NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

spreekbeurten onderwerpen
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> LITERATUUR
Gast
03-03-2006 10:51  Reageer met quote




kan je hier weetjes over badminton vinduh
 




y
03-03-2006 19:53 Re: spreekbeurten onderwerpen Reageer met quote
Gast



anahyd schreef:
Very Happy heyz Very Happy
ik moet een spreekbeurt houden maar ik weet niet waarover en ik wilk niet iets van dieren Wink (vind ik wel lief maar doe ik zo vaak Embarassed )
en ook niks over geschienis want daar heb ik een hekel aan dus weten jullie wat leuks? Rolling Eyes

heej ik weet mischien wel iets,, mode,,
groetjuss,, Smile
Gast
04-03-2006 19:09 spreekbeurt Reageer met quote




doe het over katten,honden,papegaaien ofzo
Gast
05-03-2006 13:15 spreekbeurt Reageer met quote




nou man je kan gewoon over planeten doen of gezond etenhahaha oke laterz
sharryflower
05-03-2006 14:07 Re: vertaalmachine nederlands-duits Reageer met quote
Gast



wij hebben gekozen voor het onderwerp keizerin elizabeth omdat wij het niet over de berlijnse muur wouden houden of over hitler dus kwamen we bij dit onderwerp. ook wist Chriscilia hier al veel van af vandaar dat wij dit hebben gekozen
Gast
06-03-2006 14:40 Een onderwer vo0r spreekbeurt Reageer met quote




hallo peepz..
ik wil een onderwerp voor mijn werkstukwaar ik dan weer een spreekbeurt moet maken..
weet u misschien een onderwerp daar zou ik graag antwo0rd op willen..
Arwin
09-03-2006 18:27 weet ik niet Reageer met quote
Gast



wie weet een leuk onderwerp voor mij(geen geschiedenis of iets over dieren) Evil or Very Mad
weet je wat zet het er dan neer Embarassed

maar de mazzels Razz
Gast
10-03-2006 15:09 ron ,,ik heet op runescape: lichtron Reageer met quote




Ik weet een leuk onderwerp voor een spreekbeurt,,namelijk vuurwerk
Gast
10-03-2006 15:51 Re: frankrijk spreekbeurt Reageer met quote




wij houden onze landenbespreeking over FRANKRIJK!
Gast
10-03-2006 16:53 spreekbeurt Reageer met quote




Wij weten geen onderwerp we willen niks met dieren en niet iets saai's help!
Gast
11-03-2006 12:32 Re: ron ,,ik heet op runescape: lichtron Reageer met quote




Anonymous schreef:
Ik weet een leuk onderwerp voor een spreekbeurt,,namelijk vuurwerk


iets wat een beetje intressant is!!! Please!!
Thx Razz Exclamation
Gast
13-03-2006 19:11 spreekbeurt Reageer met quote




houw ut over de Titanic!
hOii
15-03-2006 15:25 waar moet ik mijn spreekbeurt over hOuden???? Reageer met quote
Gast



waar moet ik mijn spreekbeurt over houden???

ik weet nix!!! Confused Confused Confused

xxxjunzz...
Gast
15-03-2006 15:26 Re: spreekbeurt Reageer met quote




de titanic is te saai!!!
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Gast
15-03-2006 15:27 hOii Reageer met quote




ik wil een spannend onderwerp!!!
Gast
16-03-2006 19:39 steden plaatsen Reageer met quote




Ik heb ook een hekel aan spreekbeurden maar doe eens iets over steden of plaatsen
Gast
17-03-2006 20:30 Re: Spreekbeurt Reageer met quote




Anonymous schreef:
ik heb over 3 weken mijn spreekbeurt ik weet geen onderwerp.. Pliess help mij !!

je moet een keer proberen met een enyclopedie open slaan en dan heb je misshien u onderwerp wel voor je !
daag

elien Very Happy
Alice
19-03-2006 19:58 onderwerp preekbeurt Reageer met quote
Gast



hallo! ik heb een keer mijn spreekbeurt over chips gedaan... was erg geslaagd, k had een 8... is heel veel info over te vinden op de site van lays.. check maar ff Very Happy
Gast
21-03-2006 17:42 Re: spreekbeurten onderwerpen Reageer met quote




nicOwll schreef:
misschien respect ofsOw Question

hoi is er iets
van fitness voor mijn spreekbeurt
Wink Rolling Eyes
Gast
23-03-2006 17:26  Reageer met quote




ik moet ook een sreekbeurt over rusland houde en kijk gewoon op internet. maar dit is wat ik er van weet, dus bedank me maar!

Inleiding

Rusland is een zeer groot land met als hoofdstad Moskou. Totdat de Sovjet-Unie werd opgeheven was Rusland een communistisch land. Een groot probleem in Rusland is de armoede. Rusland ligt op in het wereld deel Azië. Het grootste gedeelte van Rusland is vlak. Maar het is wel wat heuvelig bij de Kaukasus en in het oosten van Siberië (een streek in Rusland). In oost Siberië zijn veel vulkanen en in dit gebied komen ook veel aardbevingen voor. Omdat Rusland zo groot is heeft het ook veel natuurlijke bronnen. Rusland is de belangrijkste producent van ijzererts. Rusland telt ongeveer 149 miljoen inwoners en heeft een oppervlakte van bijna 500x Nederland.de kleuren van de vlag zij: wit, blauw, rood (van boven naar beneden).

Klimaat

Een groot deel van Rusland ligt dicht bij de noordpool, dus heeft het een koud klimaat met veel sneeuw en maandenlang bevroren meren en rivieren. In het noorden van Siberië kan het zelfs –70 worden. Het zuiden van Rusland is het warmste deel hier kunnen de temperaturen oplopen tot 35 graden dit is heel wat andere dan –70 graden Celsius Langs de noordgrens van Rusland ligt de toendra waar het ‘s winters bitter koud is. Daaronder ligt de taiga hier is de bodem bevroren in de winter en in de zomer zijn hier de moerassen. De taiga is niet geschikt als landbouwgrond. Onder de taiga ligt een smalle strook steppe en deze vruchtbare zwarte grond is uitstekende landbouwgrond. Onder de steppe is het een woestijnachtig gebied.

Culturele kenmerken

Godsdienst
Vroeger waren de mensen niet vrij in hu eigen god te geloofen. Tegenwoordig zijn de mensen wel vrij om in hun eigen god te geloofen. Maar de meeste mensen in Rusland zijn ongeloofig en geloven dus niet in God. De meeste christenen zijn lid van de Russisch-orthodoxe Kerk, maar er zijn ook protestanten en roomsen.

Taal
Het Russische alfabet heeft 31 tekens en 2 speciale tekens. Het alfabet werd gemaakt door een Griekse christen Cyrilles. Het Russisch wordt door ongeveer 25 miljoen mensen gesproken. Dit is eigenlijk niet zo heel veel maar er leven in Rusland nog veel andere volken met hun eigen taal.

Onderwijs
In Rusland zijn de kinderen verplicht om van hun 7e tot hun 17e naar school te gaan. Vroeger waren alle scholen staatseigendom maar tegenwoordig zijn er ook particuliere scholen. De scholen en universiteiten hebben gebrek aan materialen vanwege de overheidstekorten. Sommige onderwijzers kunnen niet eens betaald worden omdat de regering te weinig geld heeft. Het onderwijs is dus niet zo goed in Rusland.


Economie

Met de economie is het niet zo heel goed in Rusland. Na de ontbinding van het Oostblok zochten de handelspartners van Rusland ook andere landen om mee te handelen. Rusland ging toen ook met de andere landen handelen. Rusland is zeer rijk aan grondstoffen en hulpbronnen maar de industrie is verouderd en niet zo goed. In Rusland verdienen de mensen niet zo veel. Er is wel een rijk gedeelte van de bevolking maar het grootste deel heeft moeite om het hoofd boven water te houden (figuurlijk). Ze moeten hard werken voor een laag inkomen. Als Rusland meer geld zou hebben zouden ze de industrie kunnen verbeteren en kunnen investeren. Dit zou de welvaart verhogen.

Baboesjka/matroeska beeldjes


Een baboesjka is een oud vrouwtje met een lange jas en hoofddoek. Het woord baboesjka betekent oma. En matroeska betekent mama. Zij verkochten dingen op straat voor hun pensioen. De namen matroesjka en baboesjka komt uit Rusland. Het grootste baboeska beeld is 1.80 hoog. De baboesjka’s en matroeska’s kamen uit Rusland.
Er passen maximaal 60 poppen in elkaar en minimaal2.
nike
23-03-2006 19:54 Help Reageer met quote
Gast



help me ik moet morgen een onderwerp weten voor me spreekbeurt maar weet echt niks!! Confused wat nu?????? Embarassed
greenzori
27-03-2006 14:48 spreekburd Reageer met quote
Gast



eeey een leuk onderwerp is de leeuw is leut zeg Twisted Evil
Gast
27-03-2006 14:49 leeuw Reageer met quote




de leeuw is louw
( ik heb iemand aan zijn hoofd gehaald dat ik een leeuw woord met vollen maan
whahahahaha kan niet eens )
Gast
30-03-2006 17:16 Re: spreekbeurten onderwerpen Reageer met quote




anahyd schreef:
Very Happy heyz Very Happy
ik moet een spreekbeurt houden maar ik weet niet waarover en ik wilk niet iets van dieren Wink (vind ik wel lief maar doe ik zo vaak Embarassed )
en ook niks over geschienis want daar heb ik een hekel aan dus weten jullie wat leuks? Rolling Eyes


misschien kan je naar de bibliotheek gaan en dan kijken naar informatie boek om die dan door te kijken of je die leuk vind Laughing Very Happy Wink
anders zou ik het ook niet weten Confused
Gast
03-04-2006 17:51 Ik zoek een leuk onderwerp voor mijn spreekbeurt Reageer met quote




Hee hee

ik moet 18 mei een spreekbeurt houden maar ik weet niet waar over ik zou het willen doen over :
-zeehonden
-apensoorten
-frankrijk

Of weten jullie misschien nog iets leuk

Groetjes
Gast
07-04-2006 17:28 spreekbeurt Reageer met quote




houd dan een spreekbeurt over bijvoorbeeld anoorexia of loverboys dat is erg inbterressant en veel over teleren
Gast
11-04-2006 17:08 ik ken meestal een Reageer met quote




ik kan meestal een onderwerp verzinnen maar nu niet kan iemandt mij helpen
Gast
12-04-2006 12:39 ik weer geen onderwerp voor mijn spreekbeurt Reageer met quote




wie weet er een onderwerp voor mijn spreekbeurt
Demi
29-04-2006 18:53 spreekbeurt Reageer met quote
Gast



Hallo weten jullie een onderwerp voor me PowerPoint zeg het dan ff Als vast bedankt doeiiii Smile
Gast
01-05-2006 19:18 ik weet niks Reageer met quote




weet iemand over iets cools da kort is
Plaats Reactie Pagina 5 van 20
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden