NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

W.A.H. Mulder-Schalekamp / Loes van Loon
Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> LITERATUUR
Gast
14-07-2012 10:31 Jozef Rulof Reageer met quote




Bedankt voor je vraag Wilma, ook ik heb me dikwijls afgevraagd hoe het zit met die verschillen in crematie, en zelfmoord. De boeken van Hebenes komen me liefdevoller over, Jozef heeft ook geschreven dat er nooit meer een hogere meester op aarde zou komen dan die meester waar hij over schrijft, en dat is ook al iets wat me tegenstaat.
 




Gast
15-07-2012 15:09 Boeken van Loes en Jozef.. Reageer met quote




Lieve mensen,

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Nadat ik , in spiritueel opzicht, jarenlang in een hel en op een dwaalspoor heb geleefd, ben ik thuisgekomen door de boeken van Hebenes en Loes.
Er wordt in zoveel boeken zoveel onzin, nonsens en zaken verkondigd die buiten en naast de werkelijkheid liggen...mij heeft het persoonlijk heel veel leed en verwarring gegeven.
Daarom wil ik graag oprecht eenieder waarschuwen...gebruik je gezonde, nuchtere verstand en neem niet alles zomaar voor "waar" aan. Bij de boeken van Loes heb ik , in mijn beleving, het ware gevonden.
Het voelt vertrouwd, goed en zeer warm en liefdevol.Met de nodige humor geschreven, maar vooral zuiver, eerlijk en met een liefdevolle intentie.
Ook het internet...het blijft oppassen...blijf met beide benen op de grond en blijf vooral kritisch !
Een welgemeende raad in liefde gegeven,

Ineke.
Gast
15-07-2012 23:11  Reageer met quote




Bedankt voor je advies Ineke.
Zo zie ik het ook wel, de boeken van Loes voelen voor mij ook als liefdevol en waarheid aan, maar soms dacht ik dan weer, wil ik de dingen niet te mooi zien, ben ik zelf niet te lief en goed om alles zo te willen zien.
Is het allemaal niet veel harder in werkelijkheid dan ik wil zien en in de boeken van loes krijg te lezen.
Gast
30-07-2012 21:55 Alles Reageer met quote




Hoi Mensen,

Sow, ik heb een week nodig gehad om alle post en reacties te lezen... eindelijk op pagina 12...Wink Leuk blog en inspirerend!

Groetjes,

Luuk
Gast
31-07-2012 8:08 voor Luuk, Reageer met quote




Hoi Luuk,

Fijn dat je alles leest.
Als het je inspireert...wel....een reden om vaker langs te komen !

Liefs,

Ineke.
Gast
31-07-2012 13:56 Re: Reageer met quote




Hoi Ineke,

Ja, leuk al ie tips en adviezen. Ik heb zelf ook en blog. En zo ben ik hier eigenlijk terecht gekomen. Het begon als 'n geintje maar ondertussen heb ik al 60 berichten geschreven over gelukkig worden en elke week lees ik een boek over persoonlijke ontwikkeling...

Dus ik had Emad na 20 jaar weer eens uit de boekenkast getrokken en zo ben ik dus hier terecht gekomen...

Mijn spirituele zoektocht is een grote verrassende aaneenschakeling van toevalligheden. Elk boek wat ik lees sluit weer aan bij de vorige en zo voorts...

Die spiegel techniek is geinig...beetje onwennig maar ik probeer het wel!

Die gedichten zijn uitzonderlijk creatief en mooi.

Groetjes!

Luuk
Gast
31-07-2012 17:48 re. Reageer met quote




Hoi Luuk,

Wat als een "geintje " begon is vast niet toevallig. Soms worden mensen op wel heel subtiele of spectaculaire wijze op het pad van zelfontdekking en bewustheid gebracht.
Daarna komt er vaak een giga proces van zelfontwikkeling op gang. Je wordt bewust van je ZELF, gaat je daardoor wellicht beter voelen.
Dat maakt dat je je anders gaat gedragen, je uitstraling wordt anders..bewuster...positiever. Mensen die ervoor open staan pikken dit op...worden als het ware ook aangeraakt en zo zijn we allemaal op weg naar verbetering !
Je wordt hierin begeleid, soms heel subtiel, andere keren wat meer duidelijk. Enne...soms voel je het ook helemaal niet en kun je je best wat eenzaam voelen op je pad.
Ook dan is het de kunst om je te realiseren dat niets voor niets gebeurt.

Wat de spiegeltechniek betreft..het is zeker de moeite waard om te proberen. Je hebt eenvoudig weg niks te verliezen toch ?
Het is wel even doorzetten en volhouden...ennne...ook al geloof je er geen barst van, het werkt toch ! Dat is het mooie. Zelf heb ik er heel veel baat bij gehad en ik heb er velen mee mogen helpen.

Succes,

Ineke
Gast
01-08-2012 17:35 Re: Reageer met quote




Hoi Ineke,

Nee, misschien ben ik wel onbewust ja op het spoor gebracht..

Ik zoek nog een goede meditatietechniek... Iemand tips?

Groetjes,

Luuk
Gast
02-08-2012 14:56 re. meditatie Reageer met quote




Hoi Luuk en alle anderen,

Over meditatie.
Ik weet niet of je al meditatie doet of er nu juist mee begint.

Hoe dan ook, hier een advies waar je wellicht wat aan hebt.
Een belangrijke raad, maak het niet moeilijk of zweverig. Haal er niet van alles bij wat er helemaal niet bijhoort.
Het is eigenlijk simpel en eenvoudig, maar hier geldt wel ..oefening baart kunst.
Waarom doe je meditatie? Meditatie is geen middel om in verbinding te kunnen komen met Gene Zijde, wat vaak beweerd wordt.
Meditatie is bedoeld om rust te krijgen in je hoofd,dingen weer helder en overzichtelijk te kunnen zien,ontspanning en het is even een tijd helemaal voor jezelf. Het kan een heel goed hulpmiddel zijn om je te helpen als je veel piekert of je zorgen maakt.
Wel kun je door de rust in je hoofd ontvankelijker zijn voor de impulsen en voeding van je Gids.
de houding is helemaal niet belangrijk. Als je het perse wilt en ook kunt mag je je best in de lotushouding gooien, maar dat is niet beslist nodig.
Je kunt op bed gaan liggen, maar dan is het risico dat je in slaap valt.
Het best kun je gemakkelijk in een goede stoel gaan zitten, rug recht tegen de leuning en voeten naast elkaar op de grond. Je handen losjes open op je schoot.
Nu sluit je je ogen en ontspant je lichaam deel voor deel. Begin bij je hoofd, nek, schouders , armen en zo vervolgens naar beneden.
daarna richt je je aandacht volledig op je ademhaling. Probeer vanuit je buik te ademen en let op het op en neer gaan van je buik. Voortdurend letten op je ademhaling.
Natuurlijk hebben je gedachten de neiging om af te dwalen.
Probeer, als dat gebeurt, je aandacht vriendelijk maar heel beslist weer terug te brengen naar je ademhaling. Steeds weer opnieuw. Wordt niet boos als dat in het begin niet lukt. Oefenen...oefenen.
Probeer dit om te beginnen zo,n 5 minuten vol te houden. Later breidt je het steeds met 5 minuten uit, tot ongeveer 20 minuten of een half uur hooguit.
Na afloop is het fijn om wat te drinken of iets lichts te eten, om weer helemaal terug te komen in het hier en nu.
Voordat je begint , zorgen dat je niet gestoord wordt...geen bel en telefoon.
Je kunt een muziekje draaien, maar in stilte is gewoon het fijnst !
In het begin is het handig om een wekkertje te gebruiken.
Hoe vaak je wilt mediteren is geheel aan jou. In het begin is dagelijks aan te raden om te oefenen. Later kun je volstaan met 2 a 3ker per week. Er zijn echter ook mensen die het dagelijks doen. Voel wat bij jou past.
Het is een heel gezonde methode om je lichaam em geest tot rust te brengen !

Een absolute aanrader is mediteren op een stil, mooi plekje in de natuur !

Succes ,

Ineke.
Gast
06-08-2012 7:35 Religie &gidsen Reageer met quote




Beste allen,

Sinds gisteren heb ik dit forum ontdekt, omdat ik ben begonnen met het boek Emed. In mn vakantie wil ik ook graag de boeken van Loes lezen. heb met veel interesse alle berichtjes gelezen. Ik weet niet of ik voor mijn vraag wel het juiste forum heb (excuus als dat niet zo is)...

Hoewel deze kennis mij niet vreemd is (al van jongs af aan voelde ik dit concept), toch staat mijn religie er recht tegenover... Kan er niet zomaar met iemand iemand over praten, want twijfel is ongeloof en op ongeloof staat de eeuwige verdoemenis als straf. Als ik kritisch over iets ben of twijfel, is het de duivel die mij dit doet influisteren en dat ik maar veel moet bidden om vergiffenis...En gidsen zijn kwade geesten die je berichten vertellen over hiernaast om je van het rechte pad doen afdwalen...

Nou geloof ik eerder in gidsen die je leiden om dichterbij God te komen.. En je aansporen om te groeien!

Ik vraag me dus af hoe in het hiernamaals wordt nagedacht over religie en wat we er als mens van hebben gemaakt (met name de monotheistische godsdiensten). Hoe zijn de Goddelijke boodschappen zo verdraaid in een dwangmiddel met tijdgebonden regels die de hele wereld moet redden van "het eeuwige vuur"? Misschien erg diep, maar het zit me al zo lang dwars... Alvast bedankt....

Gr, Faith
Gast
06-08-2012 13:00 Voor Faith Reageer met quote




Hoi Faith,

Met veel interesse heb ik je bericht gelezen. Wat fijn dat je ook hier terecht bent gekomen. En wat fijn ook dat je Emed leest.
Je onderwerp over religie is veelomvattend.
Ik vind het zelf erg prettig te lezen dat je erg kritisch, ik spreek liever over bewust, bent in je geloof. Dat betekent dat je zelf wakker wordt in bewustziijn, je neemt niet alles zomaar aan.
Ik herken mezelf in wat je schrijft. Van huis uit ben ik katholiek, het werd er bij mij letterlijk in geslagen !
Ik wist al heel jong...het klopt allemaal niet wat er "verkondigd "wordt ! Ik keerde me op 12 jarige leeftijd al af van het katholieke geloof. Ik geloofde absoluut niet in hel..vagevuur..en verdoemenis.
In het kort gezegd...
In het Universum, aan Gene Zijde dus, is een allesomvattende Bron van Liefde. Je kunt het God noemen, Alkracht of Albron..of Allah..het maakt niet uit !
Het is een oneindige bron , energiekracht vol van Liefde voor alles en iedereen op Aarde of waar dan ook.
Deze Bron van Liefde heeft het beste met ons voor, geen mens uitgezonderd !
Deze Bron vindt het beslist niet leuk wanneer mensen op aarde bang gemaakt worden, uit naam van het "geloof "
Helaas zijn er altijd nog mensen die menen over hel etc, te moeten spreken.
Het is zo heel erg ver naast de waarheid.
Er IS geen hel, vagevuur of verdoemenis. Uiteindelijk gaan we na onze dood naar een plek waar eenieder van ons zich thuis en geborgen voelt. Iedereen komt , na het overgaan, op een plek en in een sfeer die het best bij hem of haar past.
Maar...altijd in Liefde.
Op aarde wordt je begeleid en ondersteund door je persoonlijke Gids. Ook deze heeft het beste met je voor en leid je op je . soms moeilijke , weg op aarde. Ook deze Gids heeft een allesoverheersende Liefde voor jou.
Hoe ik dat zo weet.? Ik ben door veel schade en schande wijs geworden.
Ik kan je van harte de boeken van Loes van Loon aanbevelen.
Het onderwerp wat je nu zo bezighoudt komt daar uitgebreid aan de orde. Veel van je vragen daarover worden in deze boeken beantwoordt.
Deze boeken van Loes zijn geschreven door haar eigen Gids Hebenes, met het doel alle angst bij de mensen weg te nemen over het leven aan Gene Zijde.
Ik vind het diep en diep triest dat er zgn . uit naam van het "geloof " nog zoveel onzin wordt verkondigd !
Deze onzin kan mensen veel leed en verwarring geven.
Faith, laat je niet bang maken.....wees en blijf heel terecht zeer kritisch !

Ik wens je heel veel Liefde en wijsheid toe !

Ineke.
Gast
06-08-2012 16:12  Reageer met quote




Bedankt Ineke,

Wat je zegt is zo herkenbaar!! Je omschrijft het heel goed en zo warm, dat is wat me aanspreekt.. Van bangmakerij word ik "opstandig", gewoon kritisch dus..

Ik ben erg ongeduldig, dus ik begin denk ik vanavond al aan het eerste boek! Ik ben gelovig, maar niet meer religieus.. Zo kan ik het het beste omschrijven.. Ik ga zeker dit forum volgen, had al heel wat AHA! momentjes..

Nogmaals, dank je wel voor jouw reactie!!!!!!!!!!!!!!
Gast
08-08-2012 22:30 Dolfijnen Reageer met quote




Hallo Allemaal.
De oudste dolfijn is overleden in het Seaquarium op Curacao. als ik me vergis, mijn excuses dan, maar ik meen mij te herinneren dat ergens in een boek van Loes van Loon (laatste) geschreven wordt over het vrdriet dat de dolfijnen hebben. Ik weet het niet te verwoorden, het is een gevoel. Maar beide berichten grepen mij heel erg aan en ik voelde verdriet bij mezelf. En dan bedoel ik dat in het boek er over geschreven wordt dat die dieren het zo slecht hebben en dat die oudste dolfijn nu overleden is
Vrgr
Lonneke
Gast
09-08-2012 15:04 Voor Luuk. Reageer met quote




Dankjewel voor je lieve reactie op mijn bericht, dat doet me goed !
Neem rustig de tijd om de boeken van Loes en haar Gids Hebenes te lezen.
Het is aan te raden om de boeken echt op volgorde te lezen, ze lopen nl. in moeilijkheidsgraad op. Wanneer je de boeken echt gaat lezen is het ondoenlijk om alles in een keer te snappen. Ik zelf heb de boeken voor een tweede maal allemaal gelezen. Daar waar ik zaken eerst niet meteen begreep kwam het bij de 2e keer lezen wel goed bij mij binnen.
Ook gebruik ik de boeken als naslagwerk. Wanneer ik ergens tegen aan loop wat ik moeilijk vind zoek ik in de boeken op hoe ik er makkelijker mee om kan gaan.
Buiten dat je veel informatie binnen krijgt met deze boeken , roept het ook weer veel vragen op. Dat is alleen maar goed, zo wordt je zelf ook weer gestimuleerd in je denken en gaat het onderwerp bewust bij je leven.
En vooral is het fijn om op dit forum hierin met elkaar te delen !
Veel leesplezier gewenst !,

Ineke.
Gast
09-08-2012 15:12 Dolfijnen. Reageer met quote




Hoi Lonneke,

Ik begrijp je gevoel van verdriet over de dolfijn die overleden is.
Ik weet niet of het dier leefde in Seaquarium met o.a. als taak mensen te vermaken met kunstjes ?
Ik heb daar altijd een beetje moeite mee, net als met circusdieren. Zij dienen voornamelijk tot vermaak van mensen. Ik vraag me altijd af of de dieren het zelf wel prettig vinden ?
Hoe dan ook...uit de boeken van Loes en Hebenes weet ik dat ook de dieren , na overgaan, terechtkomen op een plaats waar ze het goed en fijn hebben. Een plaats ook waar ze heel goed verzorgd worden, met alle mogelijke Liefde !
Dat kan het verdriet misschien een beetje verzachten ?

Liefs van Ineke.
Gast
20-08-2012 0:14  Reageer met quote




Hallo Ineke. De dolfijn moest idd kunstjes doen en soms met mensen zwemmen en voor nageslacht zorgen.
Je stelt de juiste vraag denk ik...vinden de dieren het zelf wel prettig en ja dat mag ik niet invullen natuurlijk. Ineke dat was mijn eerste gedachte ook, dat wat loes beschreven heeft in een van haar boeken. dat gaf mij rust. het dier wordt goed opgevangen met alle liefde. Ik zou dat later ook wel willen doen dieren opvangen en kinderen....
Hartelijk bedankt dat je hebt willen antwoorden/helpen. hartelijke groet van Lonneke
Gast
06-10-2012 21:23 bladzijde Reageer met quote




Beste lezers.

Na 12 komt 13.
Ik kan niet op blz. 13 komen van dit forum
Of is er nog geen blz 13 op dit forum, is het gestopt?

Vrgr
Lonneke
p.a.deruiter
08-12-2012 13:22 vraag aan Hebenes Reageer met quote




Met veel plezier lees ik de boeken van Loes. Op het juiste moment kwamen deze boeken op mijn pad. Ik ben al vaak door de inhoud geroerd. De boeken bieden mij troost en alhoewel soms confronterend, ben ik blij met de stof die wordt gegeven om over na te denken. Soms roept het vragen bij mij op, waarvan één bij mij blijft hangen. Het onderwerp zelfdoding wordt uitgebreid besproken, ik denk dat ik de kern begrijp, maar hoe zit het nu met euthenasie? Ik heb één keer van dichtbij meegemaakt dat iemand ervoor koos te stoppen met het leven. Alhoewel het een verdrietige aangelegenheid was, voelde het 'goed' en was er bij de nabestaanden een zekere opluchting omdat de betrokkene niet langer hoefde te lijden. Hebenes, zou u mij met dit vraagstuk willen helpen. Alvast bedankt! Veel liefs, Petra
Gast
10-12-2012 23:13 Loes van Loon Reageer met quote




Lieve allemaal!

Wat ben ik blij dat ik zo'n fijn forum heb gevonden! Echt alle boeken waar jullie over spreken ben ik ook mee bekend, en voel precies wat jullie bedoelen. Nu ga ik morgenavond naar Noordwijkerhout om een spirituele avond met Loes van Loon mee te maken! Ik ben echt heeeeel benieuwd en heb er enorm veel zin in! Het is nu laat, dus ik zal later deze week mijn ervaring met jullie delen. Ook wil ik graag nog meer met jullie bespreken, ook heel fijn dat Loes en Hebenes hier af en toe op reageren!

Veel liefs van Suzanne
Gast
22-12-2012 11:51 euthanasie Reageer met quote




Heeb zegt hierover: Het beëindigen van de pijn is een vrije keus, voor ieder die dit wenst. Er blijven nooit lessen liggen, men is immers voor eeuwig. Na strijd mag en kan er Rust zijn. In Respect de Vrije Wil ondersteunt. Wat kan men daar anders bij voelen dan in Liefde in Begrip Zijn.
Oké , liefs Loes
Gast
08-01-2013 23:38 consult van Loes Reageer met quote




Dag,

Omdat ik heb begrepen dat Loes van de Loon regelmatig mee leest. Wil ik op deze manier proberen in contact met haar te komen.

Alvast bedankt!
Gast
10-01-2013 18:34 Lezing Loes Van Loon Reageer met quote




Hoi ik wil graag naar een lezing vanLoos van Loon
woon in Kortenhoef vlak bij Hiversum
wie kan mij helpen

Groetjes Hans van der Geld
Gast
10-01-2013 18:56 Loes van Loon Reageer met quote




Zonder de boeken van Loes en Hebenes had ik erg verdwaalt geweest.
Loes is lief.

Patrick
Gast
13-01-2013 21:24 Vraag aan Loes en Hebenes Reageer met quote




Lieve Loes en Hebenes!

Bedankt voor het goede en dankbare werk dat jullie leveren! Ikzelf heb al je boeken al in huis en begin binnenkort aan het vijfde deel. Laatst was ik ook met mijn familie bij een bijeenkomst van jou in Noordwijkerhout! Erg fijn om je eens in het echt te zien haha, helaas kwamen we geen van allen aan de beurt, maar anderen hadden het harder nodig dan wij denk ik. Mijn man leest al jaren het werk van Jozef Rulof, wat hem ook veel inzichten gegeven heeft. Ikzelf vond die boeken te ouderwets gescgreven waardoor ik er niet lekker inkwam. Een klein jaar geleden kwam ik door iemand met jouw boeken in aanraking, en vind ze zeer begrijpelijk en prettig te lezen! Nu zijn mijn man en ik heel erg benieuwd of Alcar en Jozef ook bij jullie zielengroep horen. En of het werk van Jozef Rulof net als dat van jullie ook de absolute waarheid bevat. En ook de vraag hoe de liefdeslevels van jullie te vergelijken zijn met de 7 stoffelijke graden van Jozef.
Heel graag zouden wij hier antwoord op krijgen omdat wij samen veel hierover praten en het ons heel erg intereseert vanaf kinds af aan al, en nu zijn we 26 Smile .

Heel veel liefs van Suzanne

PS. Mijn man heeft sterk het gevoel dat de bemande maanlanding nooit heeft plaatsgevonden, daar dit voor de stoffelijke mens onmogelijk is! Wat kun jij hierover zeggen Hebenes? Is dit wel of niet zo?
Gast
16-01-2013 16:52 eerst deel Reageer met quote




hallo lieve mensen, loes en hebenes,

Ik heb een paar weken geleden het eerst deel gekocht en ik had de hele tijd het gevoel dat ik moest huilen. bij de vraag van loes over sexueel misbruik en wat Hebenes hierover schreef ben ik huilen uitgebarsten. ik ben als kind misbruikt en ik ben er sinds maart vorig jaar achter dat mijn dochter door haar opa is misbruikt (vaders kant) ik ben hier kapot van en ik hoop dat alle haar gidsen en engelen mijn dochter hierbij helpen. Ik heb altijd al willen weten hoe ze aan gene zijde over deze misbruikers denken en het deed mij goed te lezen hoe ze hier over denken. Ik weet niet of er in een volgend boek van loes en hebenes hier verder op in word gegaan maar ik zou hier graag meer over willen lezen. er staat dat het mogelijk is dat het slachtoffer in zn vorige leven een dader is geweest, al staat er dat het niet altijd zo hoeft te zijn blijft dit toch door mijn hoofd spoken. En het is logisch dat ik naar de misbruiker van mijn dochter haat neigingen heb, maar men kan niet houden van iemand en iemand haten. ik hou zielsveel van mijn 2 kinderen maar ik haat de dader die ik zo vertrouwde. hier zou ik echt meer over willen lezen.

ps ik kan niet wachten om deel 2 te kopen

met veel liefde sandra
Gast
24-01-2013 7:25 vraag / dilemma Reageer met quote




Gisteravond ben ik bij Loes van Loon in Schagen geweest. Ik was compleet verbluft en overweldigd door alles wat ze via Hebenes en overledenen aan bezoekers doorgaf. Na afloop wilde ik haar misschien nog heel even spreken vanwege het vraagstuk/ dilemma waar ik mee zit en wat op dit moment urgent is. Er waren meer mensen die haar nog iets wilde vragen en ik besloot daarom om maar naar huis te gaan. Ik hoopte dat je mij ook iets kon aanreiken Loes welke kant ik op moet, misschien alsnog...?
Gast
21-02-2013 14:59 Contact Reageer met quote




Hallo Loes,
Ik zou graag een consult van jou willen krijgen. Hoe kom ik met je in contact?
Groetjes Lisette
Gast
20-05-2013 14:11 Loes van Loon en haar gids Hebenes Reageer met quote




Hallo allemaal
Ik heb genoten van de boeken van loes van loon en haar gids Hebenes .
Ze schrijven alles heel goed met een duidelijke uitleg, misschien mag ik ze in de toekomst nog eens ontmoeten in Brabant op een beurs wie weet.
Ik heb alle 7 boeken uit en wacht weer vol spanning af op het 8 ste deel. Groetjes Bea
Gast
12-06-2013 15:05 Contact Reageer met quote




Dag Loes,

Een hele lieve collega van mij heeft me jouw naam genoemd. Heel graag zou ik met je in contact komen.
Zou je me willen laten weten hoe ik een afspraak met je kan maken?
Hartelijke groet, Hetty
Gast
18-06-2013 11:46  Reageer met quote




Hoi Betty, Google Loes van Loon en je vindt mijn telefoonnummer. Liefs Loes
Plaats Reactie Pagina 12 van 13
Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden