NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

What's up with (synthetic) dreads?

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> BEAUTY EN VERZORGING
Lillith
25-08-2004 18:19 What's up with (synthetic) dreads? Reageer met quote




DREADZZZ..... Very Happy


Iets voor mij??
Dreads kun je laten zetten wanneer je haar minimaal 7 cm lang is. Ze zakken dan niet uit en zo heb je er langer plezier van.

Is het schadelijk voor mijn eigen haar?

Dreads laten zetten is niet schadelijk voor je haar. Het lijkt inderdaad wel zo dat je heel veel haren verliest nadat je ze hebt uitgehaald. Dit is echter niet vreemd. Per dag verlies je wel 100 (dode) haren. Normaal merk je daar niets van. Nu zit je eigen haar vast aan een dread. De dode haren kunnen dus ook niet loslaten. Dit kan pas nadat je dreads uit je haar zijn. Dus je hebt als het ware 3 maanden lang geen dode haren verloren. Die haren blijven nu allemaal in je kam zitten wanneer je je dreads eruit haalt. Dus niets om je zorgen over te maken!

Wat gebeurd er met mijn eigen haar?
Het is niet zo mooi om losse plukken haar tussen je dreads te laten hangen.Daarom kan je eigen haar weggewerkt worden, zodat je geen losse plukken meer ziet.

Dit kan op 2 manieren gedaan worden:

1. Je haar wordt met de dread meegevlochten. Hierdoor krijg je een langer aanzetvlechtje.

2. Je eigen haar wordt om het aanzetvlechtje heen. Dus ook al heb je (heel) lang haar, het kan toch netjes weggewerkt worden

Hoeveel dreads krijg ik?
Het aantal dreads wat ik gebruik verschilt per persoon. Niet iedereen heeft tenslotte hetzelfde haar!

Over het algemeen heb je met 70/75 dreads een mooie, volle bos die niet te zwaar is.

Hoe verzorg ik mijn dreads?De verzorging van je dreads is heel makkelijk.

Je hoeft ’s morgens in ieder geval geen uren meer voor de spiegel te staan om je haar goed te doen!

Je hoeft je haar niet veel te wassen, 1 x in de week is meer dan genoeg. Het beste kun je hiervoor een plantenspuit nemen. Daar doe je een beetje shampoo in en wat water. Even schudden, op je hoofdhuid sprayen, laten intrekken en uitspoelen. Je hoofd zal echter wel zwaar aanvoelen na het wassen! Na het wassen kun je je dreads het beste in een handdoek wikkelen en het zo laten drogen. In ieder geval niet wrijven of föhnen, daarvan kunnen ze uitdraaien.
Welke kleuren zijn er allemaal?

Dreads zijn er in alle denkbare kleuren te krijgen. Welke kleuren je neemt, is helemaal afhankelijk van je eigen smaak!

Wel is het aan te bevelen dat als je voor natuurlijke kleuren kiest, voor 3 verschillende tinten gaat. Dit geeft veelal het mooiste effect.

Wat is er nog meer mogelijk?

Naast de normale dreads is het ook mogelijk om twisters of curly's te laten zetten. Ook deze zijn er in allerlei kleuren!
Je kunt er voor kiezen om een combinatie te maken van gewone dreads en twisters of curly dreads. Dit geeft een hartstikke leuk effect!
 




Gast
23-04-2005 21:38 dat wist ik niet :s Reageer met quote




hoe verzorg ik gecurlyd haar goed ???
Gast
28-04-2005 16:19 vast maken van dreads aan je eigen haren Reageer met quote




ik zou graag willen weten hoe ik ze vast meot maken ik weet met een elastickje en zou graag willen weten hoe de afdeling gemaakt meot worden gr janine
Gast
15-05-2005 10:25  Reageer met quote




en hoe zit het met dreads in je eige haar zeg ma nie van die neppe ma egte snappie??
Gast
30-06-2005 12:17  Reageer met quote




ja dat vraag ik me ook af.. ik wil er helemaal geen neppe zooi tussen.
Gast
17-01-2009 22:09  Reageer met quote




Hoe moet je je overgebleven haar dan precies wegwerken in de dread zelf? Want ik kan dat echt nergens vinden, ben al n uur op zoek =o
ik lees dingen over een speciale vlechttechniek, en nu lees ik hier een zin die niet is afgemaakt ?
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden