NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

teruggave BTW bij vertrek VAN Schiphol
1, 2, 3  Volgende
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> REIZEN / VAKANTIE / BUITENLAND
Gast
17-09-2004 16:07 teruggave BTW bij vertrek VAN Schiphol Reageer met quote




Wij zijn met vakantie geweest IN Nederland, en willen bij vertrek vanaf Schiphol naar onze verblijfplaats buiten de EU graag de hier in NL betaalde BTW terugvragen. Daarvoor is een kantoor op Schiphol, maar wij zouden graag van tevoren wat details willen vragen over de naam van dat kantoor, wat er dan op de bon(nen) moet staan, waar dat kantoor precies te vinden is en tot hoe laat het open is.
 




Gast
28-02-2005 17:13 teruggave BTW op Schiphol Reageer met quote




U kunt BTW teruggave regelen bij het douanekantoor, gelegen in Vertrek 2, ter hoogte van counter 16. Dagelijks open van 8.00-22.00uur.
Gast
21-06-2005 17:10 Teruggave BTW eenmaal terug in land van herkomst Reageer met quote




Waar naar toe kan ik schrijven in Nederland voor de teruggave van BTW.
Gast
07-08-2006 8:35 btw teruggave Reageer met quote




wat is het minimum bedrag van aankoop als ik btw terug vraag
Gast
28-08-2006 9:57 BTW teruggave Nederland Reageer met quote




U kunt ook gebruiken maken van een dienstverlening die dit voor je regelt.
Gast
28-08-2006 9:58 Re: btw teruggave Reageer met quote




Anonymous schreef:
wat is het minimum bedrag van aankoop als ik btw terug vraag


Minimum bedrag is 50 euro.
Gast
14-09-2006 22:40 HELP!!!!!!!! Reageer met quote




Mijn vlucht is op 07.30 hrs op as zaterdag. Hoe krijg ik de stempel en handtekening dan?
Gast
18-09-2006 15:22 VATfree.nl Reageer met quote




U kunt ook gebruik maken van de dienstverlening die VATfree NL aanbiedt. Dit kan slechts als u BTW-bonnen heeft over uw gekochte goederen. Stuur een contact mail naar info@vatfree.nl als u meer wilt weten.

Stempel en handtekening krijgt u bij de douane bij balie 16 (klm check-in). Succes!
Gast
21-09-2006 16:29 KPN regelt geen teruggave BTW Reageer met quote




Notebook gekocht bij KPN (Euro 979.80)
Laptop uitgevoerd buiten EU.
Rekening voorzien van douanestempel op Schiphol.
Met rekening (met douanestempel terug naar KPN retail in Den Bosch. Via veel telefoontjes te horen gekregen dat KPN geen medewerking verleent aan teruggave BTW, terwijl teruggave BTW bij aanschaf besproken is.
Hoe nu verder?
Gast
25-09-2006 8:03 Eenmalige oplossing Reageer met quote




Terugvragen rekening met douanestempel (je hebt namelijk origineel nodig). Deze vervolgens opsturen naar Belastingdienst in Heerlen met een briefje dat je graag de BTW hierover terug wil hebben. Met een beetje geluk doen ze dat wel, maar er gaat dan nog 3 maanden overheen.

In de toekomst is het beter om gebruik te maken van een dienstverlening die taxfree shopping voor je regelt (vanaf 1 oktober een hele goede op de markt: VATfree.nl)

Succes!
Gast
01-10-2006 20:38 Taxfree shopping slurpt een groot deel op Reageer met quote




Dat is het probleem, je bent zo 1/3 van de BTW kwijt
Gast
01-10-2006 21:10  Reageer met quote




Er zijn drie opties:

1) rechtstreeks met de winkelier afspreken dat deze de BTW terug geeft
2) gebruik maken van een tax refund agency
3) gebruik maken van de service van VATfree.nl

bij 1) ben je afhankelijk van de medewerking van de winkelier en gaat het toch vaak mis, bij 2) houden ze 2/3 van de BTW in om de administratieve kosten te dekken en is het alleen mogelijk de BTW van artikelen terug te krijgen als je deze gekocht hebt in een winkel die aangesloten is bij zo'n tax refund agency. Bij 3) betaal je minder dan 1/3 van de BTW voor de afhandeling maar gaat de afhandeling snel en goed en deze service is niet verbonden aan aangesloten winkels

Meer opties zijn er niet! Het is wat je zelf prefereert.

Succes!
Gast
19-10-2006 10:32 Goede tip voor btw teruggave! Reageer met quote




Om de btw terug te vorderen kun je ook gebruik maken van Global Refund. Op Schiphol ontvang ik de restitutie gelijk terug in cash. Wel zo makkelijk! Daarnaast werken de meeste winkeliers samen met Global Refund, en ben ik verzekerd dat ik wereldwijd mijn restitutie in contanten kan ontvangen. Kijk voor meer info op globalrefund.com
Gast
06-11-2006 15:01 teruggave belasting Reageer met quote




Global Refund Cheque is handig, maar lang niet elke winkel heeft deze en je krijgt niet het hele bedrag terug. Misschien moeten we een lijst maken met de beste en slechtste terugbetalers van BTW. Mijn ervaringen:
***** V & D: zijn supersnel met BTW teruggave, je stuurt de afgestempelde bon(nen) op naar het hoofdkantoor en het is altijd snel geregeld!
Foto/Video Smits in Arnhem: prima.
Ook goede ervaringen met BCC, DELL, HEMA, IKEA Piet Zoomers (afgestempelde bon opgestuurd en BTW terug gehad)
NOOIT doen:
Toys 'r us, beloven terug te storten en doen dit niet.
Bever (maken er zo'n administratief circus van, vragen om kopie van je paspoort en ik weet niet wat)
DA Drogist (beloven terug te storten en doen dit niet)
Gast
20-11-2006 16:20 Lijstje niet handig Reageer met quote




Beste mensen,

zo'n lijstje schiet natuurlijk niet echt op!! (dat onthoud je nooit)!! Global Refund cheque is op zich wel handig maar veel te duur. Daarnaast moet je dan selectief gaan kijken welke winkel wel en welke niet de cheques afgeeft.

Ik heb net gebruik gemaakt van vatfree.nl en dat bevalt heel goed! Je blijft wel een percentage inleveren maar op dit moment is er weinig keus. Liever zo snel geregeld dan veel afdragen met een cheque of afspraken maken per winkel.

Hoop dat het iemand helpt!
Gast
26-11-2006 23:17  Reageer met quote




Goed om te weten dat er verschillende mogelijkheden zijn. Een ieder kan kiezen wat hem/haar het beste past: Global RefundCheque of Vatfree.nl of zelf een brief met afgestempelde bon terug sturen. Realiseer je alleen dat vatfree.nl formulieren invullen ook een boel gedoe is (elk artikel moet je apart invullen op het daarvoor bestemde formulier bijvoorbeeld) en je mist zeker 4%. Een standaard briefje thuis uitprinten, bon af laten stempelen en na de douane alles op de post gooien heeft echter voordelen: de volle mep BTW terug en nog snel ook. Ben net terug van mijn vakantie in NL en binnen 10 dagen van Manfield, V&D en een paar anderen alle BTW terug op mijn rekening.
Gast
27-11-2006 3:37 btw terug Reageer met quote




Met afstempelen deden ze niet moeilijk omdat je in Nederland woon en op vacantie ging? Bij mij kijken ze altijd naar mijn visa's en werkvergunning als ik weer eens een paar noteboekjes terug claim
Gast
27-11-2006 15:19 vatfree Reageer met quote




nav de berichten dat vatfree.nl de volledige btw terugbetaalt, heb ik dit geprobeerd...
dit is een hoax. % btw dat terugbetaalt wordt is lang niet zo hoog als wordt beloofd.....

nog meer nadelen:
- dit moet je ver van tevoren plannen; als het internet overbelast is, of de server, kan het erg lang duren voor je je email met de brief binnen hebt.
- als je in een hotel verblijft waar je moet printen, hou dan rekening met de kosten voor het printen. Dit kan al makkelijk oplopen tot een euro per print.

Voor het percentage btw wat vatfree inhoudt als 'administratieve kosten' zijn het aantal administratieve handelingen dat je zelf moet doen wel ERG hoog....

als je praat over snelheid van terugbetalen van de btw is mijn ervaring dat global refund het snelst is.
direct op schiphol te regelen, in tegenstelling van formulieren terugsturen.
Gast
28-11-2006 15:34 VOOR IEDEREEN! Reageer met quote




De bedoeling van een forum is dat er ervaringen worden gedeeld met elkaar. Ik heb persoonlijk erg het idee dat het bedrijf Global Refund hier zelf reacties plaatst om de eigen dienstverlening te promoten en anderen te bekritiseren.

Ik verzoek dan ook degene die dit forum aan het vervuilen is (welk bedrijf dan ook) ermee op te houden.
Gast
28-11-2006 15:43 Re: btw terug Reageer met quote




Anonymous schreef:
Met afstempelen deden ze niet moeilijk omdat je in Nederland woon en op vacantie ging? Bij mij kijken ze altijd naar mijn visa's en werkvergunning als ik weer eens een paar noteboekjes terug claim


bij mij kijken ze altijd naar mijn ticket en paspoort.
Numix
28-11-2006 16:52 Re: VOOR IEDEREEN! Reageer met quote
numix.nl



Anonymous schreef:
De bedoeling van een forum is dat er ervaringen worden gedeeld met elkaar. Ik heb persoonlijk erg het idee dat het bedrijf Global Refund hier zelf reacties plaatst om de eigen dienstverlening te promoten en anderen te bekritiseren.

We kunnen dit bevestigen, dit is hier inderdaad niet de bedoeling. Voor de lezer van deze topic: Bovenstaande reacties over genoemde bedrijven (positief of negatief) kunnen een vertekend beeld geven, aangezien enkele berichten door dezelfde personen = bedrijven(?) (meervoud...) zijn geplaatst.
Gast
27-12-2007 23:00 Re: btw teruggave Reageer met quote




Anonymous schreef:
wat is het minimum bedrag van aankoop als ik btw terug vraag


€50.00
Gast
11-06-2008 23:14  Reageer met quote




ik ben resident in Samoa. I wil een auto huren in Nederland. Is de btw terug te vorderen?
Gast
23-07-2008 9:48  Reageer met quote




Anonymous schreef:
ik ben resident in Samoa. I wil een auto huren in Nederland. Is de btw terug te vorderen?



beperkt, wel btw op benzine en diesel
Gast
28-07-2008 18:32 Re: VOOR IEDEREEN! Reageer met quote




Anonymous schreef:
De bedoeling van een forum is dat er ervaringen worden gedeeld met elkaar. Ik heb persoonlijk erg het idee dat het bedrijf Global Refund hier zelf reacties plaatst om de eigen dienstverlening te promoten en anderen te bekritiseren.

Ik verzoek dan ook degene die dit forum aan het vervuilen is (welk bedrijf dan ook) ermee op te houden.


Het aantal berichten van vatfree lijkt vele malen hoger te zijn en de tekst van de berichten komt op mij veel negatiever over... vraag me af wie de tekst hierboven heeft neergezet...

Mijn advies; probeer het lekker allebei zelf uit en vorm je eigen mening. Beide systemen houden een percentage in, en beide organisaties hebben een bedrag waarbij de één goedkoper is dan de ander. Keuze is een mooi iets...
Gast
20-08-2008 11:25 BTW teruggave voor buitenlandse gast uit Koeweit Reageer met quote




Goedemiddag,

Wanneer kan een gast uit Koeweit zijn Nederlandse btw terug vragen op Schiphol, hij vertrekt 24-08-2008 vanaf Schiphol naar Koeweit.
Gast
28-08-2008 16:01 BTW terugvragen Reageer met quote




Op Schiphol kan een non-EU toerist zijn BTW terugvragen in vertrekhal 2, tegenover de douane, bij de balies van Service Wings.

Volg dan de volgende stappen:
1. loop langs de Douane voor check-in + toon de btw-bonnen en aankopen. De Douane zal dan een validatie stempel op de btw-bonnen zetten.

2. registreer voor een teruggave op vatfree.nl OF op Schiphol Airport: loop naar de balies van Service Wings in vertrekhal 2 (tegenover de douane) en geef de afgestempelde btw-bonnen af voor de teruggave.

Deze dienst wordt verzorgd door vatfree.nl (er zal dan ook een handling fee van gemiddeld 3% van het aankoopbedrag in rekening gebracht worden voor deze dienst).

Het volgende is belangrijk om te weten:
- BTW-teruggave geldt alleen voor aankopen bedoeld voor persoonlijk gebruik;
- BTW-teruggave geldt niet voor diensten;
- de toerist dient de BTW-bon uit de winkel te tonen aan de douane voor een validatie stempel in het laatste land voor vertrek uit de EU;
- elke BTW-bon dient een aankoopbedrag van minimaal 50 Euro te weerspiegelen.

Andere manieren voor BTW-teruggave:
a. zelf de winkelier aan te schrijven met een verzoek voor teruggave (de winkelier heeft dan ook de afgestempelde btw-bon nodig). Let op: de winkelier is niet verplicht om mee te werken en zal dit bij kleine bedragen over het algemeen ook niet doen (wegens de administratie last).
b. sommige winkels maken gebruik van een tax refund agency, zoals Global Refund en Easy tax free. Men kan dan een cheque vragen bij aankoop, deze cheque op schiphol bij de douane af laten stempelen en vervolgens incasseren bij de betreffende agency. Let op: de handling fee wordt bij de toerist in rekening gebracht en is gemiddeld 9% van het aankoopbedrag.
Gast
04-09-2008 13:30 BTW kosten Reageer met quote




Ik heb 2x zonnebrillen besteld via internet in de USA.
Nu moet ik nog extra douanekosten betalen bij aflevering.
Volgens krantenbericht in juli mocht ik tot 150 euro zonder BTWkosten in Amerika kopen. Hoe kan ik dit bedrag terugvragen en wie kan ik telefonisch benaderen.
Pakketje ligt nog op het postkantoor.
Gast
13-08-2009 7:48 btw kosten Reageer met quote




Ik ben nederlander maar ga naar zuid-afrika kan ik dan ook mijn btw terug krijg op schipol. want de spullen blijven in afrika ik neem ze niet mee terug.
Yvon
Gast
19-08-2009 18:23 VAT Free Reageer met quote




Wel persoonlijk inleveren bij VAT Free, want post naar antwoordnummer komt niet aan. Wordt gejat door postbode of medewerkers VAT en declareren op naam van buitenlandse familie.
Plaats Reactie Pagina 1 van 3
1, 2, 3  Volgende

Snel antwoorden:

Onderwerp  

E-mail  
(vereist, e-mail adres wordt niet getoond)

Welke kleur is de lucht?  
(spam beveiliging)

Bij het posten ga je akkoord met de voorwaarden.

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden