NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

thuiszorg

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> WERK / OPLEIDING
roxy
30-09-2004 17:54 thuiszorg Reageer met quote




Ik en de thuiszorg

Mijn kennismaking met de thuiszorg begon in augustus 1996.Ikzelf verbleef op dat moment in Heliomare te Wijk aan Zee om te herstellen van een hersenbloeding.
De tijd van hel was voor mij en mijn gezin aangebroken.Mijn man die thuis alles op orde probeerde te houden, mijn kinderen die van hot naar her gingen, en ik die emotioneel en lichamelijk een wrak was.
Toen is de thuiszorg ingeschakeld en kwam er gelukkig weer wat structuur in het gezinsleven.Mijn man en kinderen konden weer thuis eten,slapen en spelen.

Mijn eerste gedachte toen ik hoorde dat er iemand in “mijn gezin” was van “Oh Jeee, er zit nu iemand aan mijn spullen en aan mijn kinderen!!!!!!!!!!!!. Dit was behoorlijk bedreigend. Dus besloot ik er maar eens een telefoontje aan te wagen.
Dit gesprek, nou jah! ikzelf heb geloof ik alleen maar gehuild, was toch wel een opluchting voor mij. Ze beloofde mij heel goed voor mijn kinderen te zorgen, en wat ik van de kinderen hoorde was dat ook zo.

Ik belde iedere avond naar huis om te horen hoe de dag was geweest etc. Dit leverde vaak komische opmerkingen op, zo van “Mam, we hebben er nu een die kan niet wassen!!!, of die kan niet koken!!!!!!. Opvallend vond ik dat kinderen zo kritisch zijn, ze waren mijn ogen thuis en vertelden werkelijk alles!!

Vanaf eind september 1996 kwam ik in de weekenden thuis, en had ik ook de gelegenheid om de hulp te zien en te spreken, dit vond ik heel prettig.
In de maanden die volgden hebben wij heel wat verschillende hulpen gehad, wat ik erg vervelend vond.

Op 11 februari 1997 kwam ik definitief thuis en had ik de hele dag hulp. Dat was voor mijzelf de moeilijkste tijd omdat je dan constant ziet hoe de hulp met de kinderen etc omgaat, en dat gaat natuurlijk anders dan wanneer je het zelf zou kunnen doen.
Ik voelde mij vaak een toeschouwer in mijn eigen huis, en noodgedwongen leer je om het los te laten. Hierdoor wordt het erg moeilijk om zelf weer de touwtjes in handen te nemen, maar gaande wegheb ik toch wel weer dat gevoel terug gekregen.

Wat mij in al die jaren van thuiszorg nog steeds dwarszit is dat de leidinggevende mij persoonlijk niet eens kennen, en er is mij ook nog nooit gevraagd wat ik er nou van vindt. Over de hulpen zelf niets dan goeds, maar de organisatie thuiszorg krijgt van mij een dikke onvoldoende! (persoonlijke benadering, facturering,bereikbaarheid etc)

Ik hoop in 2006, na 10 jaar thuiszorg, het zonder te kunnen. Ik denk dan aan een PGB en een particuliere hulp voor de zware en voor mij onmogelijke huishoudelijke taken.
Ik ga er vanuit dat dit gaat lukken.
 




Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden