NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

Aan de dames die een turkse vakantie liefde hebben .........
Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats Reactie    Numix Forum Index -> Turks
betweter
13-09-2009 12:21  Reageer met quote




350 euro komt op dit moment om precies te zijn neer op 762,25 Turkse Lira. Als je bedenkt dat hij minimaal 400 aan huur heeft, houdt hij iets van 362,25 over. Voor veel gezinnen is dat een maand bedrag waarmee te doen valt, maar ik neem aan dat jij een socialer en kleurrijker leven voor ogen hebt.

Maar het is echt niet onredelijk om het te vragen hoor. Een turkse man zal er alles aan doen om zijn vrouw te onderhouden, als hij echt van haar houdt en verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Desnoods neemt hij er een bijbaan bij. Als hij je wil, zal hij zich daar niet om bekrommen en zeggen dat het hem allemaal wel lukt. Als je maar bij hem blijft.
 




bubba
13-09-2009 22:35 Re: Aan de dames die een turkse vakantie liefde hebben ..... Reageer met quote




trianal6 schreef:
Hallo Bubba,

Geweldig! Ik zat me al af te vragen hoe ik 'mijn' jongeman kan testen, en jij geeft het antwoord.
Toch roept jouw advies wel een vraag op;
Mijn vriend in Turkije wil mij naar Turkije halen om daar samen te werken en te leven (zegt hij). Hij verdiend daar in het hotel 350 euro per maand. Stel dat ik hem jouw vraag stel, is 350 per maand dan voldoende om ook een vrouw te kunnen onderhouden? Want als dit niet mogelijk is, lijkt mij zo'n vraag onredelijk.

Groetjes,
Trianal


Kijk trianal. Er zijn geen onredelijke vragen. Je moet die vraag gewoon stellen. Voor dat bedrag (ruim 700TL) kan, afhankelijk van de vaste lasten (*huur/eigen huis?,gas, electriciteit, water etc), een stel wel van leven. Nogmaals, het zal geen luxe leventje zijn zoals wij hier gewend zijn, maar dat is toch mogelijk. Als je echt van iemand houdt en je bent bereid om je (luxe) leventje hier op te geven, dan kan het wel. Er zijn gezinnen (met kinderen) die met minder het hoofd boven water houden. Eveneens hangt het af van de prijzen van verschillende regio's. In toeristische regio's zullen de prijzen niet laag zijn. De leefstandaard verschilt per regio. En als je niet helemaal zeker bent van je zaak, kan je misschien een jaar of half jaar verloven. Dat is daar heel gebruikelijk (soort samenwonen bij ons hier). ALs het dan niet klikt, het gaat echt niet, dan kun je gewoon uitelkaar gaan. Confronteer gewoon je "man" hiermee. Je kan beter aan het begin realistisch zijn en bepaalde misverstanden uit de wereld helpen dan dat je achteraf bedrogen uitkomt. Als hij echt van je houdt, dan zal hij 'alles' voorover hebben.

Met vriendelijke groet,

BUBBA
sweety1987
14-09-2009 19:38  Reageer met quote




Dat is indd wel een hele goeie, maar ze hebben daar toch alleen maar werk in de zomer?? teminste die van mij moet tot oktober maar werken.
Hij had t er aan het begin wel over of ik daar wou komen, het maakte hem allemaal niet uit hij zei als ik over 15 maanden uit t leger ben kan ik overal heen met jou, maar het is wel moeilijker om hem hier te krijgen in ned.

groetjess
trianal6
15-09-2009 9:31 Re: Aan de dames die een turkse vakantie liefde hebben ..... Reageer met quote




bubba schreef:
Kijk trianal. Er zijn geen onredelijke vragen. Je moet die vraag gewoon stellen. Voor dat bedrag (ruim 700TL) kan, afhankelijk van de vaste lasten (*huur/eigen huis?,gas, electriciteit, water etc), een stel wel van leven. Nogmaals, het zal geen luxe leventje zijn zoals wij hier gewend zijn, maar dat is toch mogelijk. Als je echt van iemand houdt en je bent bereid om je (luxe) leventje hier op te geven, dan kan het wel. Er zijn gezinnen (met kinderen) die met minder het hoofd boven water houden. Eveneens hangt het af van de prijzen van verschillende regio's. In toeristische regio's zullen de prijzen niet laag zijn. De leefstandaard verschilt per regio. En als je niet helemaal zeker bent van je zaak, kan je misschien een jaar of half jaar verloven. Dat is daar heel gebruikelijk (soort samenwonen bij ons hier). ALs het dan niet klikt, het gaat echt niet, dan kun je gewoon uitelkaar gaan. Confronteer gewoon je "man" hiermee. Je kan beter aan het begin realistisch zijn en bepaalde misverstanden uit de wereld helpen dan dat je achteraf bedrogen uitkomt. Als hij echt van je houdt, dan zal hij 'alles' voorover hebben.

Met vriendelijke groet,

BUBBA


Bubba,
Het klopt als een zwerende vinger wat je allemaal schrijft!
Ik zit nu te brainstormen met mezelf om eens te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Misschien ga ik hier eerst een opleiding volgen, die ik zowel in Nederland als daar in Turkije goed zal kunnen gebruiken. Dit om hoe dan ook toch een beetje mijn luxe leventje te kunnen waarborgen.

Thanks in ieder geval.
Doei,
Trianal
rana
15-09-2009 11:23 Mijn verhaal Reageer met quote




Bubba ook ik ben het helemaal met je eens. Ik heb het zelf niet helemaal zo aangepakt zoals jij het zegt maar ik heb mijn vriend toch ook voor een keuze gesteld (waar hij gelukkig zelf 100% mee eens was). Mijn vriend heeft jarenlang in het toerisme gewerkt als animateur. Zoals wel bekend een heel wild leventje. Ook hij pakte wat hij pakken kon (hij zegt wel van niet maar ik ben niet achterlijk, 99% van die gasten zijn zo). Ik heb hem leren kennen in het hotel waar hij toen werkte en waar ik toen verbleef. Het was zeker geen liefde op het 1e gezicht, althans niet bij mij (wel bij hem). Na ongeveer 1 week was ik toch als een blok voor hem gevallen. Leuke week daarna nog met hem gehad maar ik had toen nog wel het gevoel van ach ik ben nummertje weet ik veel hoeveel en het zal wel bij een vakantieliefde blijven. Over die vakantieliefde had ik dus heel fout gedacht. Hij was stapelverliefd op mij geworden en heeft mij vanaf het moment dat ik in de bus stapte terug naar huis niet meer losgelaten. Maar ook hij wist niet precies wat hij aan mij had, hij had al het 1 en ander meegemaakt (niet alleen de mannen die in het toerisme werken zijn slecht, onderschat a.u.b. de vrouwelijke toeristen zelf ook niet en daar bedoel ik niet alleen de jongere dames mee maar toch meer de oudere dames, wat heb ik bizarre dingen daar gezien zeg bijv. vrouw van 76 met een knulletje van 19, te erg voor woorden maar ach das mijn mening).
Ik ben een paar maanden later voor een weekje terug gegaan naar hem om te kijken of het nog steeds zo heftig aanvoelde. En dat deed het.
Maar daarna bij thuiskomst zat het me toch niet lekker over het beroep wat hij uitoefende. Ik wist dat er genoeg vrouwen speciaal voor hem terug wilde komen. Ben in de wintermaanden een tijdje bij hem geweest in zijn huis en daar hebben we heel goed gepraat. Ik heb hem verteld hoe ik erover dacht en hij was het er helemaal met mij over eens. Voor mij of liever gezegd voor ons ging hij stoppen met werken in het toerisme. Zoals hij zelf zei hij was dat leventje helemaal zat (ook hij word ouder). Hij verlangde naar een normaal leven maar dan wel met mij. Het heeft best lang geduurd voordat hij een andere baan had gevonden, hij is er zelfs voor verhuisd, maar hij heeft er 1 gevonden. En ook nog 1 die heel goed betaald voor de Turkse normen. Hij verdient ongeveer 1200 lira p.m. maar maakt wel hele lange uren en 7 dagen in de week. En soms 24 uur op en 24 uur af. Best heel zwaar maar hij is er gelukkig mee want met deze baan kan hij in de toekomst heel goed voor zijn gezinnetje zorgen. Hij wilt dus dat wij naar Turkye komen en wat waarschijnlijk in de zomer van 2010 ook gaat gebeuren. Hij wilt absoluut niet naar Nederland komen. Ja voor een vakantie en dan alleen om mijn familie en vrienden te leren kennen maar daarna weer heel snel terug naar zijn geliefde Turkye.
En het klopt precies wat betweter zegt over de Turkse man:
"Een turkse man zal er alles aan doen om zijn vrouw te onderhouden, als hij echt van haar houdt en verantwoordelijkheidsgevoel heeft".
Althans voor mij gaat dit wel op, ik ervaar het zeker zo.
Maar dames vergeet a.u.b ook niet dat een Turkse man HÉÉL bezitterig en jaloers is (ook de mijne). Je bent zijn eigendom. Daar moet je wel mee om kunnen gaan. Gelukkig heb ik een man die wel van een beetje tegen gas houd maar de meeste Turkse mannen niet hè.
Nou dit is een beetje mijn verhaal maar ik heb hem in ons gesprek toendertijd echt voor een keuze gesteld. Of je zegt je lang zal zn leven leventje op daar en ik kom tegen de tijd bij je in Turkye wonen of je gaat gewoon door maar dan ben je mij kwijt. Wat hij heeft gekozen heb je hierboven kunnen lezen.
trianal6
15-09-2009 16:11 Re: Mijn verhaal Reageer met quote




rana schreef:
Bubba ook ik ben het helemaal met je eens. Ik heb het zelf niet helemaal zo aangepakt zoals jij het zegt maar ik heb mijn vriend toch ook voor een keuze gesteld (waar hij gelukkig zelf 100% mee eens was). Mijn vriend heeft jarenlang in het toerisme gewerkt als animateur. Zoals wel bekend een heel wild leventje. Ook hij pakte wat hij pakken kon (hij zegt wel van niet maar ik ben niet achterlijk, 99% van die gasten zijn zo). Ik heb hem leren kennen in het hotel waar hij toen werkte en waar ik toen verbleef. Het was zeker geen liefde op het 1e gezicht, althans niet bij mij (wel bij hem). Na ongeveer 1 week was ik toch als een blok voor hem gevallen. Leuke week daarna nog met hem gehad maar ik had toen nog wel het gevoel van ach ik ben nummertje weet ik veel hoeveel en het zal wel bij een vakantieliefde blijven. Over die vakantieliefde had ik dus heel fout gedacht. Hij was stapelverliefd op mij geworden en heeft mij vanaf het moment dat ik in de bus stapte terug naar huis niet meer losgelaten. Maar ook hij wist niet precies wat hij aan mij had, hij had al het 1 en ander meegemaakt (niet alleen de mannen die in het toerisme werken zijn slecht, onderschat a.u.b. de vrouwelijke toeristen zelf ook niet en daar bedoel ik niet alleen de jongere dames mee maar toch meer de oudere dames, wat heb ik bizarre dingen daar gezien zeg bijv. vrouw van 76 met een knulletje van 19, te erg voor woorden maar ach das mijn mening).
Ik ben een paar maanden later voor een weekje terug gegaan naar hem om te kijken of het nog steeds zo heftig aanvoelde. En dat deed het.
Maar daarna bij thuiskomst zat het me toch niet lekker over het beroep wat hij uitoefende. Ik wist dat er genoeg vrouwen speciaal voor hem terug wilde komen. Ben in de wintermaanden een tijdje bij hem geweest in zijn huis en daar hebben we heel goed gepraat. Ik heb hem verteld hoe ik erover dacht en hij was het er helemaal met mij over eens. Voor mij of liever gezegd voor ons ging hij stoppen met werken in het toerisme. Zoals hij zelf zei hij was dat leventje helemaal zat (ook hij word ouder). Hij verlangde naar een normaal leven maar dan wel met mij. Het heeft best lang geduurd voordat hij een andere baan had gevonden, hij is er zelfs voor verhuisd, maar hij heeft er 1 gevonden. En ook nog 1 die heel goed betaald voor de Turkse normen. Hij verdient ongeveer 1200 lira p.m. maar maakt wel hele lange uren en 7 dagen in de week. En soms 24 uur op en 24 uur af. Best heel zwaar maar hij is er gelukkig mee want met deze baan kan hij in de toekomst heel goed voor zijn gezinnetje zorgen. Hij wilt dus dat wij naar Turkye komen en wat waarschijnlijk in de zomer van 2010 ook gaat gebeuren. Hij wilt absoluut niet naar Nederland komen. Ja voor een vakantie en dan alleen om mijn familie en vrienden te leren kennen maar daarna weer heel snel terug naar zijn geliefde Turkye.
En het klopt precies wat betweter zegt over de Turkse man:
"Een turkse man zal er alles aan doen om zijn vrouw te onderhouden, als hij echt van haar houdt en verantwoordelijkheidsgevoel heeft".
Althans voor mij gaat dit wel op, ik ervaar het zeker zo.
Maar dames vergeet a.u.b ook niet dat een Turkse man HÉÉL bezitterig en jaloers is (ook de mijne). Je bent zijn eigendom. Daar moet je wel mee om kunnen gaan. Gelukkig heb ik een man die wel van een beetje tegen gas houd maar de meeste Turkse mannen niet hè.
Nou dit is een beetje mijn verhaal maar ik heb hem in ons gesprek toendertijd echt voor een keuze gesteld. Of je zegt je lang zal zn leven leventje op daar en ik kom tegen de tijd bij je in Turkye wonen of je gaat gewoon door maar dan ben je mij kwijt. Wat hij heeft gekozen heb je hierboven kunnen lezen.


Jouw verhaal klinkt als muziek in mijn oren na alle negatieve verhalen, het kan dus toch!
Maar je schrijft ergens; Hij wil dat WIJ naar Turkije komen, houd dit in dat je niet alleen gaat?
Verder schrijf je ook iets van een oude dame van 76 met een knul van 19, Bizar!!!!! Maar vind dit wel van beide kanten, want ik neem niet aan dat die jongen onder dwang met deze vrouw in contact is gekomen.
Ghahaha, leuk! Ik vroeg mezelf al af waarom mijn Turkse vriend steeds vraagt nav mijn verhalen of er mannen bij waren, en of ik met mannen werk etcetcetc....
Maar goed,
Leuk om ook eens een succes verhaal te lezen.
Meid, geniet van de liefde.

Trianal.
rana
15-09-2009 17:15 trianal6 Reageer met quote




Ja bizar verhaal hè. En het gebeurd echt. Ik heb het met eigen ogen gezien. En veel oudere dames hoor die daar met een jong knulletje gaan. En het ergste is nog, thuis hebben ze gewoon nog manlief zitten. Tja ze wapperen met hun geld en de jongens komen wel hoor. Net alsof liefde voor geld te koop is pfffff. Echt hè ik heb daar eentje gesproken en die leefde echt in de waan dat het knulletje helemaal verliefd op haar was. Zij allemaal dingen voor hem kopen. Ik kon het echt niet laten om daar wat van te zeggen. Maar ja niet luisteren en dan heb ik ook dan moet je het zelf maar weten. Laat je maar lekker gebruiken. Want dat is wat ze doen en als ik dan zulke vrouwen spreek dan geef ik die jongens nog gelijk ook. Ze vragen er zelf om. Geen medelijde mee.
En ja je hebt het goed begrepen ik ga niet alleen. Er is ook nog een kind in het spel. En of het een succes verhaal is dat moet de toekomst nog uitwijzen, zo nuchter ben ik ook wel. Garantie heb je nooit in een relatie, het kan goed gaan maar het kan ook fout gaan. Hoewel mijn vriend er zeer overtuigd van is dat het tussen ons alleen maar goed blijft gaan ben ik iets terughoudender. Noem het maar enige levenservaring.....
trianal6
15-09-2009 17:30 Re: trianal6 Reageer met quote




rana schreef:
Ja bizar verhaal hè. En het gebeurd echt. Ik heb het met eigen ogen gezien. En veel oudere dames hoor die daar met een jong knulletje gaan. En het ergste is nog, thuis hebben ze gewoon nog manlief zitten. Tja ze wapperen met hun geld en de jongens komen wel hoor. Net alsof liefde voor geld te koop is pfffff. Echt hè ik heb daar eentje gesproken en die leefde echt in de waan dat het knulletje helemaal verliefd op haar was. Zij allemaal dingen voor hem kopen. Ik kon het echt niet laten om daar wat van te zeggen. Maar ja niet luisteren en dan heb ik ook dan moet je het zelf maar weten. Laat je maar lekker gebruiken. Want dat is wat ze doen en als ik dan zulke vrouwen spreek dan geef ik die jongens nog gelijk ook. Ze vragen er zelf om. Geen medelijde mee.
En ja je hebt het goed begrepen ik ga niet alleen. Er is ook nog een kind in het spel. En of het een succes verhaal is dat moet de toekomst nog uitwijzen, zo nuchter ben ik ook wel. Garantie heb je nooit in een relatie, het kan goed gaan maar het kan ook fout gaan. Hoewel mijn vriend er zeer overtuigd van is dat het tussen ons alleen maar goed blijft gaan ben ik iets terughoudender. Noem het maar enige levenservaring.....


Ja. veel vrouwen vragen er zelf om, gelukkig heeft die van mij nog niet 1 cent gevraagd, en ik hem niets gegeven...ghahaha, maar hij geeft ook niet echt geld uit aan mij. Ik bel hem namelijk altijd ipv andersom.
Ik heb ook een kind en dacht dat dit wel een struikelblok zou zijn/worden, en het verbaasd mij dan ook dat dit niet uit schijnt te maken.
Nee, garanties heb je nooit, ook hier in Nederland niet..Maar ik vind het wel lef van jou omdat je alles(huis en haard) hier in Nederland achter je moet laten, en jouw kind een ook totaal ander leven moet gaan leiden met school etcetc. Ik heb ook veel levenservaring en zit nog in de fase "wat is wijsheid" wat als het fout gaat, hoe kom ik hier dan weer aan een woning etcetcetc.. Ik hoop in ieder geval dat het geweldig voor jullie verlopen zal, en als ik jouw verhaal lees ga ik er ook van uit.

Doei,
Trianal
l-ieke-v
15-09-2009 20:25 Re: Mijn verhaal Reageer met quote




Mag ik vragen wat voor soort werk jou vriend doet? heeft hij er ook een opleiding voor moeten volgen of dat niet?
Ik ben pas 18 en eigenlijk is het dan natuurlijk belachelijk om zon moeizame relatie te beginnen aangezien we nu toch nog niet samen kunnen wonen. Hij wil dus naar nederland komen na aandringen van mij omdat ik niet naar turkije mag alleen. Maar ik vind het zo moeilijk allemaal.. hij is echt stapelverliefd en ik had net zoals jij ook zoiets van ja dit is gewooon vakantieliefde maar toen ik wegwas liet hij me ook niet meer los. Maar deze jongen heeft verder ook geen opleiding en ik studeer rechten in nederland. Ik ga europees recht doen maar ik vraag me af of ik daar wat mee kan in turkije (voor als dat ooit zou moeten).. ik geloof dat jullie allen al wat ouder zijn en echt zeker zijn van je zaak. Ik weet wel zeker dat deze jongen van mij houdt maar ik denk dat het uiteindelijk niet zal werken vanwege de afstand..
trianal6
15-09-2009 22:02 Re: Mijn verhaal Reageer met quote




l-ieke-v schreef:
Mag ik vragen wat voor soort werk jou vriend doet? heeft hij er ook een opleiding voor moeten volgen of dat niet?
Ik ben pas 18 en eigenlijk is het dan natuurlijk belachelijk om zon moeizame relatie te beginnen aangezien we nu toch nog niet samen kunnen wonen. Hij wil dus naar nederland komen na aandringen van mij omdat ik niet naar turkije mag alleen. Maar ik vind het zo moeilijk allemaal.. hij is echt stapelverliefd en ik had net zoals jij ook zoiets van ja dit is gewooon vakantieliefde maar toen ik wegwas liet hij me ook niet meer los. Maar deze jongen heeft verder ook geen opleiding en ik studeer rechten in nederland. Ik ga europees recht doen maar ik vraag me af of ik daar wat mee kan in turkije (voor als dat ooit zou moeten).. ik geloof dat jullie allen al wat ouder zijn en echt zeker zijn van je zaak. Ik weet wel zeker dat deze jongen van mij houdt maar ik denk dat het uiteindelijk niet zal werken vanwege de afstand..


Aan wie vraag je dat, aan Rana of aan mij(trianal)?
Rana, d'r antwoord lijkt me interessanter omdat haar vriend nu een goede baan gevonden heeft.
Mijn vriend werkt als ober/barman in een hotel, en heeft volgens mij bijna geen opleiding genoten. Dit denk ik vanwege zijn schrijffouten (zelfs) in het Turks. Mensen uit animatie-teams hebben vaak een iets betere achtergrond, ik ken er zelfs die 5 talen spreken en studeren voor hotelmanager,
Ja, ik ben behoorlijk ouder dan jij en ken al vele teleurstellingen, ook in de liefde. Ik had nooit van mezelf verwacht ooit op een Turkse jongere man te kunnen vallen, en dacht net als jou en Rana; Ik ben er een van weer een streepje aan veroveringen erbij! Maar ook hij liet mij niet los en sms't of belt steeds weer. Op 1 keer na, toen liet hij 3 weken niets van zich horen waarop ik uiteindelijk dacht..pppfff, hoef ik die beslissing ook niet te nemen. Nu weken later en regelmatig contact komt toch de vraag 'wat nu' weer naar boven. En ook ik vrees voor het stuk gaan van deze relatie op afstand. Je kunt maar 1 ding doen denk ik, afwachten!
bubba
16-09-2009 21:10 Re: Mijn verhaal Reageer met quote




trianal6 schreef:

Kijk mensen, ik ken mijn eigen mannelijke soort heel goed. De turkse man is indd in het algemeen heel jaloers en "bezitterig". Dat zit gewoon in de cultuur gebakken. Dat te hebben gezegd, wil ik niet zeggen dat bij alle mannen het zo is. Er zijn uitzonderingen op de regel, ook die ken ik.

Als we nu naar het daadwerkelijk probleem komen, vakantieliefdes, dan gaat mijn verhaal van hiervoor wel degelijk op. Heel veel naive hollanders, met name dames, worden in het welkbekende valletje gelokt. Ook dat heb ik hiervoor beschreven. Liefde is in die context relatief. Als een turkse man echt van iemand houdt, dan gaat hij er dan ook voor. Hij neemt alles voor lief. Klinkt cliche, maar het is eenmaal zo. Daarom zeg ik ook, test ze gewoon. Er is een bekende ongeschreven regel in Turkije, meiden die niet te willig, te veel happen, als het ware (nog) veroverd moeten worden, genieten over het algemeen meer respect en liefde dan meiden die dit niet doen. Het klinkt gek, maar nogmaals ik heb het niet bedacht. Het staat ook haaks op hetgeen wat wij in NL zijn gewend.

Voor de dame die nog aan het studeren is, ook daarvan heb ik legio voorbeelden. Meiden of heren uit TR of NL die hun studie opgeven (*laatste fase zitten, nog een jaar of paar maanden zelfs!) en meteen vertrekken. Vaak, als het dan mislukt, komen ze met lege handen terug. Op dat moment, nogmaals op dat gelukkige moment(en) denk je er domweg niet aan. Ik kan dan wel heel vaak herhalen, of het dan al dan niet negatief is, een gewaarschuwde ''vrouw" telt voor twee.

Aan de andere kant, wordt van de vrouw ook heel veel verwacht. Je geeft alles hier in NL op en vertrekt naar een wild vreemde land. Dit is iets anders dan het bekende vakantieland. Je gaat daar daadwerkelijk leven , je mengt je in met lokale mensen. je dient de gebruiken, waarden en normen te leren. Voor sommige mensen kan het een cultuurschock zijn en weer voor anderen kan het een eyeopener zijn. Het is ook hoe je zelf ertegen aan kijkt. Ben je iemand die zich snel kan 'aanpassen' dan hoef je hiervoor niet bang te zijn. Probeer iemand echt heel goed te kennen. Kijk niet alleen naar zijn leuke, lieve, charmante momenten. Kijk ook eens hoe hij reageert wanneer hij boos/kwaad is. Verken beiden elkaars grenzen en probeer een middenweg te vinden die voor beiden acceptabel is. NEEM GEEN OVERHAASTE BESLISSING(en)! Een goede relatie zal vele stormen overleven.

Met vriendelijke groet,

BUBBA
rana
17-09-2009 16:04  Reageer met quote




Nee ik ga zeker geen overhaastige beslissingen nemen. Er wordt voorlopig gewoon heen en weer gependeld hahaha. Maar ik ben pas 3 weken in Turkye geweest en niet in de bekende vakantie oorden maar gewoon bij hem thuis. Dus ik heb me 3 weken lang tussen de lokale mensen begeven en ik moet zeggen ik vond het heerlijk. En in die 3 weken hebben we zeker een paar keer goede ruzie gehad en heb ik ook zijn andere kant leren kennen. Maar hij ook de mijne hahaha. Ik was echt niet onder de indruk en uiteindelijk was hij degene die dan in de lach schoot. Nou ik niet hoor.
Over dat veroveren klopt wel. Hij heeft voor mij heel veel moeite moeten doen. Hij zegt dat ook heel vaak tegen mij. Ik heb je echt moeten veroveren en het voelde zo goed toen je eindelijk ja zei. Als ik gelijk vanaf dag 1 op zijn avances was ingegaan was het zeker weten alleen een vakantieliefde gebleven. Ook dat heeft tie toegegeven. Hij heeft echt heel veel respect voor me en dat merk ik aan alles. En wat hij ook zo ontzettend waardeer aan mij, best wel een beetje hypocriet gezien zijn verleden (dat heb ik hem ook gezegd ook), is dat ik voor hem nog maar met 1 man het bed had gedeeld. Vlak voordat ik mijn vriend leerde kennen heb ik een relatie gehad van schrik niet 21 jaar. Ik was héél jong toen die relatie begon.
En mede om die reden zal ik zeker geen overhaastige beslissingen nemen. Ik moet zeggen ik vind het op sommige momenten na wel prima zo. Ik heb toch nog wel mijn vrijheid hier.
trianal6
18-09-2009 7:54  Reageer met quote




rana schreef:
Nee ik ga zeker geen overhaastige beslissingen nemen. Er wordt voorlopig gewoon heen en weer gependeld hahaha. Maar ik ben pas 3 weken in Turkye geweest en niet in de bekende vakantie oorden maar gewoon bij hem thuis. Dus ik heb me 3 weken lang tussen de lokale mensen begeven en ik moet zeggen ik vond het heerlijk. En in die 3 weken hebben we zeker een paar keer goede ruzie gehad en heb ik ook zijn andere kant leren kennen. Maar hij ook de mijne hahaha. Ik was echt niet onder de indruk en uiteindelijk was hij degene die dan in de lach schoot. Nou ik niet hoor.
Over dat veroveren klopt wel. Hij heeft voor mij heel veel moeite moeten doen. Hij zegt dat ook heel vaak tegen mij. Ik heb je echt moeten veroveren en het voelde zo goed toen je eindelijk ja zei. Als ik gelijk vanaf dag 1 op zijn avances was ingegaan was het zeker weten alleen een vakantieliefde gebleven. Ook dat heeft tie toegegeven. Hij heeft echt heel veel respect voor me en dat merk ik aan alles. En wat hij ook zo ontzettend waardeer aan mij, best wel een beetje hypocriet gezien zijn verleden (dat heb ik hem ook gezegd ook), is dat ik voor hem nog maar met 1 man het bed had gedeeld. Vlak voordat ik mijn vriend leerde kennen heb ik een relatie gehad van schrik niet 21 jaar. Ik was héél jong toen die relatie begon.
En mede om die reden zal ik zeker geen overhaastige beslissingen nemen. Ik moet zeggen ik vind het op sommige momenten na wel prima zo. Ik heb toch nog wel mijn vrijheid hier.



Zeer verstandig hoor als je niets overhaast, in jouw(ook in mijn) geval moet je wel heel zeker zijn van je zaak. De beste manier zou nog zijn, een half jaar naar Turkije met de mogelijkheid hier je woning etc aan te houden voor het geval dat!!! Maar ja, dat gaat alleen maar op als je ook de financiele middelen hebt om dat te bekostigen. Onderhuur is ook een optie, maar wel linke soep voor als je ineens terug wilt keren. Hihihihi, drie keer ruzie in drie weken is toch een gemiddelde van eens per week.
Hou oud is jouw kind eigenlijk? Heeft hij/zij een leeftijd waarop aanpassing nog makkelijk te doen is? Mijn motto was altijd; Bij twijfel niet inhalen, maar in ons geval kan je beslissingen als emigreren nooit met 100% zekerheid nemen. In ieder geval zit het voor wat de liefde betreft wel goed tussen jullie, en zoals Bubba schrijft, overwint dat (bijna) alles.

Doei,
Trianal
trianal6
27-10-2009 14:18 Die verdraaide twijfel! Reageer met quote




Heb een tijdje niets meer van me laten horen op dit forum, maar kan nu melden dat zoals het er nu naar uitziet er geen relatie meer is met 'mijn mannetje' uit Turkije.
De bedoeling was dat ik in okt. naar Turkije zou komen, dat ging niet door omdat er crisis zou zijn geweest in het hotel waar hij werkte, en hij dus zijn geld later zou ontvangen.Hij had inmiddels ook een motorongeluk gehad en dat maakte de financiele ellende compleet. Daarna was er sprake van mijn komst in nov. hij belde me zelfs met; Askim, ik heb 1000 euro gekregen, alles is oke, mijn motor is gerepareerd en je kan komen.(wat was ik blij!) Ik heb hem toen verzocht een appartement of hotel te regelen en hem gevraagd die huur-ruimte te bekostigen omdat ik niet zo'n groot salaris heb om en de tickets, het zakgeld en het hotel te kunnen betalen. (heb ondertussen al zo'n 400 euro aan telefoonkosten naar Tr. gemaakt) Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik als alleenstaande moeder ook een extra mond te voeden heb, en dat veel mensen niet zo rijk zijn als men in Tr. nog wel een denken wilt. Kortom, vrijdag j.l vertelde hij een hotel te hebben gevonden voor 15 euro per dag. Gisteren had ik hem weer aan de telefoon en hij zei mij; die 1000 euro heb ik niet meer, moest mijn motor en schulden betalen en ik hoop dat jij ook voor mij dit hotel betalen wil! Dit heb ik geweigerd omdat ik dit echt niet allemaal kan bekostigen. Mensen, ben ik nu onredelijk? Een snel rekensommetje; met 400 euro telefoonkosten+ 250 euro voor mijn ticket+ circa 200 euro zakgeld voor die week is het toch niet teveel gevraagd als ik hem vraag het hotel voor zijn rekening te nemen? (circa 210 euro) Maar goed, hij werd boos toen ik zei; misschien dan tot volgend jaar, nu heb ik echt het geld niet! Nu ben ik gaan twijfelen of ik hem echt die vraag over de hotelkosten wel had mogen stellen, want mijn vertaalster aan de telefoon merkte dat het echt niet goed met hem ging, en zeker niet na mijn bericht volgend jaar pas te komen......Ik zit hier zo mee pppfffff
Kadı
27-10-2009 22:03 Re: Die verdraaide twijfel! Reageer met quote




trianal6 schreef:
Heb een tijdje niets meer van me laten horen op dit forum, maar kan nu melden dat zoals het er nu naar uitziet er geen relatie meer is met 'mijn mannetje' uit Turkije.
De bedoeling was dat ik in okt. naar Turkije zou komen, dat ging niet door omdat er crisis zou zijn geweest in het hotel waar hij werkte, en hij dus zijn geld later zou ontvangen.Hij had inmiddels ook een motorongeluk gehad en dat maakte de financiele ellende compleet. Daarna was er sprake van mijn komst in nov. hij belde me zelfs met; Askim, ik heb 1000 euro gekregen, alles is oke, mijn motor is gerepareerd en je kan komen.(wat was ik blij!) Ik heb hem toen verzocht een appartement of hotel te regelen en hem gevraagd die huur-ruimte te bekostigen omdat ik niet zo'n groot salaris heb om en de tickets, het zakgeld en het hotel te kunnen betalen. (heb ondertussen al zo'n 400 euro aan telefoonkosten naar Tr. gemaakt) Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik als alleenstaande moeder ook een extra mond te voeden heb, en dat veel mensen niet zo rijk zijn als men in Tr. nog wel een denken wilt. Kortom, vrijdag j.l vertelde hij een hotel te hebben gevonden voor 15 euro per dag. Gisteren had ik hem weer aan de telefoon en hij zei mij; die 1000 euro heb ik niet meer, moest mijn motor en schulden betalen en ik hoop dat jij ook voor mij dit hotel betalen wil! Dit heb ik geweigerd omdat ik dit echt niet allemaal kan bekostigen. Mensen, ben ik nu onredelijk? Een snel rekensommetje; met 400 euro telefoonkosten+ 250 euro voor mijn ticket+ circa 200 euro zakgeld voor die week is het toch niet teveel gevraagd als ik hem vraag het hotel voor zijn rekening te nemen? (circa 210 euro) Maar goed, hij werd boos toen ik zei; misschien dan tot volgend jaar, nu heb ik echt het geld niet! Nu ben ik gaan twijfelen of ik hem echt die vraag over de hotelkosten wel had mogen stellen, want mijn vertaalster aan de telefoon merkte dat het echt niet goed met hem ging, en zeker niet na mijn bericht volgend jaar pas te komen......Ik zit hier zo mee pppfffff


Ik vind je beslissing zeer moedig en verstandig. Je moet gewoon niet teveel pushen. Die vraag over de hotelkosten vind ik ook niet onredelijk hoor. Een echte Turkse man zou daar echt niet moeilijk over doen. Sterker nog, hij zou zich moeten schamen dat hij het niet voor zijn rekening neemt en al helemaal gezien je persoonlijke omstandigheden! Ik begrijp heel goed dat je hart zegt niet doen en probeer nog iets langer, maar de omstandigheden laten dit niet toe. Je dient wel een rationele beslissing te nemen. Wees realistisch! En volgens mij heb je dat gedaan....anyway...veel succes in het (liefdes)leven....

groet Kadı
trianal6
28-10-2009 13:44 Re: Die verdraaide twijfel! Reageer met quote




Kadı schreef:
Ik vind je beslissing zeer moedig en verstandig. Je moet gewoon niet teveel pushen. Die vraag over de hotelkosten vind ik ook niet onredelijk hoor. Een echte Turkse man zou daar echt niet moeilijk over doen. Sterker nog, hij zou zich moeten schamen dat hij het niet voor zijn rekening neemt en al helemaal gezien je persoonlijke omstandigheden! Ik begrijp heel goed dat je hart zegt niet doen en probeer nog iets langer, maar de omstandigheden laten dit niet toe. Je dient wel een rationele beslissing te nemen. Wees realistisch! En volgens mij heb je dat gedaan....anyway...veel succes in het (liefdes)leven....

groet Kadı


Dank je Kadi!

Jij hebt gisteren nog voor mij een smsje aan hem vertaald waarin ik mijn excuses maak voor mijn botte reactie op een smsje van hem.
Een vriendin van mij van Turkse komaf had helaas een totaal verkeerd beeld van zijn smsje aan mij vertaald. Ik heb toch stiekem de hoop gehad dat hij daarop zou reageren, dit heeft hij niet gedaan en dat zegt jammer genoeg heel veel. Ik hoop in ieder geval dat ik tzt alles een plaatsje kan geven. Ik hoop ook dat mocht alles in mij weer rustig zijn hij niet mijn innerlijke rust verstoord door ineens weer te gaan bellen. Of ik moet zover zijn dat het mij allemaal niet zoveel meer doet! Nu zou ik zo weer voor gaas gaan(helaas) Maar cynisch als ik zijn kan denk ik; neh! daar hoor ik niets meer van, ik kon zijn hotelkosten niet eens betalen.

PS: Hij komt uit het mara'ash gebied...mijn Tr vriendin haalt daar haar neus over op en zegt dat deze mannen anders zijn dan de 'moderne' Turk.
Weet jij iets over de man uit dat gebied?....Zijn ze echt zo anders?

Jij bedankt voor al het geweldige werk wat je doet!
Kadı
28-10-2009 17:15 Re: Die verdraaide twijfel! Reageer met quote




trianal6 schreef:
Dank je Kadi!


PS: Hij komt uit het mara'ash gebied...mijn Tr vriendin haalt daar haar neus over op en zegt dat deze mannen anders zijn dan de 'moderne' Turk.
Weet jij iets over de man uit dat gebied?....Zijn ze echt zo anders?

Jij bedankt voor al het geweldige werk wat je doet!


Het is eigenlijk wat je onder modern verstaat. Indd. mensen uit die streken (Anatolië=Anadolu) zijn veelal conservatief. Maar om een heel gebied niet modern te bestempelen vind ik te ver gaan. Er zijn uitzonderingen, waaronder ook de persoon waarmee je een relatie had (of hebt?). Het is daar niet gebruikelijk om met "Westerse dames" een relatie op na te houden. Hoe dan ook, mensen kunnen verschillen.

groet Kadı
betweter
29-10-2009 2:47  Reageer met quote




De mensen uit Anadolu zijn alle eerbiediging waard, de waardevolste volk uit Turkije. Uitzonderingen uitgesloten.
trianal6
29-10-2009 9:36  Reageer met quote




betweter schreef:
De mensen uit Anadolu zijn alle eerbiediging waard, de waardevolste volk uit Turkije. Uitzonderingen uitgesloten.



Kadi en Betweter bedankt.

Het is na een lang gesprek weer een heb met relatie geworden.
Weet je, T is vanwege zijn geboorte in een andere streek dan mijn Tr. vriendin uitgemaakt voor alles. Ik baseer mijn mening niet op afkomst, cultuur, streek, of wat dan ook. Dit heb ik nooit gedaan, en zal dit ook nooit doen. Bij mij staat de mens en zijn/haar karakter centraal. Toch kunnen mensen mij aan het twijfelen krijgen, zeker gezien mijn gebrek aan kennis hierin.
Ik ben dus ook blij met jullie twee genuanceerde antwoorden, en had dat wel even nodig na zoveel negatieve reacties.
kirsten
10-11-2009 22:12  Reageer met quote




ik wou graag eens een andere mening horen over mijn verhaal. Ik ben in de vakantie naar turkije geweest en heb er een turk ontmoet. Ik ben net terug opvakantie geweest naar hem, ik heb bij zijn ouders thuis geslapen. het is overduidelijk dat ze me graag hebben. iedereen was er heel vriendelijk voor me en vroegen me dat ik niet wou blijven. maar ik moet hier in belgië mijn studie nog afmaken en wil eerst wat afwachten. hij is echt heel lief voor me, we hebben dagelijks contact bellen sms'en en msn. voor mij komt het over dat hij heel veel van me houd ik geloof hem ook, maar moeder gelooft niet in deze liefde. ze zijn anders van cultuur, ze zijn nu wel lief maar als je echt met hen zou trouwen gaat hij niet meer zo lief blijven. jij zit daar dan in turkije zonder je familie en vrienden want die heb je achter gelaten. ik weet niet wat ik er nog moet van denken. ik zie hem dood graag, maar andere mensen hebben andere gedachten. tot nu toe hoor ik alleen maar negatieve reacties hierover. ik ben overtuigd dat zijn liefde voor me echt is, anders zou hij niet zoveel tijd en geld aan me uitegeven. ik weet echt nier meer wat ik moet denken of geloven. het is nu niet dat ik al met zekerheid wil of kan zeggen dat ik met hem wil trouwen, daar is het nog een beetje te vroeg voor. mar uiteindelijk gaat het me wel duur worden voor alleen maar een vriendje te hebben. ik ga in februarie terug naar hem gaan, en zie dat al helemaal zitten. maar toch heb ik twijfels hoe ik er verder over moet denken.


kirsten
Kadı
10-11-2009 22:29  Reageer met quote




kirsten schreef:

..........kirsten

Ik zou zeggen maak eerst je studie af. Als je daarna nog iets met hem hebt, ga er dan voor! Smile

Groet KADI
trianal6
10-11-2009 22:49  Reageer met quote




kirsten schreef:
ik wou graag eens een andere mening horen over mijn verhaal. Ik ben in de vakantie naar turkije geweest en heb er een turk ontmoet. Ik ben net terug opvakantie geweest naar hem, ik heb bij zijn ouders thuis geslapen. het is overduidelijk dat ze me graag hebben. iedereen was er heel vriendelijk voor me en vroegen me dat ik niet wou blijven. maar ik moet hier in belgië mijn studie nog afmaken en wil eerst wat afwachten. hij is echt heel lief voor me, we hebben dagelijks contact bellen sms'en en msn. voor mij komt het over dat hij heel veel van me houd ik geloof hem ook, maar moeder gelooft niet in deze liefde. ze zijn anders van cultuur, ze zijn nu wel lief maar als je echt met hen zou trouwen gaat hij niet meer zo lief blijven. jij zit daar dan in turkije zonder je familie en vrienden want die heb je achter gelaten. ik weet niet wat ik er nog moet van denken. ik zie hem dood graag, maar andere mensen hebben andere gedachten. tot nu toe hoor ik alleen maar negatieve reacties hierover. ik ben overtuigd dat zijn liefde voor me echt is, anders zou hij niet zoveel tijd en geld aan me uitegeven. ik weet echt nier meer wat ik moet denken of geloven. het is nu niet dat ik al met zekerheid wil of kan zeggen dat ik met hem wil trouwen, daar is het nog een beetje te vroeg voor. mar uiteindelijk gaat het me wel duur worden voor alleen maar een vriendje te hebben. ik ga in februarie terug naar hem gaan, en zie dat al helemaal zitten. maar toch heb ik twijfels hoe ik er verder over moet denken.


kirsten


Kirsten,

Kadi heeft gelijk, eerst je studie, die is zeer belangrijk.
Voor wat betreft jouw moeder, ach meis, ik ben absoluut geen 18 meer, heb een dochter, een woning en een baan. Toch heb ik er maanden over gedaan mijn moeder te vertellen dat ik iets met een Turkse man heb.
Ook zij heeft vooroordelen, wie niet tegenwoordig?! Ik werk vrijwillig voor mensen die bijv. hulp nodig hebben bij problemen schuldhulpsaneringen/sociale dienst etc. Mensen die niet door de gesloten deuren heen komen waar ik vanwege mijn betaalde baan wel doorheen kom. Veel van deze mensen zijn van allochtone afkomst, en je wilt niet weten wat ik moet aanhoren op feestjes en partijen over deze groep mensen.
Het moraal van dit verhaal; Kirsten, maak je studie af, leer hem intussen beter kennen, en vaar uiteindelijk jouw eigen koers.(welke dat ook is) Het zal vast een strijd geven tussen jou en jouw moeder, maar bedenk dat het jouw leven is, en niet dat van haar. En ja, de Turkse man is anders, maar daarom niet slechter. Sterker nog: ik zou graag wat van ze terug zien in de "Hollandse man"
L.1991
23-12-2009 18:18 Turkse liefde Reageer met quote




Hallo allemaal.
Ik ben in Oktober naar turkije geweest. Ik zag daar een ober en werd opslag verliefd (als t ware). Ik vond m geweldig! elke keer zaten we te sjanzen, en gaf hij me drankjes en complimentjes. dat doet natuurlijk elke ober. Maar als ik bijv naar de wc ging, en ik liep uit de wc stond hij daar teovallig. we maatke leuke (korte , want hij kan niet goed engels..) praatjes en de laatste avond gaf hij een kaartje met msn/facebook etc.
Ik spreek hem elke dag via webcam/video op msn. we bellen ook, maar meestal bel ik aangezien hij geen tarief heeft. dat vind ik wel raar.
maar hij wil heel graag dat ik in Januari kom, dat heb ik okb eloofd, want in Frebruari moet hij een jaar naar het leger Sad echt balen.
Alleen nu twijfel ik... want hij kan amper engels.
Wat moet ik nu doen als ik daar kom? Ik kan geen turks? We praten nu via translate site...
hebben jullie ook zo'n situatie gehad? zo ja hoe gingen jullie daar mee om?

Ik hooop op reacites! mijn familie steunt me niet dus moet het toch echt alleen doen.

Groetjes
trianal6
24-12-2009 13:37 Kadi en Xulfu Reageer met quote




Via deze weg wil ik Kadi en Xulfu ongelooflijk fijne dagen toewensen, en een spetterend uiteinde, maar vooral een geweldig (heel) jaar 2010.

Dikke kus voor beide! Smile
danceaddict14
10-03-2011 17:38 Re: Aan de dames die een turkse vakantie liefde hebben ..... Reageer met quote




bubba schreef:
Nice topic.
Een paar adviezen van bubba.

Inderdaad is het zo dat de meeste turkse mannen (met name in het zuiden van Turkije) niet uit zijn op liefde/leuke vrouw. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving waarbij het heel vaak (8 van de 10) relaties stuk zijn gegaan. Veelal ook bij turkse dames!
En jah, verstand wordt vaak buitenspel gezet door het hart. Maar nogmaals, vraag je weleens af in wat voor situatie jij bent en diegene tegenover je is. dames? De sociaal-economische situatie waarin die mannen zitten zijn niet de onze. Ze zien (hoe lullig het ook klinkt) een mogelijkheid/kans om uit hun benarde situatie te komen. Die mogelijkheid/optie dat ben jij! Als die mannen echt van jullie houden, stel hem maar de volgende vraag.
Ik ga alles voor je opgeven, ik kom bij je intrekken. Ga je mij dan onderhouden? Zal je ook dan van me houden? Heel simpel toch, of niet? Als hij meteen ja zegt, zonder te aarzelen, zonder te treuzelen of smoesjes te bedenken waarom het niet kan, dan is hij (misschien) de ware. De Turkse man is heel erg op zijn eer gesteld. Als hij echt van iemand houdt, dan zal hij echt er ook voor gaan. Weet wat je binnenhaalt! Het is ook (feit van algemeen bekendheid) dat de mannen in het zuiden nogal losbandig zijn. Dat is niet om ze zwart te maken, maar velen houden wel van snoepen. "jij bent de enige, jij bent mijn ware... al die tijd was ik op zoek naar jou.... " ooh zo cliche... en veel gebruikte zinnen om naive hollandse meiden te strikken.

Hoe dan ook gebruik je verstand! Maak hem zo lastig als het kan, dring je jezelf op, ga bij hem intrekken, laat hem voor je zorgen etc. Kijken of hij dan terugdeinst of je met open armen onthaalt.

Met vriendelijke groet,

Bubba


nog meer manieren om hem te testen?

xxx jasmine
danceaddict14
10-03-2011 17:41 Re: Aan de dames die een turkse vakantie liefde hebben ..... Reageer met quote




antonieq schreef:
Ik kijk nu al een tijdje in dit forum.
Valt me op dat er veel dames zijn die hals over kop stapel verliefd zijn op een jongen/man die ze in Turkije ontmoet hebben.
Verliefs zijn KAN natuurlijk.
Maar meerdere gevallen hier lijken mij behoorlijk duidelijk op jongens/mannen daar die Nederland ( europa) nog steeds zien als een bepaald heiligdom.
Zolang men daarginds nog steeds 6 dagen per week 10 tot 12 uur per dag moet werken om zo'n 350€ per maand te verdienen blijft europa wel heel interresant.
En daarom wil ik de dames waarschuwen om a.u.b goed op te letten waar je aan begint.
Aan de vertaal verzoekjes zie je gewoon dat er een poging gedaan wordt om jullie hoofd op hol te brengen.
Veel te mooie en romantische taal.

Wat jullie met mijn bericht doen moeten jullie zelf weten .

Q


ja maar het is mogelijk dat een turk uit turkije wel een goede man is en echt verliefd is:d
danceaddict14
10-03-2011 17:42  Reageer met quote




Anonymous schreef:
heej,

Ik heb ook een Turkse vakantieliefde. Maar ik weet dat je gelijk hebt! 90% van de turkse jongens zijn zo. maar mijn gevoelens zijn mijn verstand de baas. Hele week met hem gelachen, en hij is echt lief, en hij is tijdens zijn werk als ober nog het hotel uitgerent om me nog te zien, zijn nummer te geven, en me een goede vlucht te wensen. voordat ik het vliegtuig instapte. Daar stond hij dan met zijn mooie glimlach en tranen in zijn ogen... ik ben verkocht... maar diep in mijn hart weet ik dat je gelijk hebt.

xx


hoe weet je dat de meeste turken zo zijn ken ook nederlandse meisjes die daar getrouwd zijn met een turk :d echt waar hoor!
danceaddict14
10-03-2011 17:44 Re: Turkse liefde Reageer met quote




L.1991 schreef:
Hallo allemaal.
Ik ben in Oktober naar turkije geweest. Ik zag daar een ober en werd opslag verliefd (als t ware). Ik vond m geweldig! elke keer zaten we te sjanzen, en gaf hij me drankjes en complimentjes. dat doet natuurlijk elke ober. Maar als ik bijv naar de wc ging, en ik liep uit de wc stond hij daar teovallig. we maatke leuke (korte , want hij kan niet goed engels..) praatjes en de laatste avond gaf hij een kaartje met msn/facebook etc.
Ik spreek hem elke dag via webcam/video op msn. we bellen ook, maar meestal bel ik aangezien hij geen tarief heeft. dat vind ik wel raar.
maar hij wil heel graag dat ik in Januari kom, dat heb ik okb eloofd, want in Frebruari moet hij een jaar naar het leger Sad echt balen.
Alleen nu twijfel ik... want hij kan amper engels.
Wat moet ik nu doen als ik daar kom? Ik kan geen turks? We praten nu via translate site...
hebben jullie ook zo'n situatie gehad? zo ja hoe gingen jullie daar mee om?

Ik hooop op reacites! mijn familie steunt me niet dus moet het toch echt alleen doen.

Groetjes


meis ik heb hetzelfde gehad,familie fel tegen en heefet contact verboden het enig ewat ik kan zeggen wat een goede vrienin van mij ook heb gezegt:
VOLG JE HART, EN BLIJKT HET DAT HIJ JE AAN HET LIJN TJE HIELD DOET HET MINDER PIJN DAN DAT JE HEM LAAT GAAN EN DENKT VAN MAAR WAT ALS IK BIJ HEM WAS GEBLEVEN EN BLIJF JE DAAR VAN DE REST VAN JE LEVEN AAN DENKEN
danceaddict14
10-03-2011 17:52  Reageer met quote




Jennie24 schreef:
ik geloof zeker dat veel van de mannen in de toeristische gebieden maar op 2 dingen uit zijn, de dames en een verblijfsvergunning. Maar als je gevoel goed zit moet je er echt voor gaan. Het beste voorbeeld zit heb ik thuis: mijn ouders zijn na 37 jaar huwelijk nog altijd stapelverliefd op elkaar en ze zijn...vakantieliefde...

Dames, kijk nuchter naar je gevoel en de reacties van je 'vriend' maar laat je niet van de wijs brengen door de negatieve reacties die hollanders automatisch uiten zodra ze horen dat je verliefd bent geworden op een turk...

succes!


mijn vriend uit turkije zegt dat hij met mij in turkije wil wonen dus is hij niet uit op een verblijsvergunning,dat is voor mij de enige zekerhheid dat het klopt en nu kijken of hij heel hard wil werken om mij te onderhoude,dan houd hij echt van mij toch?
jill.tje
11-03-2011 4:28  Reageer met quote




hey
leuk eens een topic waar er gewoon gepraat wordt !!

ik zou zeggen volg je hart, maar hou je verstand er een klein beetje bij
manieren om hem te testen? de opgenoemde, zeer ok Wink
ik vind persoonlijk als iemand steeds hetzelfde zegt tegen je, of schrijft zoals 'ik mis je, je bent de enige' ...dit en dat je weet wel steeds dezelfde zinnen...als hij je echt interessant vind en meer wil ontdekken van je, gaat hij ook wel meer andere dingen schrijven denk ik?
mensen die steeds 't zelfde zeggen zijn mensen die niet menen wat ze zeggen, waarvan je telkens weer twijfelt, 'ja meent hij het nu of wa?'

hou dat eens in het oog, begint hij zelf een onderwerp, of schrijft hij je steeds 't zelfde ... weet hij iets gezegd of wil hij iets weten, of houdt hij gewoon contact met de standaartzinnetjes ?

als hij na verloop van tijd nog steeds zo doet...tja weet niet dan, maar dat is iets dat jij moet aanvoelen
maar als jij zeker bent, moet je achter niemand kijken !!
tijd wijst alles uit,
zijn jullie samen nu? of...?

greetz jill
Plaats Reactie Pagina 2 van 3
Vorige  1, 2, 3  Volgende

 
Ga naar:  


Powered by phpBB © Numix | Voorwaarden