NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

teruggave BTW bij vertrek VAN Schiphol
Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> REIZEN / VAKANTIE / BUITENLAND
Gast
30-08-2009 16:35  Reageer met quote




is het mogelijk dat ik mijn BTW terug vorder zonder tussenkomst van vatfree, ga een aankoop van 500euro doen en mijn belasting teruggave zou dan 190 euro moeten zijn .met tussenkomst van vatfree krijg ik maar 58uero, dat is oplichting
 




Gast
07-09-2009 1:53 btw terug Reageer met quote




Inderdaad oplichters, niet mee in zee gaan
Gast
07-09-2009 19:49 btw hoe terug? Reageer met quote




hoi,ik woon in belgie al vijf jaar en heb een vreemdelingen kaart van vijf jaar.nu wat mijn vraag is,dat ik naar nepal ga.en koop ik een laptop en camara hier in belgie voor mijn kennisen nepal als een cadeu. mr weet niet hoe t moet om die btw dat ik hier in belgie betaal terug te krijgen.zo zou ik graag een raad van jullie aub. groetjes sagar uit belgie
Gast
09-09-2009 9:25 Re: VAT Free Reageer met quote




Anonymous schreef:
Wel persoonlijk inleveren bij VAT Free, want post naar antwoordnummer komt niet aan. Wordt gejat door postbode of medewerkers VAT en declareren op naam van buitenlandse familie.


Dat is onmogelijk. De naam op de aankoopbon moet overeenkomen met de naam die de bonnen declareert. Dit wordt gecheckt.
Gast
09-09-2009 9:27 Re: btw terug Reageer met quote




Anonymous schreef:
Inderdaad oplichters, niet mee in zee gaan


Op de website van VATfree.nl vind je een refund calculator. Als je daar je aankoopbedrag invult zie je wat zowel de totale VAT is als de teruggave die ontvangt. Deze is bij 190 euro geen 58 euro.
Gast
09-09-2009 9:31  Reageer met quote




Anonymous schreef:
is het mogelijk dat ik mijn BTW terug vorder zonder tussenkomst van vatfree, ga een aankoop van 500euro doen en mijn belasting teruggave zou dan 190 euro moeten zijn .met tussenkomst van vatfree krijg ik maar 58uero, dat is oplichting


Op de website van VATfree.nl vind je een refund calculator. Als je daar het aankoopbedrag invult zie je staan dat de VAT over een aankoopbedrag 79 euro is (geen 190 euro dus). Daaronder zie je wat de teruggave is.

Wil je de volle pond terug en zelf het werk doen?
Benader zelf de winkelier en verzoek om een teruggave. Een winkelier is volgens de wetgeving niet verplicht om mee te werken. Sommige werken wel zonder problemen mee, andere hebben het uitbesteed aan een bedrijf als "Tax free shopping" (krijg je nog minder terug dan bij VATfree) en bij andere moet je erachteraan bellen.
Gast
16-01-2010 20:08 BTW Reageer met quote




ik woon in het buitenland en heb net wat spullen gekocht, maar wou graag weten hoeveel tijd er tussen de aankoop en het verlaten van het land mag zitten, voor een teruggave van de btw?
Gast
07-02-2010 15:37  Reageer met quote




Heb nooit problemen gehad mnet een paar weken , maar geloof dat het 3 maanden maximum is
Gast
07-02-2010 15:43 Nooit een problemen met zelf doen Reageer met quote




Ik krijg een BTW rekening op naam, laat de spullen zien op Schiphol, stuur de afgestemplede rekening terug naar het bedrijf en 14 dagen later heb ik de gehele ongekorte BTW terug. Ik koop bij foto Klein (google het maar) en heb al vele camera's en noteboekjes op deze manier uitgevoert.
Gast
15-04-2010 0:32 ik woon in buitenland en bestel via internet Reageer met quote




Hallo, ik wil graag iets bestellen via internet uit nederland, dit bedrijf verscheept niet naar het land waar ik woon, dus wil het een vriendin laten opsturen. Iemand enig idee waar ik mijn bon kan laten afstempelen???
Gast
26-07-2010 9:49 Re: ik woon in buitenland en bestel via internet Reageer met quote




Anonymous schreef:
Hallo, ik wil graag iets bestellen via internet uit nederland, dit bedrijf verscheept niet naar het land waar ik woon, dus wil het een vriendin laten opsturen. Iemand enig idee waar ik mijn bon kan laten afstempelen???


Kijk maar op ***
Daar staan een aantal regels over verzenden van vrachten naar buiten EU.

edit Numix: graag geen links vermelden, voor advertentiemogelijkheden zie rubriek Vragen => Contact
Gast
16-12-2010 9:39 tel. nummer van BTW terugvraag kantoor Reageer met quote




Mijn zwager vertrekt binnenkort naar een land buiten Europa, hij wil 10 stuks digitale fotocamera's meenemen en wilde nu vragen of ik voor al deze 10 camera's BTW terug kan krijgen en het tweede is zijn er regels voor het aantal artikelen die ik mag uitvoeren. En heeft iemand het tel nummer van het BTW teruggave kantoor in Schiphol
Gast
20-12-2010 2:33 btw terug Reageer met quote




Als hij "met der woon" uit Nederland is vertrokken, of in het passport bewijs kan laten zien mbt het verblijven buiten de EU kan hij een BTW rekening af laten stempelen door de douane. Het dan terug storten moet van te vore afgesproken worden met de leverancier. Ik gebruik foto Klein in Spijkenisse, en in twee weken tijd altijd mijn btw terug gestort
Gast
23-03-2011 6:49 BTW teruggave Reageer met quote




Ik kom voor vakantie in NL,kan ik dan teruggave krijgen op autohuur.
En hoe zit het met wijnen die ik in nl wil gaan kopen.
Gast
27-07-2011 14:33 BTW teruggave Reageer met quote




Mijn vrouw heeft een russisch paspoort en is ook ingeschreven in zowel rusland als nederland.
Kan zij een btw teruggave doen en zoja: wat is de makkelijkste weg?
Gast
01-08-2011 10:56  Reageer met quote




Hallo ik bn momenteel in Nederland en wil graag weten of ik mijn BTW kan terugkrijgen op Schiphol en wat moet ik doen het te declareren. Gaarne uw reaktie zo snel mogelijk.
Alvast bedankt
Jeanella Vassell
Gast
14-08-2011 20:53  Reageer met quote




BTW rekening van de winkel. afspreken met de winkel dat ze het zullen verwerken. goederen laten zien achter de douane en rekening laten stempelen. Rekening met bank informatie terug sturen naar leverancier. 14 dagen later geld terug op rekening
Gast
22-11-2011 12:40 BTW teruggave laptop Reageer met quote




Hoe oud mag de factuur voor aankoop zijn van een laptop om nog BTW teruggave te krijgen
Gast
22-11-2011 12:42 Re: BTW teruggave laptop Reageer met quote




Anonymous schreef:
Hoe oud mag de factuur voor aankoop zijn van een laptop om nog BTW teruggave te krijgen
Gast
01-12-2011 5:45  Reageer met quote




3 maanden
Gast
02-01-2012 11:27 douanestempel voor 08.00 uur op schiphol Reageer met quote




Wat moet ik doen als ik voor 0800 moet inchecken. Het douanekantoor gaat pas 08.00 open
Gast
10-01-2012 8:53 Openingstijden Douane kantoor Reageer met quote




Op de Luchthaven Schiphol zijn er twee douanekantoren. Eén kantoor zit voor paspoort controle in de gang tussen vertrekhal 2 en 3 (landside). Het ander kantoor zit achter paspoortcontrole, bij vertrekhal 3 (airside). De kantoren zijn van 6.00 uur ’s ochtends tot 22.00 uur ’s avonds geopend.

Als het douanekantoor gesloten is kun je bellen naar +31 20 - 316 47 35. Er komt dan een Douanebeambte om je bonnen af te stempelen. Je kunt ook een Douane stempel krijgen in het land van aankomst.

Me vriendelijke groet,

Vatfree.com
Gast
23-01-2012 10:11 paspoort Reageer met quote




Wij zijn afgelopen oktober verhuisd naar een land buiten de EU. In maart komen wij naar Nederland.Indien wij een aankoop doen en de BTW terug willen krijgen, dan controleert de douane of wij wel werkelijk in het buitenland wonen. In ons paspoort staat nog ons oude adres in Nederland. Moeten wij voor de bewijsvoering nog iets anders overleggen of moeten wij ons adres laten wijzigen bij de ambassade?
Gast
27-01-2012 0:54 Apple computer Reageer met quote




Ik woon in het buitenland en wil een Mac in nederl.kopen.Wie weet er of er een store is waar ik de btw kan terugclaimen?
vr.dank
Gast
29-01-2012 20:51 Uitvoeren Reageer met quote




Het gaat niet om waar je woont, het gaat om het uitvoeren. Gesteld dat je in Nedrland woon, maar artikelen voor iemand anders, of voor je bedrijf meeneemt.
Gast
24-02-2012 19:25 Vatfree.nl oplichters Reageer met quote




Een vrij oud topic zie ik, maar nog steeds actueel. Ook ik ben in het buitenland woonachtig en heb voorig jaar bij Coolblue een smartphone gekocht. Het bedrijf was niet bereid een keurig afgestempelde bon te verwerken. Dit was voor mij de eerste keer in 15 jaar in het buitenland.

Ik kreeg wek een wazige e-mail van vatfree.nl en een exorbitante "commissie" van meer dan 30% op mijn teruggave.

Coolbue: klantonvriendelijk
Vatfree.nl: oplichters
Gast
07-03-2012 10:01 vriend neemt notebook mee Reageer met quote




Een vriend van mij komt mij bezoeken in Beijing. Sinds 2 jaar woon ik hier. Kan hij een notebook voor mij meenemen en ik de btw terug krijgen? Hij staat nog wel in NL ingeschreven. Ik niet.
Gast
30-03-2012 11:04 Re: Vatfree.nl oplichters Reageer met quote




Ik woon ook in het buitenland en vandaag voor het eerst een poging gedaan om belasting terug te krijgen.

Ik heb een videocamera by BCC gekocht die besteld moest worden.
Vooraf alles goed doorgesproken met de verkoper die mij vertelde dat 'er geen enkel probleem' zou zijn.

Puntje bij paaltje blijkt dat BCC de afhandeling uitbesteed aan een bedrijf welke van de 67 Euro 25 Euro inpikt. De resterende 41 Euro schijn ik op schiphol cash te kunnen innen.

Geen aanrader dus en in het vervolg doorvragen en zekerstellen dat je 100% van je BTW daadwerkelijk terugkrijgt.
Gast
04-04-2012 8:39 Re: vriend neemt notebook mee Reageer met quote




Anonymous schreef:
Een vriend van mij komt mij bezoeken in Beijing. Sinds 2 jaar woon ik hier. Kan hij een notebook voor mij meenemen en ik de btw terug krijgen? Hij staat nog wel in NL ingeschreven. Ik niet.


Nee, het is enkel degene die zelf in het buitenland woont die persoonlijk de benodigde stempels kan krijgen op Schiphol. Iemand die in de EU woont kan dat niet, zelfs al zijn de goederen voor iemand anders.
Gast
14-04-2012 12:32 btw teruggave Reageer met quote




kantoor schiphol opent 08.00. Ik vlieg om 08.00 uur Hoe kan ik stempel op factuur eerder krijgen?
Plaats Reactie Pagina 2 van 3
Vorige  1, 2, 3  Volgende

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden