|
|
|
|
| Gast |
| 04-09-2006 22:19 Re: level 97 |
|
|
|
| Anonymous schreef: | Hoi Tollie
Ik kom er weer eens niet uit hoor,level 97 ik heb al terug gelezen maar was me ook niet duidelijk de uitleg maar alles lukt alleen het eerste gedeelte niet ik heb gewacht tot ze allemaal gevallen zijn ben naar links geweest naar rechts en naar beneden maar niets lijkt me te lukken wil je me nog een keertje helpen alsjeblieft ? Groetjes Renate |
Hoi renate
Als eerste moet je gewoon blijven staan als alle diskettes ontploffen Probeer er niet tussen door te glippen want dan krijg je er niet genoeg
Als alles gevallen is ga je naar links onder. Zuig de meest linkse infotron weg en ga 1 omhoog. Ga 2 naar rechts 1 naar onder en duw het blok weg naar links. Pak alle infotrons die over de blokken naar beneden vallen. Ga dan om alle blokken en infotrons heen naar rechts. Zuig weer de meest rechtse infotron weg en ga 1 omhoog. Ga dan 1 naar beneden en 1 naar links. Zuig de infotron onder je weg en ga 1 omhoog 1 naar links (doe dit snel zonder dat er blokken naar beneden vallen) Ga dan 1 naar onder zuig links en onder en ga 1 naar rechts. Ga dan 3 omhoog en 4 naar links. Ga 1 omlaag en duw het blok weg naar rechts. Ga dan 1 omlaag en duw het blok rechts naast je 1 naar rechts. Ga dan naar de top van de blokken en infotrons Pak de 2 infotrons en ga tussen de 2 blokken instaan. Duw het rechter blok naar 1 naar rechts en blijf zelf staan. Het blok valt naar beneden. Ga 1 naar onder en duw het blok rechts naast je 2 naar rechts. Ga 1 naar links en pak de infotron onder je. Ga naar de top van de blokken. Duw het bovenste blok naar rechts. Ga 1 naar onder en duw het rechter blok 2 naar rechts. Ga 1 naar links zuig de infotron onder je en ga 1 omhoog 3 naar links en 1 naar onder. Duw het blok 1 naar rechts. Ga 1 naar onder en duw het blok links van je naar links Pak de laatse infotron en als het goed is moet je er nog 39 pakken
Suc6 en laat ff weten of het je lukt
Groetjes Tollie |
|
|
|
|
| Gast |
| 04-09-2006 22:22 Re: Level 81 |
|
|
|
| Martijn1984 schreef: | hey abby,
bij 81 moet je die gele laten voor wat het is. die heb je niet nodig, je moet uiteindelijk die groene(bij mij oranje maar jij speel waarschijnlijk een ander) naar links kunnen duwen zodat hij naar beneden valt en het blokje opblaast.
gr Martijn |
Ik weet niet hoe jij hem uitspeeld maar die gele heb je wel degelijk nodig anders valt alles dicht met blokken
Gr tollie |
| Gast |
| 04-09-2006 22:49 hallo martijn |
|
|
|
tollie heeft wel gelijk, maar misschien is dat inderdaad omdat jij een ander soort spel heeft , heb 81 al gehaald, zie vorige bladzijde weet je me nog iets uit te leggen van 68?
abby |
| Gast |
| 04-09-2006 23:02 martijn en degene die 71 uitlegde |
|
|
|
ben een beetje aan het slapen geloof ik, ik zie ook alleen nog maar supaplexjes(ha ha) had in m'n haast ook nog jou naam verkeerd getypt zie ik, en onbekende, bedankt voor level 71, nu nog een helpende handje met 68, en even een vraag , het lijkt net of ik bommen te kort komt bij 83, ik grbruik er zeker te veel. de vraag is .... heb je de bommen perse nodig bij de ballen? wat doe ik verkeerd? en helpt iemand martijn nog met level 100? het is toch zielig als hij zo lang op mij moet wachten.
gr abby |
| Gast |
| 04-09-2006 23:38 level 81 |
|
|
|
nou weet ik zeker dat ik de supaplexkolder hebt, ik heb tot mijn grote schrik 81 nog niet uit gespeeld. kom niet lang de groene en gele diskette, maar tollie moet wel gelijk hebben, want je moet de gele wel gebruiken , alleen al omdat je hem niet opzij kan zetten om de groene door te laten, je kan hem alleen omlaag duwen en de groene er boven op laten vallen. alleen bij mij blijven er te veel stenen naar beneden vallen zodat de toegang verspert blijft;
weet niemand de oplossing?
( en niet allemaal tegelijk) gna gna
abby |
| Martijn1984 |
| 05-09-2006 15:06 Level 81 |
|
|
|
Nou dan zal ik 81 ff helemaal vertellen: JE KOMT DOOR DE BUIS HET VELD BINNEN(je staat dus rechts naar de buis). Dan 1 rechst, 1omhoog, 3rechts, 3omlaag, 1rechts, 2omhoog, 1links, 3rechts, 2omlaag, spatsie-links, 5omhoog, 2rechts, spatsie-rechts, 1links, 1rechts, 1omlaag, 1links, 1omlaag, 2links, 2omhoog, 1rechts, 2omlaag, 5links, 1omlaag, 1rechst, 2links, 1omlaag, 1links, 2omlaag, 2rechts, 1links, 4omlaag, spatsie-links, spatsie-omlaag, 4omhoog, 1links, 2omhoog, 1rechts, 1omlaag, 1links, 1omlaag, 1rechts, 3omhoog, 6rechts, 1omhoog, 2rechts, 1omlaag en duwen maar!
nou zo moet het lukken en zonder die gele!!
Martijn |
| Gast |
| 05-09-2006 17:04 jippie |
|
|
|
heb 83 net uitgespeeld, dus voor de gene die net wou schrijven hoe ik die level moet doen! dank je , maar het hoeft niet meer, alleen 68 en 81 , zou ik graag enige uitleg willen, dus wie maakt me gelukkig?
abby |
| Gast |
| 05-09-2006 17:24 martijn en level 81 |
|
|
|
ben je nou boven begonnen bij die cassettes?, want er klopt helemaal niets van, je begint met 1 rechts en 1 omhoog dat gaat nog maar dan kan ik maar 2 stappen opzij voor ik tegen een bal aan stuit en geen 3, heb het toch geprobeert verder te gaan maar als je dan schrijft spatie, dan zit er rechts of links wel een bal, begrijp ik je verkeerd, of is jou spel toch anders?
gr abby |
| Martijn1984 |
| 05-09-2006 17:41 81 |
|
|
|
ja 2 naar rechts bedoelde ik. je bedoeld toch het 6e veld. dan moet ie kloppen |
| Martijn1984 |
| 05-09-2006 17:46 81 |
|
|
|
En met spatie rechts bedoel ik spatie ingedrukt en naar rechts |
| Gast |
| 05-09-2006 18:01 81 |
|
|
|
met spatie ingedrukt en naar rechts , dan slurp je toch? maar er zit rechts dan een bal, en die kan je niet slurpen. was het maar waar, dan had ik nu geen probleem, sorry ik heb het een paar keer geprobeerd, maar er klopt helemaal niets van, de weg die je me wijst kan ik niet volgen omdat er overal ballen zijn, maar even goede vrienden,
gr abby |
| Gast |
| 05-09-2006 20:05 martijn |
|
|
|
nou ik heb het nog maar een paar keer geprobeert om er zeker van te zijn, maar het klopt echt niet , op een gegeven moment zeg je 1 naar rechts sta ik onder een bal en dan zeg je 1 naar beneden, nou je weet zelf wat er dan gebeurd. sorry
abby |
| Gast |
| 05-09-2006 20:39 martijn |
|
|
|
wil je me nog helpen met 68, het gaat om het laatste, er zal toch wel iemand zijn die weet hoe dat gaat?
abby |
| Gast |
| 05-09-2006 22:04 Re: martijn |
|
|
|
| Anonymous schreef: | wil je me nog helpen met 68, het gaat om het laatste, er zal toch wel iemand zijn die weet hoe dat gaat?
abby |
Abby (ik heb je het lange 71 verhaa;l uitgelegd en ik heet Remco)
Level 68:
Als je het goed speelt houd je steeds 2 rode bommen over. Jij zit bij het einde. Ik denk dat je bedoelt die hele rij bommen die vallen met links een infotron en rechts een opgesloten rode bom. en iets verder naar boven een infotron die zeker gaat ontploffen als die bommen hun weg in de rondte gaan.
Je gaat tegen de onderkant van de rij bommen staan. Links en rechts zit je nu tussen die "raten" Je plaatst een rode bom en gaat even naar onder. De bom ploft en laat die hele rij ploffen. (de infotron die vrijvalt nu laat je even liggen!! Je gaat direct naar boven en plaatst direct een tweede rode bon die die opgesloten infotron vrijmaakt. Als je het goed doet heb je voldoende tijd om dat te doen! Als die infotron vrij is is de rest een makkie! |
| Gast |
| 05-09-2006 22:34 hoi tollie |
|
|
|
kan jij me vertellen hoe ik in 81 bij de gele en de groene cassettes er door komt?ben ook erg benieuwd of het bij martijn toch anders is. kijk jij eens naar de uitleg van martijn en dan hoor ik graag jou diagnose (ben geen dokter of zo hoor)
gr abby ps oppajs ! leef je nog!!! jij mag ook reageren hoor , jij weet dit toch ook wel? kom op welke knappe inteligente persoon helpt me verder, 81 en als het eventjes kan ook 68 (einde) al is het alleen maar omdat ik ontzettend nieuwgierig ben geworden hoe deze werken.
aanstaande vrijdag ga ik een paar dagen naar schotland, en voor die tijd wil ik zo graag de oplossings, anders krijg ik er daar nachtmerries over, hebben jullie dat niet?als je een hele avond met een spel bent beziggeweest, dat je s'nachts in je slaap door blijft supaplexen ?
of ben ik de enige verslaafde, nou ja, ga nu slapen en ik hoop dat ik morgen minstens 1 antwoordje lees.
welterusten allemaal, en reageren he, doe maar net of je er een prijs mee wint , dat helpt gegarandeert.
gr abby |
| Gast |
| 05-09-2006 22:42 hoi remco |
|
|
|
ik lees net je berichtje, maar ik moet met schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik met het einde het begin van zeg maar het honingraat bedoel , zover als jij denkt dat het was kom ik niet eens , dan zijn de bommen op, de dus vanaf het einde van de eerste rijtjes, begrijp je me nog? ikzelf nauwelijks, maar enfin ik hoop det jij me begrijpt, want ik hang nog net niet in de schuur(geintje)
gr abby |
| Gast |
| 06-09-2006 7:35 remco |
|
|
|
even wat duidelijker op mijn vorige bericht, ik begrijp precies wat je bedoeld en ik kom ook wel tot die rij bommen, maar ik doe daar onder iets fout, want ik heb dan nog maar 1 bom en kan die infotron niet redden, begrijp je? dit is misschien iets duidelijker dan mijn vorig bericht,
gr abby |
| Gast |
| 06-09-2006 14:44 bom plaatsen |
|
|
|
Ik weet dat het dom klinkt, maar hoe kan je ook al weer een bom plaatsen bij supaplex? Dat heb ik nodig voor level 23.
Alvast bedankt. |
| Martijn1984 |
| 06-09-2006 15:52 81 |
|
|
|
hoi abby wat doen bij jou groene diktettes? ik heb alleen gele, oranje en rode! ik denk toch dat je dan een ander veld bedoeld als ik heb begrepen! |
| Martijn1984 |
| 06-09-2006 15:56 bom plaatsen |
|
|
|
spatie tot je een bom wordt en dan wegwezen! |
| Gast |
| 06-09-2006 17:09 Re: remco |
|
|
|
| Anonymous schreef: | even wat duidelijker op mijn vorige bericht, ik begrijp precies wat je bedoeld en ik kom ook wel tot die rij bommen, maar ik doe daar onder iets fout, want ik heb dan nog maar 1 bom en kan die infotron niet redden, begrijp je? dit is misschien iets duidelijker dan mijn vorig bericht,
gr abby |
Hallo Abby (Remco hier)
Level 68
Als je bij die bommenrij komt en je hebt nog maar 1 bom dan kun je nattuurlijk nadat je die geplaatst hebt als eerste heel snel de vrijgemaakte rode bom pakken en deze meteen plaatsen zoals ik al beschreven heb.
Als je namelijk de geplaatste bom op de bommenrij laat ploffen komt er niet alleen een infotron vrij maar ook een rode bom (rechts van je)
Die gebruik je dan om de infotron te redden die links boven met smart op je wacht voordat de rij bommen hem bereikt
level 81
Als je in het vak komt waar die gele bom zit doe je het volgende: (en niet meer dan dat!)
Je komt door de buis het vak binnen en alles is nog dicht!
Je gaat:
1 vak rechts
1 vak omhoog
2 vakken rechts
1 vak naar beneden
1 vak rechts
groene vak onder je wegzuigen
1 vak links
1 vak naar boven
2 vakken naar links
1 vak naar beneden
bal rechts van je 1 vak opduwen
vak onder je wegzuigen
2 vakken naar links
1 vak naar beneden
1 vak naar links
2 vakken naar beneden
2 vakken naar rechts
1 vak omhoog (!!! 1 vak dus)
gele bom 1 vak naar links schuiven (hij kan ook niet verder dan)
5 vakken naar beneden
7 vakken omhoog
6 vakken naar rechts
2 vakken naar links
2 vakken omhoog
2 vakken naar rechts
1 vak omhoog
2 vakken naar rechts
3 vakken naar beneden en meteen de bom daar opduwen (anders vallen de stenen op je koppie) en blijven duwen tot de bom valt
Voila het vak beneden is open en geen steen die meevalt en blokkeert.
En nu het mooiste:
Je kunt daarna (als je het onderste vak vrijgemnaakt hebt) de gele bom heel goed mee gebruiken bij het openen van die rij die die hele meute tegenhoudt. (als hij geplaatst wordt vlak naast de opzuigbom die je daar ook vindt ploft er meer open En de belangrijkste factor: Je hebt daar niet alle infotrons nodig! |
| Gast |
| 06-09-2006 17:11 hulp nodig |
|
|
|
ik ben bij level: 71 head hunter
72 community work
81 diagonal
en 82 time is info
nog niet verder gekomen en als je hulp nodig hebt bij een van de andere levels...
edit Numix: sorry, geen e-mailadressen |
| Gast |
| 06-09-2006 17:31 lennart |
|
|
|
heeft iemand naast de classic ook andere levels ik namluk wel en ik wil frage of iemant me daarbij ken helepe alfast dank
edit Numix: volgende keer graag normaal Nederlands typen |
| Gast |
| 06-09-2006 20:32 martijn |
|
|
|
de groene cassette moet je naar beneden schuiven om te laten ontploffen , de gele kan je laten ontploffen door ergens te plaatsen en dan tegen een kastje aan drukken om te laten ontploffen of een groene er op te schuiven. de groene ontploffen ook door er een bal op te laten vallen.
gr abby |
| Gast |
| 06-09-2006 20:48 remco bedankt |
|
|
|
ben er door heen, nou maar dat de rest meevalt, wil je 68 ook iets duidelijker zeggen , ben echt de weg kwijt daar ,
please !!!!!!!!!!!gr abby |
| Gast |
| 06-09-2006 21:26 remco en ook martijn |
|
|
|
nou ben er door heen hoor , kreeg die gele diskette wel niet mee maar ik had hem niet nodig, het ging gelukkig in 1x goed. en martijn!!! je had wel gelijk, de gele diskette was niet nodig. ben je trouwens al door level 100 heen? misschien weet remco de oplossing, hij is een kei! ik ga nu naar 87 dus ik kom ook al in de buurt,
gr abby |
| Gast |
| 06-09-2006 21:34 Re: remco bedankt |
|
|
|
| Anonymous schreef: | ben er door heen, nou maar dat de rest meevalt, wil je 68 ook iets duidelijker zeggen , ben echt de weg kwijt daar ,
please !!!!!!!!!!!gr abby |
Hallo Abby, goed van je (Remco)
level 68:
Begin:
4 bommen pakken (logisch
bovenin beginnen dan naar de 4 bommen linksboven
naar de 4 bommen links onder
1 links en dan de 8 bommen pakken. De laatste bom die je pakt wordt ook de plaats waar je begint naar die 5 op een rij rechtsboven je
Dan naar de 4 helemaal bovenin. Eenmaal gepakt 4 vakken zakken en beginnen naar die 5 op een rij met die infotron aan het einde.
infotron gepakt en dan ga je weer door het lege veld naar beneden naar het uiterste punt waar 4 raten de vier op een rij scheiden en ga je een weg banen naar die 4 op een rij. Dan die drie ekele bommen pakken met zo'n raat ertussen. Je staat dan na die 3 in het veld onderin met nog 1 bom bij je.
Die kun je plaatsen en daarna de infotron en bom pakken
En dat is ook de bedoeling van dit level als je eenmaal in het veld komt: Namelijk dat je met 1 bom 2 of misschien wel 3 dingen tegelijk opent. Je moet de bommen meestal voor raten (die geribbelde vierkantjes) plaatsen. Je zal zien dat je dan meer overhoudt!! Je moet ze gewoon tactisch plaatsen en bedenken als je een plek hebt uitgezocht: Wat ploft er dan allemaal
Een bom blaast alle vakjes direct naast zich en onder en boven zich. Dus aan jou om daar gebruik van te maken
Die enkele bom die daar zit die kan vallen moet je gewoon laten vallen (goed geplaatst daar komt er ook een infotron vrij)
Die andere vrije bom die daar hangt en kan vallen moet je gebruiken om een infotron vrij te maken. Dat doe je simpel door daar een bom direct in de hoek tegen te plaatsen en je zal zien dat er weer wat vrijkomt.
Eenmaal je een weg gebaand naar die rij bommen die in de rondte gaan ploffen, dat doe je als eerder beschreven. En dat kan binnen de benodigde tijd. |
| Gast |
| 06-09-2006 21:36 Re: remco en ook martijn |
|
|
|
| Anonymous schreef: | nou ben er door heen hoor , kreeg die gele diskette wel niet mee maar ik had hem niet nodig, het ging gelukkig in 1x goed. en martijn!!! je had wel gelijk, de gele diskette was niet nodig. ben je trouwens al door level 100 heen? misschien weet remco de oplossing, hij is een kei! ik ga nu naar 87 dus ik kom ook al in de buurt,
gr abby |
Abby (Remco hier)
Goed van je
Je hebt die gele ook niet nodig om dat vak te openen, maar ik heb hem in het daarna geopende vak gebruikt als extraatje. Zonde om te laten staan  |
| Gast |
| 06-09-2006 22:39 level 68 remco of martijn |
|
|
|
heb nu een poosje 68 geprobeerd en het is zo dat ik wel bij de bommen kom met een rode diskette maar beneden mij zitten dan toch een aantal infotrons die ik niet kan pakken, wil je me alsjeblieft door de level heen helpen, van af dat ik de eerste rijtjes doorgelpen hebt? ik heb de eerste infotron boven gepakt en als laatste linksonder het rijtje van 3x1 infotron, wil je me vanaf daar de weg wijzen? ik zal je eeuwig dankbaar zijn.
gr abby |
| Gast |
| 07-09-2006 8:00 MARTIJN1984 |
|
|
|
de groene diskettes doen hetzelfde als oranje |
|
|
|