NUMIX.NL >  FAQ | Zoeken | Gratis registreren | Inloggen

hulp gevraagd met supaplex levels
Vorige  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 317, 318, 319  Volgende

Plaats Reactie    Numix Forum Index -> Supaplex
Roos89
31-01-2008 21:37 levels Reageer met quote

Haaj
ik heb problemen met level 98, 103, 106 waar ik niet uitkom van supaplex.. Heeft iemand een oplossing voor me?

Corina
31-01-2008 21:47  Reageer met quote

abbycail schreef:
grrrrrrrrrrrrr

sorryyyyyyyyyyyy
abbycail
31-01-2008 22:29  Reageer met quote

Corina schreef:
sorryyyyyyyyyyyy

heb je uitleg gegeven van level 27 van d1 en toen ik klaar was stond er ik heb hem al , vandaar,, grapje hoor,
gr abby
abbycail
31-01-2008 22:31 Re: levels Reageer met quote

Roos89 schreef:
Haaj
ik heb problemen met level 98, 103, 106 waar ik niet uitkom van supaplex.. Heeft iemand een oplossing voor me?

wil je alle levels helemaal beschreven? of zijn er sommige punten waar je niet door heen komt?
gr abby
Corina
31-01-2008 23:10 d1, level 28 Reageer met quote

abby, ik begrijp niets van de uitleg van aniek op blz 42. zou jij hem wat beter willen beschrijven als je tijd en zin hebt natuurlijk. kan ik er morgenmiddag mee aan de slag.
gr corina
abbycail
01-02-2008 9:27 Re: d1, level 28 Reageer met quote

Corina schreef:
abby, ik begrijp niets van de uitleg van aniek op blz 42. zou jij hem wat beter willen beschrijven als je tijd en zin hebt natuurlijk. kan ik er morgenmiddag mee aan de slag.
gr corina

nou gelukkig heb ik hem een hele ochtend geoefend afgelopen week,dus nu kan ik hem zo beschrijven. hier komt hij..

eerst groen boven je wegzuigen en dan de bal naar links duwen, dan 1 naar beneden en door het poortje naar links.
ga onder de groene staan, weer een stap naar rechts en 2 naar boven, en
( ik weet het je bent niet goed in diskettes duwen, maar nu moet het) duw je de bovenste groene voor hij valt meteen 2 naar links , zodat hij neervalt naast dat vak waar die infotron zit. je pakt de infotron en laat dat schaartje vrij, en ga door het poortje helemaal naar boven. pak ondeweg die infotron, en boaan ga je naar rechts,

ga over die 3 infotrons helemaal naar rechts en zuig het laatste vak groen onder je weg, ga 1 naar links en zuig de infotron onder je weg en ga 1 omhoog, dan 1 naar beneden en 1 naar links en meteen rechts zuigen, en de bal die valt ook naar rechts duwen.
dan weer 1 naar links en infotron onder je zuigen , 1 naar boven en 1 naar beneden en naar links, en rechts infotron zuigen en bal naar rechts duwen.

dan 1 naar links en 3 naar beneden en 4 naar rechts, dan 1 naar beneden en 1 naar rechts, dan 1 naar beneden en helemaal naar links, en dan helemaal naar beneden , links vlug infotron zuigen en naar rechts , infotrons pakken, dan 1 omhoog en 2 naar links, en links dat groene vak wegzuigen en 1 naar rechts en bal naar links duwen.
dan 1 omhoog, 2 naar rechts en 2 omhoog, je hebt nu de infotron boven je gepakt en de balen liggen op je kop, ga nu 2 naar beneden en 1 naar rechts en laat de ballen vallen ,nu 1 naar links en weer 1 naar rechts, bal valt tussen de andere daar beneden, duw nu die bal links van je helemaal naar links. ga 1 omhoog en 2 naar rechts, je staat nu tegen 3 ballen op elkaar aan, zuig boven je en ga weer naar links.
je staat nu tegen dat poortje, ga 4 naar rechts en 1 naar boven, je staat nu tegen de bal, zuig e infotron rechts en ga 2 naar beneden en 1 naar rechts , zuig groen onder je en ga omhoog als de ballen gevallen zijn naar links, en laat de bal boven de groene op de groene vallen. en duw dw bal bovenop naar links.

ga nu recht naar boven tot onder de infotron en 1 naar rechts en meteen links zuigen. ga 1 naar links en 4 omhoog en pak de infotron rechts en ga naar links. haal het groen daar weg en duw die bovenste bal helemaal naar links en je kan die 2 infotrons pakken.
ga door het poortje en blijf tegen dat groen aan wachten op de schaar, als hij op de terugweg onder het groen is lift je gauw mee met de schaar helemaal naar links en ga daar boven door het poortje naar beneden.

je hebt nu nog steeds gravitie, dus ga nu eerst naar rechts door het onderste poortje en door het bovenste poortje weer terug, de gravitie is nu weg.pak nu de infotron die links ligt en ga door het poortje naar boven er weer uit en pak daar naar rechts de infotrons en ga helemaal rechts door het poortje naar beneden. ga nu naar links en helemaal naar beneden die infotron pakken die op het groen ligt en weer naar boven en naar rechts. pak die eerste infotron en ga nog 1 naar rechts en zuig de infotron rechts van je en duw de bal helemaal naar links naar beneden, en pak die andere infotron. en ga naar links. duw die bal naar links en laat die 2 ballen erboven ook naar beneden zakken, en ga weer daar boven door het poortje eruit.en weer helemaal links door het poortje naar beneden en ga in het vak links onder die groene staan.

nou ga je heel vlug naar beneden naar links door het poortje en om het kastje heen eronder vlug de groene 1 naar rechts duwen en het groen onder je weg zuigen en weer terug naar links, het kastje ontploft dan niet.
zuig het groen daaronder weg en ga naar boven. duw de rechtse gele 1 omhoog en laat die ballen vallen. duw de bal die daar blijft liggen rechts beneden verder naar beneden en duw hem via het poortje helemaal naar rechts. ga boven die rechtse gele staan en duw hem helemaal naar beneden, en ga 1 naar rechts, de bal die meekomt naar beneden ligt nu op de bal , duw die naar beneden en naar rechts via het poortje.

duw de gele 2 naar links en naar beneden en via het poortje helemaal naar rechts, ga om dat grijze blok heen en duw de gele naar boven, duw de gele naar rechts en haal in dat vak erboven 1 stukje groen weg en schuif de gele erin. dan ga je weer terug naar boven links en laat die onderste 2 ballen vallen en via poortjes naar rechts duwen,
duw de gele 1 omhoog en duw de onderste bal naar beneden.ga er omheen boven de gele staan en duw hem 1 naar beneden , ga weer terug en duw de gele 2 naar rechts, en dan helemaal naar boven en 1 naar links onder dat grijze blokje en druk op dat kastje.

pak de 2 infotrons die vallen en ga naar het vak rechts en pak de 4 infotrons, ga helemaal rechts onder die 4 ballen staan en zuig onder en duw de bal naar links. en laat de bal op de groene vallen,wacht op de schaar voor je door het poortje gaat,je moet weer meeliften naar de andere kant. als dat is gelukt ga je dus rechts door het poortje, zuig 1 groen weg en laat die ballen vallen en ga naar boven .
naar die 3 infotrons, pak die 3 en ga naar links en zuig het groen onder je weg en duw die bal naar links naar beneden, ik schiet nou perongeluk in het poortje ernaast links , dus doe ik die eerst. daar zit gravitie dus ga via het groen naar boven en naar links , naar beneden infotron pakken en via het groen naar het poortje er weer uit.
dan ga je rechts door dat andere poortje die infotron pakken en duw de bal naar rechts om er weer uit te kunnen.

nu een vervelend stukje, ga boven onder de groene staan en naar beneden en meteen haperen, zodat ze alle 3 ontploffen. ga nu eerst naar links het vak in , meteen naar beneden en daar alle infotrons pakken, en dan laat je daar boven die 2 ballen vallen en kan je die ene infotron pakken die links ligt en ga je naar rechts naar het laatste vak.
daar ga je naar boven, alle balen vallen , je pakt de rode en de infotron en zet de rode daar boven , zodat je er weer uit kan , en je kan naar de E.
gr abby
Roos89
01-02-2008 10:22  Reageer met quote

Hoi Abby..
Bij level 98 snap ik alle vakken alleen het vak niet waar dat glitter ding omheen gaat zeg maar.. Daar blijft steeds 1 bloem zitten..

Level 103 kom ik 1 diskette te kort maar ik moet daar denk ik iets met die gele diskettes doen?

Level 106 kom ik gewoon helemaal niet uit maar misschien moet ik die nog wat vaker oefenen

Alvast bedankt!
abbycail
01-02-2008 12:49  Reageer met quote

Roos89 schreef:
Hoi Abby..
Bij level 98 snap ik alle vakken alleen het vak niet waar dat glitter ding omheen gaat zeg maar.. Daar blijft steeds 1 bloem zitten..

Level 103 kom ik 1 diskette te kort maar ik moet daar denk ik iets met die gele diskettes doen?

Level 106 kom ik gewoon helemaal niet uit maar misschien moet ik die nog wat vaker oefenen

Alvast bedankt!

LEVEL 98

het hinderd niet als er 1 blijft zitten,als je het glitterding ontploft in het vak krijg je 9 infotrons, je hebt er 87 en je hebt er 92 nodig, dat zijn er 6 meer, dus kan je 3 infotrons in principe laten zitten.

LEVEL 103

heb ik ergens uitgelegd, ga ik straks wel even zoeken, die gele kan je niet verschuiven,

LEVEL 106

ben ik ook uren mee bezig geweest dat is een kwestie van oefenen, probeer het nog even , als je er echt niet uit komt , geef je maar een gil, dan beschrijf ik hem toch nog,
ga ik nu 103 even zoeken.
gr abby
abbycail
01-02-2008 12:54 Re: level103 Reageer met quote

Hoe je het in het begin doet is eigenlijk niet heel erg. Ik houd als ik in die sectie klaar ben 3 of 4 diskettes over

Het feitelijke antwoord zit in het linkerdeel van dit level (dat deel wat je in het begin geopend hebt met die valbom.) waar je een infotron onder een steen ziet met een steen ernaast. Schuif de steen boven de infotron 1 vakje naar rechts en pak die infotron en laat die ballen dan zo zitten!!! Je moet wel het groene vakje wegzuigen dat uiterst links op het vak zit. Kijk nou eens daarboven. Het linkervak zie je een rode diskette. Open die zodat de onderkant geheel weg is. Je krijgt die diskette terug. Die plaats je in de rechterbovenhoek zodat de opgesloten valbom daar naar beneden valt, je tegelijk de rode diskettes in beide open vakken kan pakken. De valbom opent het vak aan de onderkant, de stenen openen weer met de opgesloten bom daaronder weer een vak en daaronder zit weer een bom die je met een steen kan openen. (zodat je precies genoeg diskettes overhoudt. Hier hoef je dus geen rode diskettes voor te gebruiken en een flink deel is dan al open.
Dan moet je even slim plaatsen zodat 2 vakken tegelijk opengaan zodat je uiteindelijk echt genoeg overhoudt.

Als je dan beneden alles hebt (Aan de linkerkant bedoel ik dus) kun je boven aan de linkerkant verdergaan. Zorg ervoor dat je geen rode diskette verspeelt aan dat vak met die valbom. Denk slim daar
zal nog even verder kijken, volgens mij staat er nog meer uitgelegd , als je dit niet begrijpt.
gr abby
Corina
01-02-2008 18:22 d1 level 28 Reageer met quote

hoi abby, bedankt voor de uitleg. ik heb hem 1 keer gespeeld, maar kwam op het eind helaas 1 infotron tekort. ik zag hem ontploffen op het moment dat jij per ongeluk naar links door het poortje ging. in mijn ooghoek zag ik beneden iets ontploffen. maar ik ga het nog een keer proberen. moet nu alleen even mijn zoon ophalen van zijn werk en even iets eten. ben straks weer terug voor het vervolg.
gr corina
abbycail
01-02-2008 18:51 Re: d1 level 28 Reageer met quote

Corina schreef:
hoi abby, bedankt voor de uitleg. ik heb hem 1 keer gespeeld, maar kwam op het eind helaas 1 infotron tekort. ik zag hem ontploffen op het moment dat jij per ongeluk naar links door het poortje ging. in mijn ooghoek zag ik beneden iets ontploffen. maar ik ga het nog een keer proberen. moet nu alleen even mijn zoon ophalen van zijn werk en even iets eten. ben straks weer terug voor het vervolg.
gr corina

ja ik snap hem al, dus zorgen dat je niet door het poortje verdwijnt, maar vlug daar naar beneden om die infotron te pakken, door dat ikdoor het poortje ging , was ik het even vergeten, hi hi van de schrik zeg maar..
gr abby
Corina
01-02-2008 22:22 d1 level 16 Reageer met quote

thea, hoe staat het met dit level? ben je er nu doorheen?
gr corina
abbycail
01-02-2008 22:31  Reageer met quote

en jij corina? heb je 28 al?
gr abby
Corina
01-02-2008 23:01  Reageer met quote

abbycail schreef:
en jij corina? heb je 28 al?
gr abby

nee, het lukt niet meer met het onderste schaartje.
gr corina
abbycail
01-02-2008 23:26  Reageer met quote

Corina schreef:
nee, het lukt niet meer met het onderste schaartje.
gr corina

je moet door het poortje gaan op het moment dat hij onder het poortje is, toen ik dat level en ook andere waar je moet liften, voor het eerst deed, lukte het echt nooit, honderden keren gedaan, en nu gaat het steeds goed, heb hem weer wel 20 keer gedaan, voor en tijdens de uitleg en het bleef goed gaan, ws er verbaast over, dus er is nog hoop voor je..
na 28 heb je me denk ik voorlopig niet meer nodig, als het goed is tot level 75, heel misschien een enkele..
gr abby
Corina
02-02-2008 0:04  Reageer met quote

abbycail schreef:
je moet door het poortje gaan op het moment dat hij onder het poortje is, toen ik dat level en ook andere waar je moet liften, voor het eerst deed, lukte het echt nooit, honderden keren gedaan, en nu gaat het steeds goed, heb hem weer wel 20 keer gedaan, voor en tijdens de uitleg en het bleef goed gaan, ws er verbaast over, dus er is nog hoop voor je..
na 28 heb je me denk ik voorlopig niet meer nodig, als het goed is tot level 75, heel misschien een enkele..
gr abby

ik zal hem morgen nog eens proberen.
gr corina
thea5
02-02-2008 15:13  Reageer met quote

ben nog niet weer bezig geweest, onze dochter heeft woensdagmiddag haar onderbeen gebroken, is donderdag geopereerd, en is gistermiddag weer thuis gekomen, dus een hele consternatie, eerst me n man van de trap en nu zij op de zolder uitgegleden over een plastic mapje, ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren, alle goeie dingen bestaan uit drieen, alle slechte ook?
gr. thea
Corina
02-02-2008 15:20  Reageer met quote

thea5 schreef:
ben nog niet weer bezig geweest, onze dochter heeft woensdagmiddag haar onderbeen gebroken, is donderdag geopereerd, en is gistermiddag weer thuis gekomen, dus een hele consternatie, eerst me n man van de trap en nu zij op de zolder uitgegleden over een plastic mapje, ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren, alle goeie dingen bestaan uit drieen, alle slechte ook?
gr. thea

nou thea jullie zijn wel aan de beurt, zeg!!. volgens mij zijn het juist de slechte dingen die uit drie bestaan, zoals vliegtuigen die naar beneden komen. hoop niet dat dat ook voor jullie zal gelden. veel sterkte.
gr corina
thea5
02-02-2008 15:50 level 15, d1 Reageer met quote

nou jullie zullen ook weten dat ik er weer ben, ben zelfs nog niet eens door level 15, ik doe precies zoals jullie het hebben beschreven, maar als ik die groene laat vallen bij die buisjes, en ik haal links en rechts dat groen weg, en begin met die ballen te schuiven, dan krijg ik op een gegeven moment 2 ballen naast elkaar, dus dan kan ik niks meer schuiven, wat doe ik in hemeslnaam verkeerd?
gr. thea
abbycail
02-02-2008 16:34 Re: level 15, d1 Reageer met quote

thea5 schreef:
nou jullie zullen ook weten dat ik er weer ben, ben zelfs nog niet eens door level 15, ik doe precies zoals jullie het hebben beschreven, maar als ik die groene laat vallen bij die buisjes, en ik haal links en rechts dat groen weg, en begin met die ballen te schuiven, dan krijg ik op een gegeven moment 2 ballen naast elkaar, dus dan kan ik niks meer schuiven, wat doe ik in hemeslnaam verkeerd?
gr. thea

hoi pechvogel...zal het nog een keer zeggen ,
als je daar via de buisjes naar beneden gaat ga je toch meteen naar rechts ?
ga dan heel vlug helemaal naar rechts meteen onder goen zuigen, vlug 1 naar links onder groen zuigen en dan zijn intussen de ballen bijna gevallen vlug infotron opzuigen en meteen de bal die daar na komt doorduwen naar links en meteen de volgen de bal naar rechts en dan weer de volgende bal helemaal naar links, er valt 1 infotron rechts naast je, die pak je en meteen weer tegen de bal naar rechts duwen en de infotron links zuigen als hij links naast je valt, er zijn dan wel 2 ballen naast elkaar, maar daarom moet je ook zoals in m'n vorige beschrijving de groene daar naast duwen.
ge abby
thea5
02-02-2008 16:47 level 15, d1 Reageer met quote

oke ik zal het wel weer gaan proberen, misschien heb ik het ook allemaal niet goed gelezen, dan denk ik dat ik het weet, en lees niet verder....dom natuurlijk
gr. thea
thea5
02-02-2008 19:31 level 15, d1 Reageer met quote

zoals ik al zei, niet goed gelezen dus, rechterkant geen probleem, voordat ik alles weer overnieuw moet doen, hoe doe ik dat middelste vak?
gr. thea
abbycail
02-02-2008 19:57 Re: level 15, d1 Reageer met quote

thea5 schreef:
zoals ik al zei, niet goed gelezen dus, rechterkant geen probleem, voordat ik alles weer overnieuw moet doen, hoe doe ik dat middelste vak?
gr. thea

langs de ballen die je in het begin hebt weggeschoven, naar benden infotron pakken , met de bochten mee naar beneden rechts en daar helemaal beneden ga je naar links, tot de bal boven je valt die duw je naar rechts.
ga dat vak in waar die bal uit viel, en laat de bal rechts van je naar beneden vallen en duw hem naar rechts, ga beneden weer een stuk naar links tot de bal boven je valt en duw hem ook naar rechts, ga daar naar boven het vak in en laat die laatste 3 ballen ook vallen om de beurt , en duw ze naar rechts, zitten er nog 2 ballen daar boven , laat de linker vallen en naar rechts duwen. dan de infotron pakken onder die ballen, vlug naar beneden en naar rechts , helemaal omhoog ,infotron pakken en aan de linkerkant naar beneden naar het linkervak.
gr abby
thea5
02-02-2008 20:40 level 15, d1 Reageer met quote

yesssssss abby gehaald, mijn dank is zeer groot
gr. thea
thea5
02-02-2008 20:50  Reageer met quote

en level 18 van d1 ook gehaald...
gr. thea
Corina
02-02-2008 22:50  Reageer met quote

abbycail schreef:
gr abby

heb hem eindelijk gehaald. lukte het met de schaartjes, ging ik steeds ergens anders af. maar het is gelukt, bedankt abby.
gr corina
abbycail
02-02-2008 23:04  Reageer met quote

thea5 schreef:
en level 18 van d1 ook gehaald...
gr. thea

fijn.. ga zo door, komen nu veel makkelijke en 28 is uitgelegd, aanstaande week komt m'n kleinzoon logeren, ga hem zelf ophalen uit helmond, lief is superzenuwachtig, want ik heb nu een 1 1/2 jaar m'n rijbewijs, en ben alleen nog maar de snelweg opgegaan naar de dierenarts met de hond en dat is zo'n 20 minuten rijden en helmond 2 uur rijden, maar ik heb er een probleem mee, maar hij ziet allemaal beren op de weg,(wat een vertrouwen)
gr abby
thea5
02-02-2008 23:05 level 29, d1 Reageer met quote

hoe doe ik die vakken naast de E?
gr. thea
abbycail
02-02-2008 23:05  Reageer met quote

Corina schreef:
heb hem eindelijk gehaald. lukte het met de schaartjes, ging ik steeds ergens anders af. maar het is gelukt, bedankt abby.
gr corina

blij toe, want nu ben ik nieuwsgierig of je level 75 misschien weet, ik wacht geduldig af..
gr abby
abbycail
02-02-2008 23:08 Re: level 29, d1 Reageer met quote

thea5 schreef:
hoe doe ik die vakken naast de E?
gr. thea

ik snap je niet , net als level 1 van classic gewoon alle infotrons pakken eerst de rechterkant en dan de linkerkant en de E in, er is geen vak naast de E
gr abby
Plaats Reactie Pagina 156 van 319
Vorige  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 317, 318, 319  Volgende

Ga naar: