NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

teruggave BTW bij vertrek VAN Schiphol
Vorige  1, 2, 3
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> REIZEN / VAKANTIE / BUITENLAND
Gast
11-06-2012 16:35 Re: Apple computer Reageer met quote




Anonymous schreef:
Ik woon in het buitenland en wil een Mac in nederl.kopen.Wie weet er of er een store is waar ik de btw kan terugclaimen?
vr.dank


Kijk bij cameranu.nl/nl/apple/r124
mail hun,en je krijgt keurig de btw terug onder inhouding van 25 euro kosten
 




Gast
15-06-2012 10:23 zoveelste poging Reageer met quote




Ik heb bijna drie maand geleden een dure bril gekocht in Nederland, maar bij de grens een stempel vragen lukte uiteraard niet en ook in Zweden(ik woon in Noorwegen) snapten ze er niet zoveel van. In Leeuwarden, even later, verwezen ze me naar Schiphol. Is dat de enige plaats in NL waar dit kan? En kan ik daar nu zo met mijn rekening langs(en bewijzen dat ik in Noorwegen woon) voor een stempel?
Gast
28-06-2012 20:50 afstempelen BTW bon Reageer met quote




Ik heb in Nederland ingekocht en vlieg vanuit Brussel via Amsterdam terug naar Afrika. Waar haal ik de douane stempel? En indien dat in Amsterdam moet, dan is mijn bagage al ingecheckt en kan ik mijn bagage niet laten zien. Is dit vereist of hoef je alleen bonnen te laten zien?
Gast
25-08-2012 10:45  Reageer met quote




ik heb in spain,paris gekocht en gestembelt .kan ik mijn btw van andere EU land (nederland)krijgen.
Gast
18-09-2012 11:17 teruggave btw Reageer met quote




In Duitsland 2 Ipads gekocht. 16/9 vertrokken vanuit amsterdam naar Brazilie met een overstap in frankfurt. Douane weigerde een stempel ,dat moest gebeuren in Frankfurt. Daar aangekomen had ik slechts 20 minuten tijd om mijn vlucht naar Brazilie te halen. Wat kan ik nu doen om alsnog de btw terug te krijgen?
G kruger Brazilie
Gast
23-11-2012 20:57 Afstempelen Douane Reageer met quote




Hoelang van te voren kan je je spullen laten afstempelen bij de douane op schiphol. Moet dit echt op de dag van vertrek, of kan je dat ook enkele dagen van te voren doen?
Gast
27-12-2012 18:04 Inkoop apple met btw teruggave Reageer met quote




Als je een apple wil kopen met btw teruggave, kun je deze gewoon online bestellen bij de apple store, bel even en dan leggen ze precies uit hoe je dat moet doen.
Wij hebben het van de zomer gedaan en kregen keurig volledige btw terug.
Gast
09-07-2013 17:39  Reageer met quote




nog steeds is het mij niet duidelijk of je de btw bonnen moet inleveren voordat je de producten naar het buitenland verscheept, of dat het ook naderhand kan.
Gast
23-07-2013 23:20 VAT FREE Reageer met quote




Waarom geeft de Nederlandse belasting dienst niet gelijk het geld terug op de luchthaven. Dat gebeurt ook in andere landen. Is super makkelijk.
Gast
23-07-2013 23:21  Reageer met quote




Moet je trowuens de originele bon trug sturen of kun je een kopie sturen?
Gast
13-09-2014 7:26 Btw Reageer met quote




Hallo
Wij zeilen en wonen op een boot en liggen nu in Korea we zijn uitgeschreven uit Nederland .
Kunnen wij op Schiphol onze btw terug krijgen of heb je daar een vaste verblijfplaats voor nodig.

Groetjes Paul Giebateau
Gast
09-04-2015 18:26 VATFREE Reageer met quote




Ik heb zeer slechte ervaringen met VATFREE. In October ruim 800 euro aan facturen (3x) opgestuurd, gestempeld en wel. Nu al een half jaar verder en nog niks teruggezien. Wel van winkeliers, die mij persoonlijk benaderen met de vraag niet VATFREE te gebruiken, maar direct met hen de BTW teruggave af te handelen. Dit van wege de "incassobureau-achtige praktijken" die VATFREE op de winkeliers toepast: dreigtelefoontjes, liegen en platbombarderen met brieven... Dat alles onder mijn naam.
Bovendien, zelfs als facturen als "niet inbaar" worden beschouwt, mag je alsnog de kosten betalen.. Lees het maar na in de algemene voorwaarden! Nooit meer VATFREE voor mij.
Gast
18-04-2015 10:08 Re: btw terug Reageer met quote




indruk dat deze "btw-teruggave assistentie bedrijfjes" leuke contractregeltrjes hebben die befrijven verbiedt zelf de btw terug te betalen... En NL overheid werkt lekker mee door hier niets tegen te doen. Beter Euro 10 als kostenvergoeding aan winkelier te geven dan aan dit soort "service firmas" die je beroven.
Gast
02-06-2015 19:57  Reageer met quote




De regels zijn best makkelijk.
1. Jij, degene die bij de douane staat,maar niet ingeschreven staan in het Nederlandse basisadministratie. Je hebt bv dus ook geen ziektekostenverzekering verplichting in nederland.
2. Jij, moet het product uitvoeren met je mee het vliegtuig in. Een gehuurde auto kan dus niet. De douane wil het product zien, op de dag van vertrek!! Je kan het dus ook niet achteraf regelen of van te voren. Je moet het regelen tijdens verlaten land.
3. Altijd met winkel zelf regelen. Even vragen aan de winkel of ze het doen en anders ergens anders kopen. Niet via vatfree en dat soort dingen. Je hebt hun helemaal niet nodig.
4. Het begrag moet 50 euro minimaal zijn per bon. En de aankoop moet recent zijn (<3 maanden). Er is geen maximum.
5. Officieel moet je weer btw betalen aan het land waar je naartoe gaat (invoerkosten). Dus niet product in verpakking laten.
Gast
21-11-2016 11:07 UItvoeren Reageer met quote




Moet je uitgeschreven zijn uit Nederland om de tax terug te krijgen via Globablue of is dat geen vereiste?
Plaats Reactie Pagina 3 van 3
Vorige  1, 2, 3

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden