NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Staaroperatie

 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> ALGEMEEN
patrickstakenbur
07-05-2005 22:44 Staaroperatie Reageer met quote




Zoals vele onder ons wel eens hebben meegemaakt is het ondergaan van een operatie. Zelf ben ik 31 en moest ook kort geleden een operatie aan mijn oog ondergaan. De zogenaamde staaroperatie.
Had er best schrik van en natuurlijk omdat ik best wel jong ben voor staar maar het viel mij mee.
Ben de ingreep is 5 weken twee maal ondergaan. Zowel links als rechts maar als er mensen zijn die deze mail lezen en denken zou ik deze ingreep willen doen en heb ik er naderhand veel last van zou ik zeggen doe het.

De eerste week is even wennen omdat je geen diepte in de ogen hebt maar de weken hierna ga je stukken beter zien.

De ingreep duurt ongeveer 20 minuten en je kunt hierna stukken beter in deze wereld kijken.

Je wordt voor deze ingreep plaatselijk verdoofd dus hier heb je na de operatie geen of weinig last van. Ook wordt je door allerlei apparatuur goed in de gaten gehouden. In je oog wordt hierna een snee gemaakt van 2,8 mm en hieruit wordt je natuurlijke lens gehaald en hierna wordt er door de chirurg een kunststof lens in gezet. Wel moet je thuis even bijkomen want ondanks het een plaatselijke verdoving is wordt je wel een klein beetje duf van dit alles. Na de ingreep wordt je weer terug na een bepaalde ruimte gebracht waar je even tot rust kan komen. Dit is ongeveer 15 a 30 minuten en als je dan naar de afdeling wordt terug gebracht mag je al redelijk snel weer naar huis.

Dus nogmaals als er mensen zijn die de mogelijkheid hebben tot deze operatie zal ik zeggen ga er voor.

Moet je wel een ding bekenen. De spuit die je krijgt voor de verdoving is niet prettig maar die pijn ben je snel vergeten als je een week of 4 alles weer duidelijk ziet.
 




Plaats Reactie Pagina 1 van 1

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden