NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Terragen

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
evelyn03
04-10-2004 21:11 Terragen Reageer met quote




Terragen betekent Terrain Generator, wat betekent dat het 3D landschappen namaakt. Heb je wel eens schilders gezien die landschappen naschilderen? Dit is precies hetzelfde, het toetsenbord en de muis zijn je kwasten en het beeldscherm is je doek. Terragen is een nieuw programma, dat de meeste van jullie misschien nog niet kennen. Terragen maakt een afbeelding, met een landschap erop. Daarom is Terragen bijna uniek in z’n soort. Terragen is niet ingewikkeld, maar wel zéér uitgebreid. Je kunt verschillende lagen van de aarde maken, sommige lagen zitten al bij het programma.
Bijvoorbeeld gras, zand en sneeuw. Je kunt van alles instellen: de rotsen, het licht, de wolken, het water en de lucht. Bij water kun je bijvoorbeeld golven maken, de schaduw van het landschap kan gespiegeld worden in het water. Je kunt ook wolken maken, stapelwolken, dichte bewolking alles wat je maar kan bedenken. Je kunt ook de kleuren veranderen, dit kan ervoor zorgen dat je heel abstracte afbeeldingen krijgt. Je kunt het landschap zelf zo mooi en raar maken als je zelf wilt. Het hoeft niet perse iets voor te stellen. Voor meer informatie over Terragen of wat afbeeldingen die gemaakt zijn in Terragen zoek op internet.
 




efeke
05-10-2004 11:52 Re: Terragen Reageer met quote



Woonplaats: Apeldoorn

Hi Evelyn,

Ik heb het product Terragen via een foto-digigroep leren kennen en het is inderdaad erg mooi als je de afbeeldingen ziet die er mee gemaakt kunnen worden. Het is echter geen gemakkelijk programma, ik heb de handleiding erbij nodig. Terwijl ik dat bij andere software vaak niet heb.
Wat is jou ervaring?

groeten,

Erkan.

evelyn03 schreef:
Terragen betekent Terrain Generator, wat betekent dat het 3D landschappen namaakt. Heb je wel eens schilders gezien die landschappen naschilderen? Dit is precies hetzelfde, het toetsenbord en de muis zijn je kwasten en het beeldscherm is je doek. Terragen is een nieuw programma, dat de meeste van jullie misschien nog niet kennen. Terragen maakt een afbeelding, met een landschap erop. Daarom is Terragen bijna uniek in z’n soort. Terragen is niet ingewikkeld, maar wel zéér uitgebreid. Je kunt verschillende lagen van de aarde maken, sommige lagen zitten al bij het programma.
Bijvoorbeeld gras, zand en sneeuw. Je kunt van alles instellen: de rotsen, het licht, de wolken, het water en de lucht. Bij water kun je bijvoorbeeld golven maken, de schaduw van het landschap kan gespiegeld worden in het water. Je kunt ook wolken maken, stapelwolken, dichte bewolking alles wat je maar kan bedenken. Je kunt ook de kleuren veranderen, dit kan ervoor zorgen dat je heel abstracte afbeeldingen krijgt. Je kunt het landschap zelf zo mooi en raar maken als je zelf wilt. Het hoeft niet perse iets voor te stellen. Voor meer informatie over Terragen of wat afbeeldingen die gemaakt zijn in Terragen zoek op internet.
Gast
25-04-2005 19:07 terragen Reageer met quote




ik heb zopas terragen gedownload en ik snap er niets van
help mij !!!!

xxx
Gast
11-05-2005 20:49  Reageer met quote




ik heb terragen ook gedownload, maar het is alleen maar engels en daar ben ik niet zo heel goed in. maar als ik een handleiding in het nederlands probeer te vinden, doen de pagina's het niet. en het lijkt nog wel zo leuk. dus als je een nederlanse handleiding hebt, mail ff:
*************
mzzzls, Rick

edit: e-mailadressen worden verwijderd. Je kunt je hier gratis inschrijven, en automatisch een melding krijgen zodra er wordt gereageerd (abonneer je op dit onderwerp, zie na het inschrijven rechtsbovenin).
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden