NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Alleenstaande ouderkorting bij inwoning

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> VRAGEN
Gast
28-06-2004 13:55 Alleenstaande ouderkorting bij inwoning Reageer met quote




Ik ben zelf 35 jaar en ga met mijn 10 maanden oude dochtertje bij mijn ouders inwonen. Ik betrek daar de zolderkamer en betaal mijn ouders huur. Mijn dochterje gaat gewoon naar de creche op de dagen die ik werk, opa en oma passen die dagen niet op. Kan ik in aanmerking komen voor alleenstaande ouder korting (IB), of beschouwen ze dit alsof ik een duurzaam huishouden leidt met mijn ouders?
 




marielouise
10-02-2005 13:58 re alleenstaande ouderkorting bij inwoning Reageer met quote




Beste gast

Zover ik weet, kan elke alleenstaaande ouder in aanmerking komen voor ouderkorting, alleen weet ik niet welke normen jou gemeente er op na houdt, ieder Gemeente heeft zijn eigen beleid.

groetjes Marie louise
Gast
25-02-2006 12:39 ouderkorting Reageer met quote




Ik ben zelf 59 jaar heb een zoon in huis van 25jaar die nog studeert en honderd procent leent (studiefinanciering) krijg van de belasting €118,00 ouderkorting ,heb een WWB uitkering.
Mijn zoon is al 3jaar in huis en dit jaar voor het eerst word ik €118,00 gekort door de sociale dienst klopt dat???
Wie kan mij hier verder mee helpen.
Vriendelijke Groet,
Martha van Houten.
Gast
23-05-2006 12:43 Re: Alleenstaande ouderkorting bij inwoning Reageer met quote




Anonymous schreef:
Ik ben zelf 35 jaar en ga met mijn 10 maanden oude dochtertje bij mijn ouders inwonen. Ik betrek daar de zolderkamer en betaal mijn ouders huur. Mijn dochterje gaat gewoon naar de creche op de dagen die ik werk, opa en oma passen die dagen niet op. Kan ik in aanmerking komen voor alleenstaande ouder korting (IB), of beschouwen ze dit alsof ik een duurzaam huishouden leidt met mijn ouders?
Gast
07-06-2006 22:44 alleenstaande ouderkorting Reageer met quote




De voorwaarde voor alleenstaande ouderkorting is dat je geen gezamenlijke huishouding voert met andere volwassenen, maar alleen met kinderen jonger dan 27 jaar. Wanneer je dus kunt aantonen dat je geen huishouding voert met je ouders en dus bijv. apart boodschappen doet, blijft jouw recht bestaan, maar de bewijslast ligt bij jou. Leg het dus altijd schriftelijk voor bij je eigen inspecteur zodat je niet voor verrassingen komt te staan!
Gast
25-09-2006 21:07 Re: Alleenstaande ouderkorting bij inwoning Reageer met quote




Anonymous schreef:
Ik ben zelf 35 jaar en ga met mijn 10 maanden oude dochtertje bij mijn ouders inwonen. Ik betrek daar de zolderkamer en betaal mijn ouders huur. Mijn dochterje gaat gewoon naar de creche op de dagen die ik werk, opa en oma passen die dagen niet op. Kan ik in aanmerking komen voor alleenstaande ouder korting (IB), of beschouwen ze dit alsof ik een duurzaam huishouden leidt met mijn ouders?



U woont niet samen met een partner, uw ouders zijn geen partner, derhalve komt u in aanmerking voor de alleenstaande ouderkorting.

Mvrgr
Gast
24-10-2006 11:01 he hallo Reageer met quote




als je bij je ouders gaat wonen krijg je geen alleenstaande ouder korting heb het zelf aan de hand gehad dan woon je niet alleen vinden hun dus je krijg niets
Gast
26-11-2008 23:39 aleenstaande ouder korting Reageer met quote




ik heb een co ouderschap met mijn ex vrouw, dat betekent dat ik 3 dagen mijn dochtertje bij mij thuis heb, kan ik toch hiervoor in aanmerking komen. ik woon zelfstandig in een huis en heb een uitkering.
Gast
03-12-2008 19:44 weduwnaar Reageer met quote




hoi ben zins een jaar weduwnaar heb 4 kinderen 3 dochters 18 jaar en 1 zoon van 19 die allemaal nog op school zitten. ze werken wel een paar uurtjes in de week maar niet veel. ook moeten ze daar de ziekenfonds van betalen. zelf werk ik wel heb ik recht op alleen staande ouderkorting..

mvg m
Gast
23-09-2009 19:02 inwoning Reageer met quote




hallo ik ben 54 jaar en ga weer bij mijn moeder wonen.ik heb een partimebaan,en alimitatie van ex man.ik weet wel dat voor mijn moeder de huursubsidie vervalt ,maar weet niet bv voor mijn alimitatie de gevolgen daarvan. gr Nelleke
Gast
17-03-2010 16:46 vraag Reageer met quote




Hallo,

hoe kan ik bij mijn ex de alleenstaande korting eraf halen. ik word gekort omdat ik samen woon en dat op papier staat. maar zij geeft het niet op dat haar vriend bij haar in woond en daarom krijgt zij een hoge alleenstaande korting. wat dus niet redelijk is .

heeft iemand tips of weet iemand site 's waar ik dat op of aan kan gegeven

alvast bedankt
Gast
21-04-2010 16:03  Reageer met quote




Hallo

Ik woon bij mijn schoonouders in. Heb ik nog recht op de alleenstande ouderkorting ?

groetjes
Gast
19-01-2011 11:16 inwonen Reageer met quote




IK 52j en mijn vriendin zouden bij mijn ouders willen intrekken omdat ze allebei reeds te oud zijn om nog zelfstandig alleen te kunnen wonen.Ze hebben een eigendom ik niet ik zou de veranderingen op mijn last nemen maar dat kost ongeveer 70.000 euro.Ik zou dat allemaal wel willen doen om te helpen maar wat als er een of beide ouders overleden is.Kan ik dan nog vruchtgevruik maken van het huis of word alles verdeeld door mijn broers en zussen.Is er daar een juridische oplossing voor?
Gast
08-03-2012 16:53 bij ouders wonen Reageer met quote




ik ben een alleenstaande ouder van 25 met 3 kinderen, ik wil weer bij mijn ouders gaan wonen maar hoeveel krijg ik in de maand ongeveer van de uitkering? ik wil ff alles op orde krijgen en dan weer werk zoeken.
Gast
10-08-2012 13:13 samenwonen bij me zoon Reageer met quote




Hallo ik ben gerda na ruzie met mijn vriend ik ben 51 jaar wil ik bij me zoon die werkzaam is in arnhem intrekken wat veranderd er voor mij

Alvast bedankt
Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden