmerken.

• Kleiner hoofd of vlakker achterhoofd
• smalle oogspleten die enigszins schuin omhoog lopen
• (soms) een huidplooi aan de binnenkant van de ogen
• lage spierspanning
• (soms) dwarse lijn over de handpalm
• een brede ruimte tussen de eerste en de tweede teen
• mond en oren zijn kleiner dan bij normale baby, tong soms dikker
• hals, armen en benen zijn in verhouding korter
• meestal weinig haar

Het kindje heeft vaak ook last van gezondheid problemen.
Hartafwijkingen, Infecties, Leukemie, Schildklierproblemen, Darmproblemen, en nog meer afwijkingen kunnen er ontstaan.

Het is erg verschillend per persoon hoe ernstig geestelijk gehandicapt iemand is.
Sommige kunnen gewone onderwijs volgen en andere hebben weer speciale onderwijs nodig.

Ik ben een keer met nadine mee geweest naar haar school. Dat was echt heel interessant. Ik mocht een dagje kijken hoe het daar aan toe gaat en mocht de kinderen helpen met hun werk.
Het verschilde per kind welk niveau ze hadden, maar gemiddeld lag het rond groep 4.
Ik had het erg leuk en de kinderen waren ook allemaal erg aardig tegen me.

Wat mijn raarste en eigenlijk ook interessantste belevenis was die dag, was toen een jongentje aan me vroeg of ik juf wou worden voor gewone kinderen of voor gehandicapte kinderen.
Daarvoor had ik nog nooit beseft dat ze het zelf dus ook heel goed kunnen door hebben, maar ik denk ook dat dat aan het niveau ligt van het kind.

Dit is dus wat ik later heel graag wil gaan doen, ook wil ik over een jaar heel graag met een kamp mee voor gehandicapte kinderen.
Dit was het verhaal wat ik wou vertellen, zijn er nog vragen?
 




Gast
06-02-2009 21:33 kamp voor kinderen met down syndroom Reageer met quote




Worden er ook kampen georganiseerd voor kinderen met down syndroom en zoja door wie en waar ?? evt internet/email adres?? Alvast dank je wel.
groetjes Maureen
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden