NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

De Lach Van Mona

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> OVERIG
PiH
09-06-2005 21:53 De Lach Van Mona Reageer met quote
Gast



De Lach van Mona.

De lach van mona, een onwaarschijnlijk populaire puzzelreeks, ontworpen door een Vlaams-Nederlandse samenwerking van twee kerels die ongetwijfeld geniaal met puzzelen bezig zijn.
Het is nodig op dit moment te verduidelijken wat een puzzel is, want velen haken anders nu al af.
Puzzelen is veel meer dan legpuzzels, kruiswoordraadsels, zweedse puzzels, en ga zo maar door.
Puzzels in de zin van De Lach Van Mona, is helemaal anders. Het is een kunst op zich om de puzzels te ontwarren.
Een groot aspect van de populariteit is dat ze in principe gratis is, en op het internet, voor iedereen toegankelijk is.
De puzzel bestaat uit een stukje tekst, soms een afbeelding, soms een verborgen bijlage, noem maar op.
De eerste kunst is, om de vraagstelling te begrijpen. Eens je dat weet kan je beginnen zoeken. Vaak naar woorden, maar soms ook naar iets anders. Het gaat erom, goed op te letten, en vooral, geduld te hebben. Dat moet je oefenen. De eerste puzzels die ik oploste, was ik na een uur al beu. En toen, enkele dagen later, kwam ik terug, en probeerde ik wat meer. Ondertussen heb ik al wekenlang aan puzzels gewerkt, zonder mij te vervelen.
Momenteel zit ik vast, maar dat deert niet. Over enkele weken probeer ik wel opnieuw, en dan zie ik wel waar ik uitkom. Het is in ieder geval een aanrader voor iedereen die creatief bezig wil zijn met de geest.
Het is verboden hier links te zetten, dus dat ga ik dan ook niet doen. Maar even googlen en je bent er meteen. Alvast veel succes!
 




Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden